Néhány napja derült ki, hogy a Sony 900 dolgozót bocsát el. Ennek részeként teljesen bezárja a London Studio-t, amely olyan játékokért felelt, mint a PlayStation VR Worlds vagy a Blood & Truth. A Sony tulajdonában lévő más angliai stúdióknál is megindultak az elbocsátások, köztük a 2021-ben felvásárolt Firesprite csapatánál. Nem sokkal a bejelentés után a Sony nyilvánosságra hozta, hogy az amerikai stúdióit is érinti a dolog, vagyis az Insomniac Games és a Naughty Dog sem ússza meg, hiszen kiderült, hogy tőlük is elküldenek embereket. Kisebb-nagyobb stúdiók szintén bejelentettek elbocsátásokat, majd nemrég előállt az EA is, akik 670 embertől váltak meg. Korábban a Microsoft közel 2000 embert bocsátott el az Xbox, az Activision Blizzard és a Zenimax (Bethesda) stúdióktól, a Riot több mint 500 embert, a Unity pedig nem kevesebb mint 1800 embert, vagyis az alkalmazottai nagyjából 25%-át. És ezek tényleg csak a nagyobb cégek.
I've been in the game industry since I was a kid, and I've never seen anything like we're seeing now. For many of us, being a game dev is not just a job, but an identity, community, and culture. I am so sorry to everyone who has lost their jobs.
— John Romero ???????? (@romero) February 29, 2024
Az FPS-műfaj legendás alakja, John Romero úgy véli, hogy ez egy példátlan mélypont a játékiparban. "Kölyökkorom óta a játékiparban vagyok, és még soha nem láttam olyat, mint amit most látunk" – írta Romero egy tweetben. "Sokunk számára a játékfejlesztés nem csak egy munka, hanem identitás, közösség és kultúra. Nagyon sajnálom mindazokat, akik elvesztették a munkájukat". Az biztos, hogy soha nem láttunk még akkora leépítési-hullámot, mint ami ezekben a napokban tarol végig a játékiparon és ki tudja, hol lehet még a vége?