Vagy akár elsőnek, hisz a legkorábbi túlélőhorrornak a Sweet Home-ot szokás megjelölni, mely csak Famicomra jelent meg, az amerikaiak és az európaiak egyszerűen túl kegyetlennek találták. Persze a horrorjátékok műfaja az USA-ban emelkedett fel, majd visszatért Japánba, hogy kiforrjon -- így született a Resident Evil, a Silent Hill, vagy épp a Clock Tower. Szóval ha a japánok új horrorjátékot csinálnak, minden szem rájuk szegeződik, s most egy újabb érdekfeszítő dolog van készülőben.
Az eredetiségéről ismert Deadly Premonition alkotói, Vada Jasuhiró, Kanazava Tomió és Suehiró "Swery" Hidetaka nem is egy horrorcímet terveznek az elkövetkező évekre, de az egyik ezek közül olyan sokkoló, hogy még Vadát is megijesztette. Egy közös interjú során egy asztal köré ültették a három tervezőt, és mikor Swery arról beszélt, hogy a Deadly Premonition fejlesztése során megtanulta, hol a határ a groteszk és erőszakos jelenetek között, Vada egyszer csak odafordult hozzá és így szólt:
"Határ? De hát az az ötlet, amit a minap mutattál, teljesen őrült volt. Úgy értem, a karakter. Nagyon jó ötlet volt, biztos vagyok benne, hogy rengeteg elkel majd belőle. (...) Nagyon király dizájnról van szó, csak épp túl ijesztő lenne azoknak, akik ezt olvassák."
Vada látott már fűben nyuszit, így ha őt is megrémítette a projekt, akkor mi, horrorrajongók csak jól járhatunk. Swery és csapata egyébként még újévkor bejelentette, hogy a 2013-as GDC-n lerántják a leplet az egyik új játékukról, melyről a rajongók többsége reméli, hogy a Deadly Premonition 2 lesz -- bár az igazat megvallva ennek elég kevés esélye van, hisz a különös nyomozós program nem lett nagy siker. Mindenesetre bízzunk benne, hogy ez a titokzatos horrorjáték megállja majd a helyét az olyan agyterrorok mellett, mint amilyennek az Outlast és az új Amnesia-játék ígérkezik.
Remélem hamarosan hallunk felőlük, és lesz valami az egészből.
Ettől függetlenül érdeklődve várom, hogy mit találnak ki, mert bár a Deadly Premonition rossz volt, az alap ötlete egész egyedi volt.