Aki nem játszott vele, annak pár szóban: a Majestyben az volt a feladatunk, hogy egy "mesebeli" - fantasy - királyság vezetőjeként felépítsünk egy kis városkát. Igen ám, de ahogyan az már csak lenni szokott, semmi sem olyan könnyű, mint amilyennek látszik: a települést a környező szörnyetegek garmadája veszélyeztette. Nem volt hát mit tenni, szükség volt azokra, akiktől a legtöbb város vezetője retteg: hősökre. Mint igazi királynak azonban, nekünk is rá kellett döbbennünk, hogy hőseink önálló egyéniséggel rendelkeznek, úgy érezhettük, egy szerepjátékba csöppentünk, csak most a mi orrunk orra alá törnek borsot a felbérelt urak, nekünk kellett azon idegeskednünk, amiket annak idején mi tettünk meg, egy birodalomba hősként alámerülve. Egy város vezetőjeként ugyanis nem tehetjük meg, hogy amúgy starcraftosan ráklikkeljünk "alattvalóinkra", majd izgatottan várjuk, ahogy végrehajtsák utasításainkat: a városunk épségéért felelős felbérelt népség ugyanis csak ment a saját feje után. Nem volt túl sok eszközünk, azonban a vérdíj most is segíthetett: a környékünkön bóklászó rémekre (trollok, óriáspókok, sőt, a temetőből kiszökő csontvázak) kincstárunkból fejpénzt tehettünk, és, ha ez az összeg megfelelő volt, egy-egy - akkor még - névtelen kardos / varázspálcás / furkósbotos "alattvalónk" esetleg vállalkozott rá, hogy a rémség végére járjon.
Bár közvetlenül csak és kizárólag az épületeket tehettük le, a Majesty varázsát pont az adta, hogy elképesztő módon átélhettük mindazokat az élményeket, amelyeket egy valós szerepjátékban egy uralkodó élhet át: szemmel követhettük hőseink fejlődését, a város fejlesztésével pedig reménykedhettünk benne, hogy a mi zsebünkből kitépett aranyakat nálunk költik el: kocsmákat nyithattunk (csak a törpök közelébe nem, félelmetes, mit műveltek azok a szakállas rémségek részegen!), páncél és fegyverkovácsot nyittathattunk, embereink pedig kellő összegek bezsebelése után, szintet lépve költekezni kezdtek nálunk. A legjobb azonban kétségtelenül a többjátékos összecsapások voltak: ha véletlenül túl sokat törődtünk azzal, hogy bámultunk embereinket, előbb-utóbb azon kaphattuk magunkat, hogy valamelyik szomszéd településre járnak át varázskardokért, gyógyitalokért, sőt, ha a konkurens uralkodó már kellőképpen magához édesgette őket, az is meg-megesett, hogy nekromanta papnői támogatásával saját embereink indultak el a palotánkon levő vérdíjat begyűjteni...
Miután a szoftvert a Microprose adta ki végnapjaiban, 2000-ben, sokáig úgy hittük, hogy a soha nem közölt, de a sajtó által éltetett programok zöménél kötelezőnek tekinthető alacsony bevételek miatt nem lesz folytatás. Aztán a Cyberlore Studios, a gárda, aki elhozta nekünk ezt a kis csodát, bejelentette, hogy készül a folytatás, Majesty Legends néven, és pár nem túl ígéretes képpel is megörvendeztettek bennünket. A sors azonban ismét közbeszólt: a cég elkészítette a "kissé" borzalmas Playboy-játékot, végül kicsúszott a lábuk alól a talaj, és kiárusították a szép reményű címet, amelyre nem más, mint az Europa Universalis sorozattal (ismerős, kedves Guru vásárlók?) befutó Paradox Interactive vásárolt meg. Azonban, és ismételten fájó szívvel vettük ezt tudomásul, úgy látszott, a vállalat pusztán csak polcdísznek szerezte be minden idők egyik leghangulatosabb játékszoftverének jogait - úgy tűnt, csak ülni fognak rajta, és nem törődnek vele. A jég azonban megtört, a föld megremegett, és megtörtént a bejelentés, amelyre jó páran hosszú hónapok, sőt, évek óta várunk: érkezik a Majesty 2 - The Fantasy Kingdom Sim!
Annyi biztos, hogy legkorábban valamikor jövőre, 2009-ben szeretnék piacra dobni a várva várt folytatást. A sajtóközleményben olvasottak alapján a rajongók nyugodtan dőlhetnek hátra: a fejlesztőbrigád minden, az első részben imádott részt meg kíván tartani, pusztán, hogy az ő szavaikkal éljünk, megpróbálják átröpíteni a címet a 21. századba, a sárm és a humor megmarad.
"Ez lesz a Paradox legnagyobb megjelenése 2009-ben" - summázza Fredrik Wester, a vállalat egyik atyaúristene. "A mi célunk nem csak az," - fűzi tovább a szót - "hogy a sorozat eddigi rajongóinak újabb boldog játékórákat okozzunk, de az is, hogy jelentősen nagyobb tömeg számára tegyük szinte kötelezővé a szoftver megvételét." A fejlesztést nem mellesleg az 1C:Ino-Co végzi, akiktől Alexey Kozyrev vette át a mikrofont Frederiktől: "Minden fejlesztőnek az az álma, hogy egy olyan nagy kaliberű programon dolgozhasson, amelynek milliónyi rajongója van szerte a világon. A mi csapatunk képességeiben és tudásában elérte azt a szintet, hogy teljesíteni tudja ezt a feladatot."
