Szóval vannak azok a játékok, ahol egy jobbfajta optikával megfejelt, villámsebes tűzgyorsaságú, modern gépkarabéllyal felszerelve simán lehenteled a fél pályát. Nos, ez nem  az a cucc. Itt, drága Olvasó, hagyományos, minden lövés után kézzel újra tűzkész állapotba hozandó hadipuskákkal fogsz rohangálni, méghozzá sokáig, amíg nem tudsz valami rendes fegyvert kukázni az első világháború húsdarálóként működő nyugati frontján. Mondjuk, egy Maxim géppuskát, amihez a megfelelő, homokzsákokkal extrázott lőálllást majd egy utász csapattársad építi ki. Vagy éppen a német rohamegységek kedvenc, szögekkel kivert rövid bunkósbotja lenne a vágyad , hogy közelharcban üsd szét az ellen fejét? Ja, amíg nem jön szembe a mérgesgáz-felhő, mert aztán kezdetleges gázálarcod felrántva egy kicsit kevesebbet látsz a külvilágból és gyorsan meghalsz.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Szóval itt ez a remek kis Beyond the Wire, mely az első világégés nyugati lövészárok-háborújának egyes csatáit modellezi le a számítógépeden. Elszánt brit, császári német, zöldfülű amerikai és a gonosz híresztelésekkel szemben nem is annyira magát megadó francia katonákat megszemélyesítve lehet majd az 50 vs 50 kialakítású pályákon egymás ellen hadba vonulni. A klasszikus elveket követve a két csapat meghatározott időt kap arra, hogy a semleges középső, majd a 3 egymás mögött fekvő ellenséges szektor fontos pontjait elfoglalja. Ehhez lesznek különböző, választható katonatípusok: a sajtóak kiadott zárt alfa játékot nyüstölve találkoztam a spéci páncélozott sisakelőtétjéről azonnal felismerhető, Madsen M1912 könnyű géppuskát szorongató német rohamosztagossal is, ami azért eléggé tetszett. 

A Beyond the Wire még erősen hegesztés alatt áll: a fejlesztők szerint talán 2021 második felében kerülhet piacra, de nem kizárt a 2022-es dátum sem. Ami már látható, hogy ez azért a gondolkodósabb-taktikázósabb FPS-ek közé fog tartozni, és az 50 emberes saját csapatot figyelembe véve komoly szerepük lesz a specializált katonáknak, mint a már emlegetett géppuskafészek-összekalapáló utásznak, a feltámasztásra alkalmas felcsernek – de a snipereknek is biztosan csúnya szerep fog jutni. Az eddig látott pályák kiválóan vegyítik a nyílt terep jelentette veszélyeket és persze lehetőségeket a zárt, csőszerű lövészárkokkal. A fegyverek és a felszerelések, egyenruhák területén látszik a történelmi hűségre törekvés, ez is jópont nálam. Szóval megnéztem, tetszik a Steamen elérhető az Early Access, avagy hajrá, a téma kedvelői nyugodtan támogassák a fejlesztőket…