Ragaszkodva a hagyományokhoz: ahogy maga az alapjáték, úgy annak bővítménye is gyakorlatilag a semmiből érkezett, vagy legalábbis előjel nélkül, hiszen, ha nem is napra pontosan, de egy évvel a Cadence of Hyrule egészen váratlan megjelenése után hasonló körülmények között kezdett bővülni a Switch kínálatának egyik minden szempontból különleges darabja. Ez a bővülés ráadásul nem az első alkalom, hiszen a Crypt of the Necrodancer-spinoff tavaly télen – egy teljesen ingyenes patch formájában – kapta meg azt az 1.1.0-s foltot, amely egy teljesen új kampányt csapott az eredetihez, a főgonosz szemszögéből mutatva be az addigi eseményeket. És aki azt hitte, hogy ezzel igazából vége a dalnak, és maximum majd csak egy második rész keretében térhetünk vissza a ritmikus Hyruléba, jobb, ha kinyitja a pénztárcáját, hiszen októberig 3 alkalommal is új tartalom érkezik!
TÁNCRA FEL – DLC #1
A szezonbérlet formájában is megvásárolható 3 DLC ráadásul háromféleképpen bővíti a játékot – jelen sorok írásakor, azaz 2020. júliusának végén még csak az első csomag érhető el, ám mind erről, mind a jövőbeni tartalmakról (azok leírása alapján) bátran kijelenthető, hogy azoknak készülnek, akik már minimum egyszer befejezték a történetet, esetleg kihoztak belőle mindent, amit csak lehet, és élnek-halnak a lehetőségért, hogy végre valami új érkezzen.
Érkezett, egész pontosan egy teljes csomagnyi. Az első letölthető tartalom ugyanis nem nyúl a történethez, a helyszínekhez, hanem a starthoz kínál alternatívát öt "új" (vannak ugyanis ismerős arcok...) játszható karakter formájában, akik kizárólag egy teljesen új játékot kezdve, és kizárólag az egyetlen karaktert engedélyező szabályrendszer használatával érhetők el. Ebből igazából viszont kettő kilóg a sorból: a két alteregó, Shadow Link és Shadow Zelda ugyanis semmivel sem tud többet, mint hivatalos társaik, azt leszámítva, hogy szürkék.
És bár ez a kezdeti sokk a 6 eurós ár kapcsán talán szemöldökráncolásra késztet, szerencsére a maradék három esetében már egyáltalán nincs ok a panaszra, azok ugyanis nemcsak, hogy új karakterek, de teljesen egyedi tulajdonságokkal is rendelkeznek. A banda leghangosabb és legnagyobb darabja, Frederick, például él-hal a zenéért, olyannyira, hogy nemcsak énekléssel reagál mindenre, de képes olyan hangorkánt is kiereszteni magából, mely összezavarja az ellenfelek mozgását, ezzel egy szusszanásnyi időt hagyva a túlerő közepette. Ha viszont mégis elhalálozna, akkor sincs baj: szellemként visszatérve állhat bosszút gyilkosain.
Impa ennél már egy fokkal könnyebb helyzetből indul, nála alapból megtalálható egy lándzsa, amivel meglehetősen nagy távolságból képes harcolni, ha pedig elég staminája van, képes teleportálással elkerülni egy aktív támadást, amin sokszor akár az élete is múlhat.
A sort záró Aria azon mazochista, általában speedrunner játékosoknak készült, akik hajlamosak saját szabályokat felállítani még a legextrémebben nehéz játékok esetében is, csupán a saját szórakoztatásukra. Aria ugyanis a lehető legnagyobb hátrányból indul... és aztán ott is marad. Csupán egy fél szívnyi élettel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy már egy ütéstől is elhalálozik, és ha ez nem lenne elég, az is az azonnali pusztulásához vezet, ha elveszti a ritmust, és rosszul lép.
A Cadence of Hyrule első fizetős DLC-je kétségkívül kihagyhatatlan az alapjátékkal rendelkezőknek: alacsony ára mellé remek tartalmat kínál, és bár az öt új karakter valójában csak három, az a három legalább tényleg különleges, és alapjaiban tudja megváltoztatni a végigjátszás ismerős lépéseit – ebben a dzsungelben ugyanis nem az oroszlán, hanem a ritmus és az ütemre kopogó cipőtalp az úr.
(A cikket a következő DLC-k megjelenésekor sorban frissíteni fogjuk.)