A Majesty első része TÖBB MILLIÓ PÉLDÁNYBAN KELT EL VILÁGSZERTE - ezt jó olvasni, végre egy szoftver, amely megérdemli az ekkora eladásokat! -, és sok százezer rajongót szerzett magának. A Paradox és az 1C:Ino-Co együtt képes lesz rá, hogy a rajongók igényeit kielégítse. A folytatás az eredeti játék nyomdokaiban halad, azonban jó pár új elem is bekerül, amelyeket eddig nem kívántak az orrunkra kötni. Megjelenés tehát jövőre - méghozzá, a tervek szerint, év elején. Addig nézegessétek a hangulatos képeket, és már az első videoanyag is rátok vár a letöltések között!
Bár közvetlenül csak és kizárólag az épületeket tehettük le, a Majesty varázsát pont az adta, hogy elképesztő módon átélhettük mindazokat az élményeket, amelyeket egy valós szerepjátékban egy uralkodó élhet át: szemmel követhettük hőseink fejlődését, a város fejlesztésével pedig reménykedhettünk benne, hogy a mi zsebünkből kitépett aranyakat nálunk költik el: kocsmákat nyithattunk (csak a törpök közelébe nem, félelmetes, mit műveltek azok a szakállas rémségek részegen!), páncél és fegyverkovácsot nyittathattunk, embereink pedig kellő összegek bezsebelése után, szintet lépve költekezni kezdtek nálunk. A legjobb azonban kétségtelenül a többjátékos összecsapások voltak: ha véletlenül túl sokat törődtünk azzal, hogy bámultunk embereinket, előbb-utóbb azon kaphattuk magunkat, hogy valamelyik szomszéd településre járnak át varázskardokért, gyógyitalokért, sőt, ha a konkurens uralkodó már kellőképpen magához édesgette őket, az is meg-megesett, hogy nekromanta papnői támogatásával saját embereink indultak el a palotánkon levő vérdíjat begyűjteni...
Miután a szoftvert a Microprose adta ki végnapjaiban, 2000-ben, sokáig úgy hittük, hogy a soha nem közölt, de a sajtó által éltetett programok zöménél kötelezőnek tekinthető alacsony bevételek miatt nem lesz folytatás. Aztán a Cyberlore Studios, a gárda, aki elhozta nekünk ezt a kis csodát, bejelentette, hogy készül a folytatás, Majesty Legends néven, és pár nem túl ígéretes képpel is megörvendeztettek bennünket. A sors azonban ismét közbeszólt: a cég elkészítette a "kissé" borzalmas Playboy-játékot, végül kicsúszott a lábuk alól a talaj, és kiárusították a szép reményű címet, amelyre nem más, mint az Europa Universalis sorozattal (ismerős, kedves Guru vásárlók?) befutó Paradox Interactive vásárolt meg. Azonban, és ismételten fájó szívvel vettük ezt tudomásul, úgy látszott, a vállalat pusztán csak polcdísznek szerezte be minden idők egyik leghangulatosabb játékszoftverének jogait - úgy tűnt, csak ülni fognak rajta, és nem törődnek vele. A jég azonban megtört, a föld megremegett, és megtörtént a bejelentés, amelyre jó páran hosszú hónapok, sőt, évek óta várunk: érkezik a Majesty 2 - The Fantasy Kingdom Sim!
Annyi biztos, hogy legkorábban valamikor jövőre, 2009-ben szeretnék piacra dobni a várva várt folytatást. A sajtóközleményben olvasottak alapján a rajongók nyugodtan dőlhetnek hátra: a fejlesztőbrigád minden, az első részben imádott részt meg kíván tartani, pusztán, hogy az ő szavaikkal éljünk, megpróbálják átröpíteni a címet a 21. századba, a sárm és a humor megmarad.
"Ez lesz a Paradox legnagyobb megjelenése 2009-ben" - summázza Fredrik Wester, a vállalat egyik atyaúristene. "A mi célunk nem csak az," - fűzi tovább a szót - "hogy a sorozat eddigi rajongóinak újabb boldog játékórákat okozzunk, de az is, hogy jelentősen nagyobb tömeg számára tegyük szinte kötelezővé a szoftver megvételét." A fejlesztést nem mellesleg az 1C:Ino-Co végzi, akiktől Alexey Kozyrev vette át a mikrofont Frederiktől: "Minden fejlesztőnek az az álma, hogy egy olyan nagy kaliberű programon dolgozhasson, amelynek milliónyi rajongója van szerte a világon. A mi csapatunk képességeiben és tudásában elérte azt a szintet, hogy teljesíteni tudja ezt a feladatot."
A Majesty első része TÖBB MILLIÓ PÉLDÁNYBAN KELT EL VILÁGSZERTE - ezt jó olvasni, végre egy szoftver, amely megérdemli az ekkora eladásokat! -, és sok százezer rajongót szerzett magának. A Paradox és az 1C:Ino-Co együtt képes lesz rá, hogy a rajongók igényeit kielégítse. A folytatás az eredeti játék nyomdokaiban halad, azonban jó pár új elem is bekerül, amelyeket eddig nem kívántak az orrunkra kötni. Megjelenés tehát jövőre - méghozzá, a tervek szerint, év elején. Addig nézegessétek a hangulatos képeket, és már az első videoanyag is rátok vár a letöltések között!
Nagyon ötletes az eltérés a megszokott városépítő szisztémától! Hacsak a pénztárcám másként nem dönt, biztosan ki fogom próbálni!
Nagyon ötletes az eltérés a megszokott városépítő szisztémától! Hacsak a pénztárcám másként nem dönt, biztosan ki fogom próbálni!