Gyorsan felvázolva az eddig is ismert dolgokat, az első részben
irányított Matt Baker őrmester visszatér, újra az ő bőrébe bújhatunk. A
történet a Market Garden hadművelet ideje alatt játszódik, amely a
valaha volt legnagyobb légi invázió. Ez nagyrészt Hollandiában zajlott,
ahol amerikai és brit egységek próbáltak hidakat elfoglalni a 69-es
országút, a Pokol Országútja (Hell's Highway) mentén. Az akció nem járt
végül teljes sikerrel, hiszen nem sikerült elfoglalni Arnhem városát,
ami a Rajna partján fekszik és innen indulhattak volna tovább a németek
ellen.
A játékban Baker még inkább érezni fogja azt a súlyt, ami a többi ember
iránti felelőssége miatt nyomja a vállát. A már korábban bejelentett
"testvéri pillanatok" (bro-mo's) nem csak a csapat egységét kovácsolják
minél szorosabbra, hanem Baker számára is nyújtanak majd nehéz
perceket. Például találunk majd egy összetört szemüveget, ami Leggettre
emlékezteti majd (az első részben két nagyon drámai jelenet fűződik hozzá).
Hartsock is felbukkan majd, vele is találkozunk majd néha, amint a
saját osztagát irányítja. A beleélésben segít majd a már a Thief 3-ban
megismert elem, melynek köszönhetően nem csak a fegyvert és a
kezünket látjuk, hanem az egész testünket, és ezt ki is aknázzák
rendesen a Gearbox fejlesztői, hiszen ez is szerves része a
játékmenetnek és sokat is dob rajta.
A korábban megismert játékmenet alapja ugyanaz marad, de vannak újítások is. Ugyanúgy két osztagnak parancsolhatunk (egy rohamozónak és egy tűzfedezetet biztosítónak), az irányítás sem változott, és a felsőnézetes térkép is megmaradt, sőt egy kicsit fel is javították. A legnagyobb újítás a fedezék kihasználása. Eddig csak beguggolhattunk mögé, az új részben viszont már a Rainbow Six: Vegas módjára rendesen használhatjuk majd. Ilyenkor itt is külső nézetre vált a kamera és kihajolva lőhetünk az ellenségre, vagy akár parancsokat is osztogathatunk ebből a pozícióból.
Ám nem leszünk feltétlenül sokáig biztonságban a fedezék mögött,
ugyanis akár széjjel lőhetik azt, méghozzá az anyagtól függően, mert
erre is figyelnek a fejlesztők. Egy kerítés mögött megbújó nácit egyszerűen
elintézhetünk gépfegyverrel is, de ha kőfal mögött rejtőzik, akkor
komolyabb tűzerőre lesz szükségünk. Ilyenkor hívhatjuk a különleges
egységeket, akik közt vannak rakétával felszereltek, aknavetősök
és nehézgéppuskások. Ők nagyon hatékonyak lesznek például tankok vagy
nagyobb tömegek ellen is, nem csak a fedezékek leamortizálásában fognak
jeleskedni. Az MG-42-es nehézgéppuskát akár mi magunk is felvehetjük, és
megfelelő pozícióban felállítva irthatjuk a németek támadó hullámait.
Az egyik utolsó ilyen újítás a HUD-dal kapcsolatos: ha túl sokáig vagyunk nyílt terepen, fedezék nélkül, mikor az ellenség is lát minket, akkor a képernyő széle vöröses lesz, majd később az egész bevörösödik, ezzel jelezve az életveszélyes helyzetet. Amint biztonságba kerülünk, mindez elmúlik. Ez hatékony segédeszköz lesz a tapasztalatlan játékosoknak (de remélem, ki lehet majd kapcsolni a beállítások közt...).
Nem tudunk majd végig mind a két vagy csak az egyik csapatunkra
számítani, ugyanis néha egymagunknak kell majd épületeket kipucolnunk.
Amit még meg kell említeni, az a "bro-mo"-kon kívül még egy másik effekt,
mely csak ritkán fog jelentkezni, de akkor nagyon látványos és hatásos
lesz. Ezek a drámai szituációkat hivatottak kiemelni. Ilyen lesz
mondjuk az, mikor sikeresen begurítunk egy gránátot az ellenség
fedezéke mögé, majd miután az felrobban, a levegőbe röpíti az élettelen
testeket; ekkor lelassul az idő és a kamera ráközelít az eseményre.
Alig várom, hogy élőben is megtapasztalhassam...
Életerőnket nem tudjuk feltölteni sem mágikus elsősegélycsomaggal, sem valamilyen szanitéc segítségével. Marad a régi rendszer, azaz a pálya végéig életben kell maradnunk, vagy ha már sokadszor halunk meg, akkor elfogadhatjuk a játék segítségét, hogy gyógyítsa fel az egész csapatot, mert "a háború nem fair, de egy játék miért ne lehetne az".
A demó, amit láttak a szerencsés külföldiek, a holland Son városban játszódott, ami elképesztő részletességgel volt kidolgozva, bár, ezt már lassan megszokhattuk a Brothers in Arms játékoktól. Most is 1944-es fotók és tervrajzok alapján építették fel a helyszín virtuális megfelelőjét. A karakterek is nagyon aprólékosan vannak megtervezve, a mozgásrepertoárjuk is sokkal gazdagabb, mint ez előző részekben. A környezet nagyon élethű, szinte érezni fogjuk a gyönyörű virágok illatát. A szokásos next-gen effektek is megtalálhatóak, mint például a motion blur vagy ráközelítésnél a depth-of-field. A játék hanganyaga most is nagyon impresszív, ez sem rontja majd a hangulatot, sőt csak még magasabb szintre emeli.
Egyelőre ennyi derült ki, a multiplayer oldalát még mindig rejtegetik a játéknak, biztos azon a téren is nagy dobásra készülnek. Amint előkerülnek újabb információk, mi ott leszünk és egyből elhozzuk nektek is az ízletes falatokat. A letöltések között máris találtok egy rövid, bő egy perces anyagot, melyet a UbiDay keretében adott közre a kiadó, és némi epikus körítés között pár képkocka erejéig bepillanthattok a játékba is. Reméljük, a Gearboxos fiúk őszre elkészülnek a játékkal, és végre kipróbálhatjuk, mert a második világháborús FPS-ek egyik trónkövetelője minden téren csak fejlődött elődeihez képest.

