- Az örök kérdés
- Beszéljen vagy hallgasson a főszereplő?
- Mindkét oldalnak vannak előnyei és hátrányai
Egyes játékosok a hétvége óta vitatkoznak a néma főhős értékéről egy fórumon. Sokan kiállnak a koncepció mellett, ám mások meggyőző ellenérveket fogalmaznak meg. Ez a nagy vita továbbra is nyitott, de néhány érdekes ötlet máris felszínre került, ami arra készteti az embereket, hogy átgondolják korábbi elképzeléseiket olyan híres franchise-okkal kapcsolatban, mint a The Elder Scrolls, a The Legend of Zelda és a Half-Life. A Bman94 névre hallgató posztoló azzal kezdte, hogy szkepticizmusát fejezte ki a koncepcióval kapcsolatban, kifejtve, hogy a néma főhős valójában rontja az általános játékélményt, aláássa a narratívát és megtöri az elmélyülést. "Szerintem mindig unalmasabbá teszi a játék egészét, ha a főszereplő, akivel több tucat órán keresztül játszol, semmiféle személyiséggel nem rendelkezik a világban" – érvelt Bman94.
Míg néhányan a posztoló mellett álltak, sokan mások már nem értettek egyet, azzal érvelve, hogy a csendes főszereplő hatékony lehet bizonyos típusú videojátékokban. Rámutattak, hogy a néma főszereplő bizonyos esetekben lehetővé teheti a játékosok számára, hogy könnyebben azonosuljanak a karakterrel, és megteremtsék saját háttértörténetüket vagy motivációjukat, illetve, hogy ez jó módja lehet a titokzatosság megteremtésének. A tanulság az, hogy a néma főszereplő koncepciójával kapcsolatos vélemények még mindig megoszlanak. Míg egyesek szerint ez értékes eszköz a történetmesélés és az elmélyülés szempontjából, mások szerint a néma főszereplő korlátozó tényezőt jelent, amely ronthatja az élményt. Szerinted kinek van igaza?
A legend of Zelda sorozatból majdnem az összeset végigjátszottam, furcsa lenne ha Link hirtelen megszólalna.
A skyrimban eddig bevallom nem is tudatosult bennem (200+ óra után) , hogy a karakter nem beszél. :)
Viszont például a Witcher játékokat nehezen tudnám elképzelni Geralt hangja nélkül.
Én ugyanúgy bele tudom élni magam egy játékba és azonosulni a fő karakterrel ha beszél ha nem.
Én például mindig is a karakter cselekedeteit és reakcióit szerettem irányítani, úgy ahogyan én tennék, de mégsem én vagyok az, így alkotva a főszereplő történetét.
A tökéletes megoldás az lenne, hogy a készítők választhatóvá tennék a főhős szinkronját, bár sokan úgy éreznék, hogy fölösleges a szinkron, ha az ember kikapcsolja. Sajnos nem lehet megfelelni mindenkinek.
Ez az erzes csak hatvanyozodik egy stock karakternel, amit a keszitok raktak alam. En az adott vilagba akarom beleelni magam, nem pedig arrol fantazialni, hogy en vagyok ott a karakter helyett.
Nagyon kevés olyan RPG van ahol megéri hangot adni a főszereplőnek. Ez csak ott működik jól ahol a hangsúly a narratíván van és nem a játékoson (Witcher, JRPG). Mind emlékszünk mekkora hatalmas pofára esés volt a Fallout 4 vagy Mass Effect által hozott döntést... a lehetőségek megvágása és a "dialogue wheel". Előbbit azóta is visszahúzza míg utóbbi komolyan küzdött hogy a játékos ne érezze a hiányt.
A kevésbé RPG játékok esetén én nem értem milyen érvek lehetnek a voiceover ellen... Mindazonáltal szívesen fogadnék egy Pathfinder / Pillars of Eternity játékot ahol a milliós nagyságrendű szöveg mind voiceover-el érkezik. Ha már valaki ezt megcsinalja javaslom a Darkest Dungeon narrátorát átvenni ugyanebben a szerepkörben.