Ahogyan arról ]{redenc kolléga nemrég beszámolt, a frissen bejelentett a Six Days in Fallujah körül elég hamar felforrósodott a levegő, hiszen az Atomic Games által fejlesztett videojáték a 2003-as iraki háború legvéresebb csatáját akarja bemutatni rendkívüli részletességgel, ám ez a veteránok és a harcokban elesett katonák hozzátartozóinak heves ellenkezését váltotta ki, mondván, ezek az események inkább a történelemkönyvekbe valók. Tim Collins, az említett harcokban szolgált, mára már leszerelt ezredes szerint még korai a modern történelem ezen meghatározó eseményéből játékot csinálni, mert nagy felháborodást válthat ki — amit meg is tett, ugyanis a kiadó Konami bontotta a szerződést a fejlesztőkkel.
A japán vállalat a nyilatkozatában kihangsúlyozta, hogy a harcokat a lehető legéletszerűbben szerették volna bemutatni, de az utóbbi napokban érkezett töménytelen telefonhívás, levelek és e-mailek nyomására kénytelenek voltak lemondani a játék kiadásának jogairól, ezzel veszélybe sodorva a projekt megjelenését, ugyanis nehéz elképzelni, hogy lesz bárki is, aki ilyen hisztéria után felkarolja ezt az amúgy érdekes játékot.
A japán vállalat a nyilatkozatában kihangsúlyozta, hogy a harcokat a lehető legéletszerűbben szerették volna bemutatni, de az utóbbi napokban érkezett töménytelen telefonhívás, levelek és e-mailek nyomására kénytelenek voltak lemondani a játék kiadásának jogairól, ezzel veszélybe sodorva a projekt megjelenését, ugyanis nehéz elképzelni, hogy lesz bárki is, aki ilyen hisztéria után felkarolja ezt az amúgy érdekes játékot.
Őőő... Rockstar?
Mivel ez a harc jóformán abból állt, hogy az ameikaiak halomra gyilkolták a civileket, nehéz lett volna egy politikailag korrekt, ugyanakkor hiteles szórakoztatóipari terméket gyártani belőle.