Az elmúlt hét nagy slágere a Call of Duty: Warzone, és egyáltalán nem is alaptalanul. Mint tesztünkben is írtuk, az Infinity Ward ingyenes battle royale játéka egy érdekes megközelítése a zsánernek, mely hoz magával néhány kellemesen egyedi és izgalmas újítást is. De vajon mik ezek az újítások és mit érdemes tudni róluk? Ezt a kérdést járjuk körbe jelen cikkünkkel, melyben sorra vesszük a Call of Duty: Warzone legfontosabb újításait, és leírunk mindent, ami izgalmas lehet ezekkel kapcsolatban.
A Call of Duty: Warzone játékmódjai
A Call of Duty: Warzone a zsáner legtöbb szereplőjével szemben nem egy, hanem rögtön két játékmóddal indított. Ezek közül a Battle Royale jó eséllyel senkit sem fog meglepni, hiszen ahogy a címe is mutatja, ez a tradicionálisabb játékmód. Egy repülőből kiugorva kell véletlenszerűen szétszórt fegyvereket és felszerelést összegyűjteni a térképen, majd ezeket felhasználva utolsóként életben maradni a mérges gáz miatt egyre csak szűkülő játéktéren. Persze pár újítás már ebben a módban is megfigyelhető, de ezekre kicsit később még visszatérünk.
Ennél már jóval izgalmasabb a Plunder játékmód, ahol a célunk minél több pénz begyűjtése. Pénzt pedig igen sok helyről szedhetünk: dollár lapul a pályán elszórt dobozokban, a repülőkből néha ledobott ládákban és a Verdanskban található széfekben is, bár utóbbiaknál nem árt vigyázni, hiszen riasztójuk jelzi a közelben tartózkodó játékosnak, hogy épp kifosztják őket.
Pénz jár továbbá a küldetések teljesítéséért, más játékosok lelövéséért és a meccs végén megjelenő harci helikopterek leszedéséért is. Valamint apró változtatás, hogy a Plunder meccseket nem egyetlen pisztollyal kezdjük, hanem előzetesen kiválaszthatjuk, milyen felszereléssel szeretnénk érkezni az összecsapásba, akár egy normál multis meccs esetében.
A pénzt magát fix helyre hívható helikopterek segítségével menthetjük ki. Ezeknek a helikoptereknek nincs limitálva a kapacitásuk, egyszerre bármennyi pénz felrakható rájuk, azonban nem árt figyelembe venni, hogy elég zajosak, ráadásul csak onnantól állnak rendelkezésre, hogy az első csapat elérte a 300 ezer dollárt. A másik módja a pénzünk kimentésének a Cash Deposit Balloon. Ezeket a pályán találhatjuk vagy a pénzzel üzemelő bevásárló pontokon vehetjük, és ott lőjük fel, ahol csak akarjuk, cserébe viszont maximum 150 ezer dollár menthető ki egy ilyen ballonnal.
A Plunder meccs akkor érkezik a végjátékhoz, mikor valakinek sikerül összegyűjtenie egymillió dollárt. Ekkor elkezdődik a kétperces „bónusz kör”, melyben sokkal több lehetőségünk van gyorsan rengeteg pénzhez jutni: például megjelennek a fent már említett harci helikopterek, amiknek a lelövéséért szép summa jár. Az a csapat, amelyiknek a bónusz kör végén a legtöbb pénze van, megnyeri a meccset. Fontos, hogy ha elértük az egymillió dolláros álomhatárt, a pénzünket automatikusan menti a játék, de a bónusz kör alatt szerzett extra bevételtől így is eleshetünk, ha meghalunk.
Ami pedig a játékosszámot illeti, jelenleg mind a Battle Royale, mind a Plunder módban 150 fő eshet egymás torkának. Plunderben jelenleg csak háromfős csapattal játszhatunk, míg a Battle Royale-hoz pont a minap futott be a solo mód is. Duózni egyelőre egyik játékmódban sem lehet, csak egy kis trükkel: ha kikapcsoljuk az auto fill funkciót, akkor egy barátunkkal is belevethetjük magunkat bármelyik játékmódba, azonban készüljünk arra, hogy ilyenkor háromfős osztagokkal kerülünk szembe.
