- 98%-kal nőtt a Twitch nézettsége áprilisban 2019-hez képest
- A Valorant hozta a nézettség közel egynegyedét
A StreamElements közzétette az áprilisi hónapra vonatkozó jelentését a streamingpiacról, amely már márciusban is komoly növekedésnek indult a koronavírus-járvány és a karantén következtében, áprilisban pedig még tovább emelkedett a nézettség.
A legnépszerűbb platform természetesen továbbra is a Twitch, ahol közel 1.5 milliárd órán át néztek gaming közvetítéseket a felhasználók, ami 50%-os javulás márciushoz képest, míg 2019 áprilisához viszonyítva majdnem a duplájára nőtt a nézettség. A YouTube Gaming (461 millió óra) 65%-ot, a Facebook Gaming (291 millió óra) pedig 238%-ot nőtt, miközben a Mixer (37 millió óra) stagnált, így az iparág összességében 99%-ot nőtt egy év alatt a nézettséget tekintve.
A legnagyobb nézettséggel - nem meglepő módon - a Valorant büszkélkedhet, hiszen a Riot Games shooterének bétájába a Twitch-en keresztül lehetett bejutni, aminek köszönhetően 334 millió órán át nézték a kapcsolódó közvetítéseket áprilisban, vagyis a teljes Twitch-nézettség közel egynegyedét egyetlen játék hozta. A Top 5-be (a Just Chatting kategóriát nem számolva) a League of Legends (128 millió óra), a Fortnite (87 millió óra), a Counter-Strike: Global Offensive (79 millió óra) és a Grand Theft Auto 5 (72 millió óra) fértek még be.
A streamerek közül Anomaly és summit1g érték el a legnagyobb közönséget áprilisban, akik egyaránt 30 millió óra fölé jutottak - a többieknek még a 20 milliós határt sem sikerült megugraniuk.