Valamikor 2001 környékén járunk -- a világ lélegzetvisszafojtva várta, hogy az akkor már kétségkívül legnagyobb hírnévvel rendelkező játékfejlesztőcég, a Blizzard végre kinyögje, a Warcraft 3 gigantikus sikere után mivel is fognak előállni. Az E3-on aztán akkora a kuss, hogy a rajongók kezdenek rémüldözni, az akkoriban szárnyát bontogató internetes játéksajtó pedig hetente közli a "titkosan megtudtuk, de biztos, hogy így lesz" híreket a Diablo harmadik részéről, a Starcraft folytatásáról, sőt, a Warcraft 3 eladásai miatt az esetleges negyedik felvonásról is. Mindenki tűkön ül, főleg, amikor a cég szakemberei bejelentik, szeptemberben, az ECTS-en felfedik a legújabb fejlesztésüket.
A kiállításon nem a szokásos hangulat uralkodott -- a standok zömén nem az éppen kiállított szoftverekről, hanem az esetleges új projektről mentek a találgatások -- emlékszem, egy -- akkor még nem -- kollégám meg is súgta nekem: koncepciórajzokat látott a hét lakat őrzött teremből, szinte biztos, hogy új Warcraft játék készül. A hangulat a tetőfokára hág, az idegek pattanásig feszülnek -- végül pedig akkora tapsvihar tör ki, hogy gyakorlatilag még itthon is hallani lehet, ám a fejlesztés nem a híres stratégiai játék negyedik része, hanem egy új elképzelés az ismert univerzumban -- a World of Warcraft. Bár 2001-ben járunk, és az MMOG piac még nem annyira telített -- gyakorlatilag az EverQuest mellett szinte senki nem rúg labdába --, a mára már legendássá vált Dark Age of Camelot megjelenéséig is még egy hónap van hátra. Valljuk be, a hihetetlenül hangulatos videók, és az ígéretek ellenére a szaksajtó és a rajongók is szkeptikusak...
Három évvel később járunk. Megnyílik először az amerikai béta (amelyben, bár trükközéssel, de nekem és volt kollégámnak, Priestnek is sikerül belekóstolnia), az addig tapasztalt szkepticizmus helyét pedig az ömlengés és a látatlanban is 100%-os értékelések veszik át. Év végén aztán a tengerentúlon megjelenik a program -- olyan tömeghisztéria kíséretében, amelyet odáig gyakorlatilag Japánon kívül még máshol nem tapasztalhattak. Az extázisba zuhanni vágyó rajongók egymást ütik-verik az üzletekben az utolsó példányokért, az előrendelt példányok már akkor elkelnek, amikor még meg sem érkeznek...
Igen, 2004 novemberében történt, hogy Amerikában megjelent a World of Warcraft, az internetes szerepjáték, amely gyakorlatilag újrarajzolta a számítógépes programok palettáját. A játék sikere töretlen, jelenleg ott tartunk, hogy több mint 11 millió aktív előfizetővel rendelkezik, ráadásul neki köszönhetően a Blizzard megtörte az odáig gyakorlatilag kötelező módon betartott "egy játék -- egy kiegészítőlemez" elvét is -- már két expanzió látott napvilágot a "több ember halálához" is vezető internetes RPG-hez: a megjelenés napján 2,4 millió példányban elkelt The Burning Crusade-et azóta PC-re csak egy szoftver tudta megverni -- az idén debütált Wrath of the Lich King, amely 200.000 híján hárommillió emberhez jutott el a debütálás napján...
Nem tudjuk, mit hoz a jövő -- mármint azon kívül, hogy szinte biztosan eljutnak a 99. szintig, vagyis még minimum két, minden bizonnyal világrengető küldetéslemez vár majd a játékosokra. Az azonban biztos, hogy a Blizzard a World of Warcrafttal olyan szoftvert alkotott, amelyre még évtizedek, sőt, évszázadok múlva is emlékezni fogunk -- a termék beírta magát a 00-ás évek történelmébe, a popkultúra része lett, filmekben, sorozatokban hivatkoznak rá, sőt, egyes felmérések szerint már most többen ismerik Azeroth világát, mint ahányan tisztában vannak a borgok fogalmával...
