Kipróbáltuk a Blur multiplayer bétáját, ahol 4 játékmód keretein belül teszteltük, hogy milyen lövöldözni egymásra 200 km/órás sebesség közben. Ha valaki még nem lenne képben, a Blur egy egyszerű autóverseny a Project Gotham Racing fejlesztőitől, megbolondítva a pályákon elszórt felszedhető „power-up”-okkal, amikkel garantáltan káoszt varázsolhatunk az aszfaltra.
Maximálisan 20 fővel lehet egyszerre játszani, gondolhatjátok, hogy egy ilyen futam közben mekkora csetepaték alakulnak ki, amik következtében pillanatok alatt nyerő pozícióból a mezőny végére is kerülhetünk. Nyolc különböző „power-up”-ot találhatunk a pályákon, melyek között vannak távolra vagy közelre ellőhető fegyverek, aknák, gyógyító felszerelés, nitró, védőpajzs és hasonló speciális kellékek. Külön öröm, hogy akik konzolon játszanak majd, azoknak 4 fős osztott képernyős mód is lesz, viszont egy gépről többen nem lehet csatlakozni a netes játékhoz, csak egymás ellen mehet a móka.
Jópofa lehetőség, hogy a Twitteren megoszthatjuk a játékban elért teljesítményeinket, bár nem hinném, hogy ezzel fog hódítani a program, valami merőben egyedibb játékelemnek vagy mélyebb kidolgozottságnak nagyobb hasznát vettük volna. Ugyanis a grafika sem az a lenyűgöző darab; nem rossz, de az autókon kívül más nem lett igazán kidolgozva -- persze nem a tájat fogjuk bámulni, hiszen, ha túlságosan kifarolnánk vagy megállnánk, a játék azonnal respawnol bennünket, nehogy bámészkodhassunk és megálljon a pörgés. Négy pályával találkoztunk (a végleges verzióban közel harmincat ígértek; járunk Barcelonában, Tokióban, LA-ben, stb.), melyek közül egyik sem tett ránk mélyebb benyomást -- mind pályatervezésben, mind dizájnban erős közepesek, és semmi extra.
Kirobbantalak az élvonalról
Nyolc online játékmódot fog tartalmazni a program, amik között azért komoly differencia nincs, többnyire csak más cselekedeteinkért kapjuk a pontokat. Persze a sima futamokon túl lesz majd roncsderbiszerű opció, aztán egy az egy elleni futam, vagy éppen gyorsasági futamok csúcsverdákkal. A legutolsó opcióra lettünk volna kíváncsiak a legjobban, de hogy a „Community Events” mód alatt mit kapunk, azt majd csak a végleges verzióból tudhatjuk meg. Viszont most koncentráljunk arra, amit megtudtunk: a versengések játékmenetére. Bizony kihívásokkal teli, hiszen ha nem akarunk pillanatok alatt az utolsó helyre robbanni a nem túl fantáziadús pályákon, igencsak résen kell lennünk. Nem elég, hogy koncentrálni kell a kanyaroknál a megfelelő fékezési technikára és kerülgetni a többiek aknáit, folyamatosan figyelni kell a visszapillantóban a mögöttünk érkező játékosokat, nehogy valamivel meglepjenek hátulról, illetve menedzselni, hogy a három power-up tárolóban mely fegyvert süssük el a legjobbkor. Persze az autók irányítása az arcade vonalat követi semmint a komoly szimulációt, ám minimális különbség azért akad egy-egy járgány között, de jelzés értékű, hogy csupán négy értéket különböztet meg a program: gyorsulás, maximális sebesség, tapadás és masszivitás (vagy élet).Maximálisan 20 fővel lehet egyszerre játszani, gondolhatjátok, hogy egy ilyen futam közben mekkora csetepaték alakulnak ki, amik következtében pillanatok alatt nyerő pozícióból a mezőny végére is kerülhetünk. Nyolc különböző „power-up”-ot találhatunk a pályákon, melyek között vannak távolra vagy közelre ellőhető fegyverek, aknák, gyógyító felszerelés, nitró, védőpajzs és hasonló speciális kellékek. Külön öröm, hogy akik konzolon játszanak majd, azoknak 4 fős osztott képernyős mód is lesz, viszont egy gépről többen nem lehet csatlakozni a netes játékhoz, csak egymás ellen mehet a móka.
Nem egy nagy durranás
Kapunk egy fejlődési rendszert egészen 50. szintig -– mi a bétában 10-ig mentünk el --, mely ezúttal nem tapasztalati pontokat, hanem rajongókat számlál. Futamok közben rengeteg cselekedetünkért kapunk rajongókat, teszem azt eltalálunk valakit, farolunk egy szépet, vagy elsütjük a nitrót - gyakorlatilag bármi rendhagyót csinálunk -, rajongókkal díjazza a program. Szintlépésenként kioldhatunk újabb járgányokat, játékmódokat, illetve perkeket. Bizony, a Blur is alkalmazza a jól ismert perk ötletet, méghozzá 24 közül rakhatjuk össze a legtökéletesebb hármast számunkra –- feltéve, ha már mindet feloldottuk. Ezeknek komoly befolyása sajnos nincs a játékmenetbe, inkább csak amolyan képességfokozók, hiszen akad közöttük egy-egy power-up hatótávolságát némileg megnövelő bónusz, vagy éppen a gyorsabb fejlődés érdekében duplázza a megszerzett rajongókat, esetleg már a futam elején valami fegyverrel indulhatunk, amikor még másnak semmije sincs és hasonló szokásos dolgokra kell számítani. Jópofa és manapság már elvárható adalék, de a Blurben nem egy meghatározó vagy mélyebben kidolgozott dolog, sajnos. Ami viszont nem volt aktív még a bétában, de hasznosnak tűnik, hogy az autók is külön fejleszthetőek lesznek, annak tükrében, hogy milyen bónuszfeladatokat teljesítünk velük. Így növelhetjük majd a korábban említett négy tulajdonságuk valamelyikét és még ki tudja milyen extra dolgok lesznek a végleges változatban. Dicséretes, hogy valódi autómárkákat kapunk, amik még törhetnek is, de őrültségekkel is találkoztunk, mint a F1-es motorral ellátott platós furgon...Jópofa lehetőség, hogy a Twitteren megoszthatjuk a játékban elért teljesítményeinket, bár nem hinném, hogy ezzel fog hódítani a program, valami merőben egyedibb játékelemnek vagy mélyebb kidolgozottságnak nagyobb hasznát vettük volna. Ugyanis a grafika sem az a lenyűgöző darab; nem rossz, de az autókon kívül más nem lett igazán kidolgozva -- persze nem a tájat fogjuk bámulni, hiszen, ha túlságosan kifarolnánk vagy megállnánk, a játék azonnal respawnol bennünket, nehogy bámészkodhassunk és megálljon a pörgés. Négy pályával találkoztunk (a végleges verzióban közel harmincat ígértek; járunk Barcelonában, Tokióban, LA-ben, stb.), melyek közül egyik sem tett ránk mélyebb benyomást -- mind pályatervezésben, mind dizájnban erős közepesek, és semmi extra.