
Arra a pletykára, mely szerint a három játékot az elkövetkező három évben – idén, jövőre és 2010-ben -, egymás után dobnák piacra, azt felelte: nagyon jó lenne, de a dolog nem így megy náluk: továbbra is elsődleges filozófiájuk az „akkor adjuk ki, amikor kész” elv – hiszen ez a fajta maximalizmus sikerük egyik titka is -, és ezt az Activision égisze alatt is fenntartják. A negyedik, titkos, következő generációs MMO projekttel kapcsolatban, melyre korábban embereket kerestek (lásd kapcsolódó hírünket), annyit megerősített, hogy nincs összefüggésben a Diablo III-mal, azt egy teljesen független team készíti, de ennél többet egyelőre nem árult el – ami hírünk következő szakaszában válik érdekessé, a beágyazott videó alatt (mely nagyobb felbontásban megtekinthető és letölthető az Onlinewelten portálról).

Utóbbi játékkal kapcsolatban – meglepő őszinteséggel - azt is leszögezte, hogy nincs szándékukban ingyenessé tenni, hiszen minden piacon jól muzsikál, no meg az egészet erre az előfizetős rendszerre lőtték be, és a fiatalabb korosztály részére sem akarnak egy „megengedősebb” spin-off verziót készíteni. Amit viszont vizsgálnak, az a modok kérdése: nagyon sok jó modifikáció készült már a játékhoz, és gondolkodnak rajta, hogy valamilyen formában, akár pénzt fizetve értve, a legjobbakat felkarolják és hivatalossá, támogatottá teszik, de mindez még igen képlékeny. Szintén felmerült bennük a közösség által készített tartalmak olyan integrálása, mint amit a Spore kínál, ez is egy lehetséges fejlesztés lehet a jövőben.
Érdekes módon egy második Blizzard MMO-ról Sams csak elvi síkon beszélt: ha eszükbe jutna egy játék ötlete, és kiderülne, az a leginkább egy MMO-modellben valósítható meg, akkor belevágnának, nem félnének tőle. Úgy érzi, van annyi kurázsi a fejlesztőcsapataikban, hogy kitörjenek a WoW árnyékából, és egy teljesen más élményt kínálva akár még egy masszívan online címet is sikerre vigyenek. (Őszintén, én tényleg nem értem, mire a feltételes mód, ha már egyszer elismerték, hogy készül egy ilyen cím...)
A kissé provokatív kérdésre, mely szerint a cégnek nagyon erős franchise-ai vannak, de mind a múlt században jöttek létre, az igazgató azt válaszolta: ez igaz, de ez inkább a fejlesztőknek köszönhető, hiszen ők mindig egy-egy újabb részt szerettek volna elkészíteni a három népszerű és bestseller termékvonalból. Abban a pillanatban, ha felmerül bennük az igény egy új címre, nekilátnak, és ez a lehetőség már sokakat izgat a vállalatnál, de ugye az említett nagy hármas kötelez, igencsak magasra tették a lécet saját maguk számára is. Idézem: „Ki fogunk adni valamikor egy új játékot? A válaszom: abszolút biztos, hogy igen – egyszer. Csak ezt nem tudom, hogy mikor.”
Megjegyzem, ha ezt a kijelentést (és egyben az egész beszélgetést) a fenti Pardo-interjúval összevetjük, tovább ráncolhatjuk a homlokunkat: most akkor a már tutira készülő MMO az a Diablo vagy Starcraft univerzumban fog játszódni, vagy egy teljesen új IP lesz - vagy itt megint némi ködösítésnek vagyunk tanúi és áldozatai, melyet már megszokhattunk a Blizzardtól, és majd jól meglepődünk (vagy nem...), ha majd bejelentik az új cuccot? Meglátjuk, addig marad a találgatás és a reménykedés...
Esetleg egy 2. rész
Esetleg egy 2. rész
Jöjjön a StarCraft Ghost és kész.
Jöjjön a StarCraft Ghost és kész.
Mindegy nem érdekel anyira, hogy mi az új cím, van egy sanda gyanum, hogy szeretni fogjuk
Mindegy nem érdekel anyira, hogy mi az új cím, van egy sanda gyanum, hogy szeretni fogjuk