• 2019-ben és 2020-ban is veszteségesen működött az Epic Games Store
  • Aminek 160 millió regisztrált felhasználója és havonta 56 millió aktív felhasználója van
  • Az Epic szerint a 12%-os részesedés elég az áruház működésének fenntartására

Az Epic Store egy meglehetősen agresszív üzleti stratégiát követ a megalakulása óta, hiszen a digitális áruház többek közt nagynevű exkluzívokkal és hetente osztogatott ingyenes játékokkal próbál a Steam fölé kerekedni a PC-s játékosok kegyeiért vívott harcban. Ez a megoldás pedig, ahogy arra talán számítani is lehetett, elég költségesnek mondható, amit most maga a stúdió is megerősített.

Nemrég ugyanis egy bírósági okiratból kiderült, hogy az Epic Games Store 2019-ben 181 millió dolláros (54 milliárd forintos), 2020-ban pedig 273 millió dolláros (82 milliárd forintos) veszteséget hozott össze. Érdekesség, hogy az Epic szerint az eladott játékok árából szedett 12%-os részesedés elég arra, hogy a digitális áruház működését fedezni tudják, ami egyben azt is jelenti, hogy a fenti összegek jórészt az exkluzív és az ingyenes játékokra mentek el. Mindez azonban a jelek szerint valahol megérte, az Epic Store-nak ugyanis már 160 millió regisztrált felhasználója van, havonta pedig átlag 56 millió aktív felhasználóval számolhatnak.

epic-games-store-innerspace-01.jpg