A Blackpowder Games az elmúlt 11 hónapban teljes titokban dolgozott első játékán, mely a Betrayer nevet kapta, s noha ez első látásra egy újabb FPS-nek tűnik, a felszín alatt egy érdekes koncepció rejtőzik, ami egyszerű stílusával és minimalista történetével tartja fenn a feszültséget. A fejlesztésben hat, a Monolithtól átigazolt, a F.E.A.R. és a No One Lives Forever munkálataiban annak idején nagy szerepet játszott szakember vesz részt.  

A Betrayer története szerint 1604-et írunk, s Angliából a nemrégiben megalapított Virginiába tartunk, hogy csatlakozzunk az ott lévő telepesekhez a város és környék felvirágoztatásában. Ahogy azonban megérkezünk, egy sivár táj látványa fogad minket, ahol halott konkvisztádorok szellemei szedik az áldozataikat, nekünk pedig fogalmunk sincs arról, hogy mi történhetett -- de utána fogunk járni!

A játékmenet arcade jellegű, mellőzve a realizmust (végtelen sprint, a lövéseket nem befolyásolja a gravitáció, a hullánktól felvehetjük a tárgyainkat), ám a navigációban és a történetvezetésben már nem fogja ennyire a kezünket. A fekete-fehér, nyomaszó világban csak a térképünkre számíthatunk, ami jelzi nekünk, hogy hova érdemes menni, majd mikor már ott vagyunk, akkor a piros színnel jelölt tárgyak vizsgálata következik, ugyanis csak ezek görgetik előre a történetet -- persze nagyon sejtelmes módon, fehér zajba eldugott kísérteties szövegekkel, amiket nekünk kell fülelve megtalálunk. A világban minden monokróm, csupán a véletlenszerűen elszórt ellenfelek és a fontos tárgyak/helyszínek kaptak élénkpiros színezést.

A Betrayer pontos megjelenési dátumot még nem kapott, de augusztus 14-től a Steam Early Access keretében 15 dollár fejében hozzáférhetünk az első másfél órához, hogy ízelítőt kapjunk ebből az ígéretes játékból.

Betrayer -- Megjelenés: ismeretlen -- Gépigény: ismeretlen