A gulag és az újjáéledés a Call of Duty: Warzone-ban
A Call of Duty: Warzone egyik legizgalmasabb újítása az, ahogy az újjáéledést kezeli, hiszen itt lehetőségünk van szó szerint megharcolni a második esélyért. A Plunder játékmódban mindez nem érvényes: ott egy pár másodperces pihenő után automatikusan visszadobnak a pályára, a Battle Royale azonban már nagyon más tészta.
Alapvetően, ha lelőnek, először csak a földön kúszva fogunk vérezni, mint a legtöbb hasonló játékban. Csapattársaink ekkor még simán felszedhetnek minket pár másodperc alatt, azonban, ha ez nem sikerül nekik, vagy ha az ellenfél ki tud végezni, akkor a Gulagra kell mennünk. Ez egy különálló térkép, ahol 1 vs. 1 párbajban harcolhatunk egy extra életért. A meccsek 15 másodpercesek, a felszerelés, amit kapunk, teljesen véletlenszerű, az életerőnk pedig nem regenerálódik, így ezek a küzdelmek villámgyorsak és általában kegyetlenek is.
Amennyiben győzünk, visszadobnak a harctérre, de ha kikapunk, akkor sincs minden veszve, csapattársaink még visszavásárolhatnak a meccsbe a bevásárló pontoknál. Érdemes azonban észben tartani, hogy ilyen második esély csak egyszer jár: ha újra meghalunk, akkor már csak a társainkra számíthatunk, hogy visszahozzanak a csatába.
A Gulag természetesen a frissen bevezetett solo módban is elérhető, itt azonban már tényleg nincs harmadik esély, hiszen nincsenek csapattársak sem, akik vissza tudnának hozni újra és újra. Azaz, amennyiben solo játékmódban meghalunk, akkor ugyanúgy a Gulagra kerülünk, ha viszont ezt a küzdelmet is elveszítjük, vagy ha másodjára is leszednek minket odakint, akkor menthetetlenül vége a meccsnek.
A pénz és a mellékküldetések a Call of Duty: Warzone-ban
A Call of Duty: Warzone másik nagy újítása a Gulag mellett a mellékküldetések beemelése. Ezek az opcionális feladatok mind Battle Royale, mind Plunder módban elérhetőek, céljuk pedig az, hogy adjanak valami extra célt a puszta túlélésen kívül (plusz Plunderben a teljesítésükért járó pénz is jól tud jönni). A mellékküldetések helyét jelzi a térkép, teljesítésükre pedig limitált idő áll rendelkezésre, így nem árt sietni, ha belekezdünk egybe.
Jelenleg háromféle küldetéstípus érhető el a játékban. A Scavanger küldetéseknél a célunk bizonyos mennyiségű láda megkeresése és felnyitása egy adott területen belül, a Recon küldetések esetében egy véletlenszerűen meghatározott helyszínt kell elfoglalnunk, míg a Bounty küldetések teljesítéséhez egy másik csapat egyik játékosát kell likvidálnunk, akinek a pozícióját nagyjából ki is jelöli a játék. Ez utóbbi küldetés azonban fordítva is működik: amennyiben a mi csapatunk egyik tagját kell levadásznia valakinek, és egy adott ideig megvédjük az illetőt, mi kapjuk a bónuszt.
A mellékküldetések teljesítésével szerzett pénzt pedig a pályán szétszórt bevásárló pontoknál verhetjük el. Itt egyrészt vehetünk különféle Killstreakeket (például Cluster Strike-ot, UAV-t vagy saját magunk felélesztését lehetővé tevő Self-Revive Kitet), másrészt pedig lehívhatunk egy tetszőleges, általunk korábban összeállított loadoutot is, valamint elesett csapattársaink felélesztéséért is itt tudunk fizetni. A bevásárló pontok mindkét játékmódban elérhetőek, de Plunder esetén megnövelték az áraikat, hiszen ott jóval több pénzhez is tudunk jutni.