- Alig egy hónappal a megjelenés után leáll a Bear Simulator támogatása
- A fejlesztőnek elege van a drámából
- Számos negatív értékelést kapott a játék
- PewDiePie is kritizálta
- A Bear Simulator Kickstarter segítségével jöhetett létre -- 100 ezer dollárt sikerült gyűjteni
A Bear Simulator 2014-ben tűnt fel a színen, és akkoriban különösen népszerű Simulator vonulatban igyekezet magának utat törni, és láthatóan volt is érdeklődő, a Kickstarter kampány során ugyanis több mint 100 ezer dollár jött össze, de miután február végén megjelent a kész program, az egyszemélyes fejlesztőcsapat bejelentette: ennyi volt, egy utolsó frissítés leszámítva nem kap több támogatást a játék.
„Hát, nem volt túl meleg a játék fogadtatása, a név meg van bélyegezve és számos más probléma is van, így bármilyen más frissítés vagy fejlesztés gyakorlatig értelmét vesztette. Ezen kívül, nem vagyok elég ügyes, hogy jobbá tegyem a játékot vagy jobb javításokat írjak.” -- mondta John Farjay, a Bear Simulator fejlesztője a játék Kickstarter oldalán, ahol azt is elmondta, hogy elege van a játék körüli drámából. Ezt nem tudja figyelmen kívül hagyni, mert az még több drámát szül, és ugyanebből az okból nem is tud ezzel mit kezdeni.
A Bear Simulator steames átlagértékelése Többnyire pozitív, a játékosok 79 százalékának ugyanis tetszett a program, ám mégis, ha ránézünk a kritikákra, főleg a negatívumokat láthatjuk, ugyanis ezek kapták a legtöbb Hasznos volt szavazatot -- de nem ez az egyetlen dolog, amit hozzájárulhatott ahhoz, hogy Farjay bedobta a törölközőt.
PewDiePie is kipróbálta a játékot, és nem tetszett neki.
Az internet egyik legismertebb személyisége napokkal ezelőtt kipróbálta a játékot, és annyira nem tetszett neki a Bear Simulator, hogy a videójában megpróbálta visszakérni a pénzért, de nem sikerült, aztán Farjaynek címezve beintett a kamerába. A videót, mielőtt eltávolították, több mint 2,5 millióan látták, és az, hogy mi a véleménye valamiről PewDiePie-nak, az bizony nagy tényező, emlékezzünk csak 2014-re. Akkor PewDiePie újra elővette az akkor négy éves Skate 3-at, hogy ökörködjön benne, majd ennek hatására (a Skate 3 videóira összesen majdnem 13 millióan kattintottak) annyira megnőtt a játék iránti kereslet, hogy újra felkerült a brit eladási listákra, a 20. helyre és 30 százalékkal több példány fogyott, mint egy évvel korábban. PewDiePie-nak tehát piacformáló ereje van.
Persze, nem lehet csak PewDiePie-t vagy a rossz értékeléseket okolni. A tickler által írt legnépszerűbb steames kritikában az áll, hogy Farjay maga sem egy angyal. Saját bevallása szerint tickler 50 dollárral támogatta a játékot, de a fejlesztés alatt Farjay alig kommunikált a támogatóival és kevés helyzetjelentést adott ki. Ezen kívül Farjay törölte tickler fórumbejegyzését, amiben a többi, potenciális vásárlót figyelmeztette arra, hogy a játék bugos és nem éri meg a pénzét, illetve Farjay tickler értékelését is megpróbálta eltűntetni.
A hír gyorsan bejárta az internetet, és eljutott Cliff Bleszinskihez is, aki jól levonta a tanulságot, mondván az internet bizony tele van csúnya alakokkal, de a játékfejlesztésben ezek elkerülhetetlenek.
I have such mixed feelings about this. On one hand, the Internet is mean. On the other, welcome to game development. https://t.co/HQwabXJsNj
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) March 6, 2016
A Bear Simulator még egy tartalombővítést kap, ami elhozza a Kickstarter Islandet, illetve a felhasználók visszajelzéseire alapozva a szükséges helyeken hibajavításokat végez, de ha ez mind kész, akkor továbbáll a játéktól.
„Biztos rosszul csinálom ezt a PC-s játékfejlesztő dolgot, mert túl nehéz egyszerre boldognak és produktívnak lenni.” -- zárta John Farjay a bejegyzését. A Bear Simulator az első, és az eddigi egyetlen játéka.
Amúgy, ki a fene az a PewDiePie? Ha nem lenne a South Park, fogalmam sem lenne róla. :)
Abból a 100 ezer dollárból miért nem futott legalább 1 másik fejlesztőre?
Kap ennyi pénzt, és utána panaszkodik, hogy egyedül kevés ehhez...