A kiállításon nem a szokásos hangulat uralkodott -- a standok zömén nem az éppen kiállított szoftverekről, hanem az esetleges új projektről mentek a találgatások -- emlékszem, egy -- akkor még nem -- kollégám meg is súgta nekem: koncepciórajzokat látott a hét lakat őrzött teremből, szinte biztos, hogy új Warcraft játék készül. A hangulat a tetőfokára hág, az idegek pattanásig feszülnek -- végül pedig akkora tapsvihar tör ki, hogy gyakorlatilag még itthon is hallani lehet, ám a fejlesztés nem a híres stratégiai játék negyedik része, hanem egy új elképzelés az ismert univerzumban -- a World of Warcraft. Bár 2001-ben járunk, és az MMOG piac még nem annyira telített -- gyakorlatilag az EverQuest mellett szinte senki nem rúg labdába --, a mára már legendássá vált Dark Age of Camelot megjelenéséig is még egy hónap van hátra. Valljuk be, a hihetetlenül hangulatos videók, és az ígéretek ellenére a szaksajtó és a rajongók is szkeptikusak...
Három évvel később járunk. Megnyílik először az amerikai béta (amelyben, bár trükközéssel, de nekem és volt kollégámnak, Priestnek is sikerül belekóstolnia), az addig tapasztalt szkepticizmus helyét pedig az ömlengés és a látatlanban is 100%-os értékelések veszik át. Év végén aztán a tengerentúlon megjelenik a program -- olyan tömeghisztéria kíséretében, amelyet odáig gyakorlatilag Japánon kívül még máshol nem tapasztalhattak. Az extázisba zuhanni vágyó rajongók egymást ütik-verik az üzletekben az utolsó példányokért, az előrendelt példányok már akkor elkelnek, amikor még meg sem érkeznek...
Igen, 2004 novemberében történt, hogy Amerikában megjelent a World of Warcraft, az internetes szerepjáték, amely gyakorlatilag újrarajzolta a számítógépes programok palettáját. A játék sikere töretlen, jelenleg ott tartunk, hogy több mint 11 millió aktív előfizetővel rendelkezik, ráadásul neki köszönhetően a Blizzard megtörte az odáig gyakorlatilag kötelező módon betartott "egy játék -- egy kiegészítőlemez" elvét is -- már két expanzió látott napvilágot a "több ember halálához" is vezető internetes RPG-hez: a megjelenés napján 2,4 millió példányban elkelt The Burning Crusade-et azóta PC-re csak egy szoftver tudta megverni -- az idén debütált Wrath of the Lich King, amely 200.000 híján hárommillió emberhez jutott el a debütálás napján...
Nem tudjuk, mit hoz a jövő -- mármint azon kívül, hogy szinte biztosan eljutnak a 99. szintig, vagyis még minimum két, minden bizonnyal világrengető küldetéslemez vár majd a játékosokra. Az azonban biztos, hogy a Blizzard a World of Warcrafttal olyan szoftvert alkotott, amelyre még évtizedek, sőt, évszázadok múlva is emlékezni fogunk -- a termék beírta magát a 00-ás évek történelmébe, a popkultúra része lett, filmekben, sorozatokban hivatkoznak rá, sőt, egyes felmérések szerint már most többen ismerik Azeroth világát, mint ahányan tisztában vannak a borgok fogalmával...
azt megnézném, h annyi idő alatt felhúzol egy 70-es karit(feltételezve, h origin játszottál)
de hogy ha valami emelt rate-s tört szerveren játszottál...akkor nem szóltam
(by Azurus, lvl 70, blood elf mage ^^)
<-- Igen ő az én kis Dobura-m.
Bár ez a kép óta már megvannak az swp cuccok is. Szal nem pont így nézünk ki.^^
"Hy i am rogue with 2glave,8/8t6 and sargeras invite me plz" lol