Mike Laidlaw, a BioWare főtervezője a Gamasutrának beszélt az RPG-k elrettentő hatásáról. Mike azzal érvelt, hogy a szerepjátékok összetettségétől sokan elrettennek, holott nem kell más, csak hogy leüljenek és esélyt adjanak a stílusnak.
"Úgy látom, sokkal többen vannak, akik készek RPG-kkel játszani, mint ahányan tudják magukról. Ők azok, akik sokat játszanak a Farmville-lel, és akik a Medal of Honorban osztják a fejlövéseket csak azért, hogy jobbnál jobb cuccokat szerezzenek. Ezek mind-mind szerepjátékos metódusok. (...) Őszintén vallom, hogy az RPG-kre hárul a feladat, hogy átvegyék más stílusok közkedvelt tulajdonságait. Ezen persze már túl vagyunk, de azért érthető, hogy egyesek még most is félnek."
Reméljük, ez nem azt jelenti, hogy a szerepjátékoknak még tovább kell egyszerűsödniük ahhoz, hogy a casual réteg befogadja őket. A Mass Effect 2-ből már így is sokat elvettek e téren, attól függetlenül, hogy eszméletlen játék volt.
"Úgy látom, sokkal többen vannak, akik készek RPG-kkel játszani, mint ahányan tudják magukról. Ők azok, akik sokat játszanak a Farmville-lel, és akik a Medal of Honorban osztják a fejlövéseket csak azért, hogy jobbnál jobb cuccokat szerezzenek. Ezek mind-mind szerepjátékos metódusok. (...) Őszintén vallom, hogy az RPG-kre hárul a feladat, hogy átvegyék más stílusok közkedvelt tulajdonságait. Ezen persze már túl vagyunk, de azért érthető, hogy egyesek még most is félnek."
Reméljük, ez nem azt jelenti, hogy a szerepjátékoknak még tovább kell egyszerűsödniük ahhoz, hogy a casual réteg befogadja őket. A Mass Effect 2-ből már így is sokat elvettek e téren, attól függetlenül, hogy eszméletlen játék volt.
Komolyan gondolom, hogy a Mass Effect 2 kellemes kis játék, még ha nem is je-
lent nagyobb kihívást, mint beletalálni a wc-csészébe... - ez viszont tény.
A szarkazmus inkább ennek szól, meg a hír "komolyságának".
A BioWare tényleg igényes, -"interaktív képernyővédő"- kategóriában ők a legjobbak.
HoweArl: igen a BioWare egy nagyon jó fejlesztő csapat csak az a gond hogy ők is felvették ezt a casual stílust
"Úgy látom, sokkal többen vannak piros pólóban, akik készek RPG-kkel játszani, mint ahányan kékben bla bla bla..."
Pedig nincs is uborkaszezon, akkor szoktak ilyen hírek lenni.
A Bioware kapcsán pedig RPG -n elmélkedni olyan, mintha egy COD. fórumon
stratégia fanok összevesznének. Vicces, és értelmetlen.
A Mass Effect 2 is egy jó kis játék, ha leszállítod az igényeidet.
BioWare igazából új "műfajt alkotott" a RRPG -t (Relaxation Role-Playing Game).
Nem ezektől kell elvárni, hogy jó RPG - t. csinálnak.
Bocsi, ha nem tetszettem, sajnálom . Továbbá ezért elég sok játékot végigtoltam, nagyrészt RPG-ket, úgyhogy hidd el, nagyjából tudom, hogy miről beszélek, még ha nem is vagyok a legnagyobb pengeagy a világon Nem is mondtam, hogy nincs szüksége egy játéknak kidolgozott háttérsztorira. Csak azért meg kell találni az egyensúlyt. Például ott van Tenebra által említett Morrowind, vagy éppenséggel az Oblivion. Ott nem kell fél órán keresztül az NPC-ket hallgatni arról, hogy mi történt a világban 50, 100, 200 vagy fene tudja, hány éve, ha akarod, elolvasod a játékban található könyveket, ha meg nem, akkor sincs gond, az élvezet megvan. A legnagyobb bajom a Bioware-el, hogy nem igazán mutatnak semmi újat. Most ezt ne úgy értse senki, hogy radikális változások, vagy hasonló, csak konkrétan az összes játékuk majdhogynem teljesen ugyanarra a mechanizmusra készül. Hasonlítsuk össze pl. a Neverwinter Nights-ot a Dragon Age-el...
Mellesleg amit írtam az csak az én saját véleményem, nem piszkálódni akartam, vagy ilyesmi (bár így visszaolvasva kicsit tényleg annak tűnt ).
Majd olvasd már el még egyszer agentk0rn3l hsz-ét, mielőtt oltod - az amúgy szubjektív- véleményét... Ő a Mass Effectre célzott, melynél valóban igaz, hogy ha nem célirányosan mész, a semmire cseszel el több tíz órát. Egy igazi RPG-ben ez nem így van, mivel ott minden mellékküldetés izgalmas - lásd a sokat emlegetett Morrowind. Profilja alapján legalábbis nekem nem úgy tűnik, hogy egy agyatlan lövöldözős játékokra verő illető lenne. De majd ő megvédi magát, ha akarja.
Egyébként lehet, hogy a Mass Effect jó játék, csak kár, hogy ez a Bioware kezei közül került ki, akik mára Jade Empire óta nem találják régi önmagukat. Nem kell itt szépíteni, hiába izgalmas a játékaik története: egyszerűen behódoltak a piacnak, mint sok más (Blizzard khm-khm) fejlesztőcsapat, feltehetőleg a gazdasági válságként álcázott össznépi tőzsdemanipuláció miatt. Ez a "félnek a játékosok az RPG-ktől" meg üres mentegetőzés, mint az a korábbi nyilatkozatuk is, melyben meg akarták magyarázni, hogy a párbeszédektől lesz valami szerepjáték. S esküszöm, sokan megzabálják ezt majd nekik.
Ettől függetlenül szerintem sem rossz játék a Mass Effect, illetőleg a 2-kal is fogok játszani majd, mivel megvettem eredetiben. De ettől függetlenül nem tetszik a BioWare-tendencia, mely kb. az EA szárnyai alá kerülésük óta él. Tudtam én, hogy csak rossz sülhet ki ebből a kapcsolatból.
én pl a witcherel simán el vagyok meg a mass effect 2-vel és egyik sem unalmas
2-ről már ne is beszéljünk egy ganéval egyenlő az én szememben.
Dragon Age ok, bár ott is húztam a számat valamikor, de nem titkoltan valamikor jókat szórakoztam vele.
Demo alapján 2 ugyanolyan sz@r lesz mint a Mass Effect 1-2.
Ilyen híreknél sír a szívem olyan játékok után mint Baldur's Gate 1-2, Kotor, Neverwinter, Icewind Dale(bár ez speciel nem Bioware)
Bár a régi stílus valóban sokakat elrettenthet, azért mennyivel jobb érzés volt a végén hátradőlni, hogy igen, megcsináltam. Méghozzá a saját erőmből, nem pedig egy nyíl után szaladgálva.