A korábban megismert játékmenet alapja ugyanaz marad, de vannak újítások is. Ugyanúgy két osztagnak parancsolhatunk (egy rohamozónak és egy tűzfedezetet biztosítónak), az irányítás sem változott, és a felsőnézetes térkép is megmaradt, sőt egy kicsit fel is javították. A legnagyobb újítás a fedezék kihasználása. Eddig csak beguggolhattunk mögé, az új részben viszont már a Rainbow Six: Vegas módjára rendesen használhatjuk majd. Ilyenkor itt is külső nézetre vált a kamera és kihajolva lőhetünk az ellenségre, vagy akár parancsokat is osztogathatunk ebből a pozícióból.

Az egyik utolsó ilyen újítás a HUD-dal kapcsolatos: ha túl sokáig vagyunk nyílt terepen, fedezék nélkül, mikor az ellenség is lát minket, akkor a képernyő széle vöröses lesz, majd később az egész bevörösödik, ezzel jelezve az életveszélyes helyzetet. Amint biztonságba kerülünk, mindez elmúlik. Ez hatékony segédeszköz lesz a tapasztalatlan játékosoknak (de remélem, ki lehet majd kapcsolni a beállítások közt...).

Életerőnket nem tudjuk feltölteni sem mágikus elsősegélycsomaggal, sem valamilyen szanitéc segítségével. Marad a régi rendszer, azaz a pálya végéig életben kell maradnunk, vagy ha már sokadszor halunk meg, akkor elfogadhatjuk a játék segítségét, hogy gyógyítsa fel az egész csapatot, mert "a háború nem fair, de egy játék miért ne lehetne az".

Egyelőre ennyi derült ki, a multiplayer oldalát még mindig rejtegetik a játéknak, biztos azon a téren is nagy dobásra készülnek. Amint előkerülnek újabb információk, mi ott leszünk és egyből elhozzuk nektek is az ízletes falatokat. A letöltések között máris találtok egy rövid, bő egy perces anyagot, melyet a UbiDay keretében adott közre a kiadó, és némi epikus körítés között pár képkocka erejéig bepillanthattok a játékba is. Reméljük, a Gearboxos fiúk őszre elkészülnek a játékkal, és végre kipróbálhatjuk, mert a második világháborús FPS-ek egyik trónkövetelője minden téren csak fejlődött elődeihez képest.
Még egy videó, ez majdnem ugyanaz, csak egy kicsit hosszabb, de ami még a másikhoz képest pluszban benne van, azért kötelező megnézni.
http://www.insidegamer.nl/xbox360/brothersinarmshellshighway/videos/2591
Adjanak már ki egy pre-alfa, gamma, akármi demót, NOW!
http://www.jeuxvideopc.com/articles/
1385-brothers-in-arms-hell-s-highway-presentation-jeu-aux-ubidays/
Amadeus, Vista csak a DX10 verzióhoz lesz szükséges, amúgy jól fog menni XP-n is.