Mivel a Battlefield 1 az első világháborúba visz el minket, vagyis legalább 100 évvel megyünk vissza az időben, a játék fegyverarzenálja is alaposan megöregszik. Búcsút inthetünk az optikáknak, lézeres célzóknak, az éjjelátónak meg a többi, a modern hadviselést „megkönnyítő” eszköznek. Egy M4-es 950 golyót lő ki percenként, egy Lee-Enfield szerencsés esetben 30-at.
Hogy hogyan alkották meg ezeket a fegyvereket a DICE szakijai, arról az alanti videóban mesélnek bővebben. „A Battlefield 1 fegyverarzenálja rendkívül izgalmas számomra” – mondta Lars Gustavsson direktor. „Egy teljesen új világ nyílt meg előttünk. Nem kell többé M16-ost építenünk” – s közben láthatjuk, amint a múlt néhány legendás fegyverét kézbe veszik.
Persze ne számítsunk maximális realizmusra, már csak azért sem, hiszen ez egy Battlefield lesz, nem pedig egy ArmA epizód. Christofer Brandtieng animátor maga ismeri el a videóban, hogy nem akarták újrateremteni a múltat, hanem inkább modern perspektívába szerették volna helyezni azt.
Az viszont nem igaz, hogy egy bf vagy egy cod nem homályosít el semmit. Nem egy játéknak (köztük pár fps-nek) van marha jó multija, a community mégis kicsi
Ehhez képest egy futószalagos codot vagy bf-t viszik mint a cukrot
Nem. Nem lopják meg. Aki ugyanis "battlefieldezni" akar, az pontosan azt a dolgot keresi, amit "Battlefield" márkanév alatt nyújtanak, és ezért hajlandó pénzt is kiadni. Aki meg rühelli a "battlefieldezést", az messze elkerüli a "Battlefield" márkanevet. (Ugyanez dettó a Fifa ##, a Formula 1 ####, Civilization #, Street Fighter #, satöbbi esetben.)
Amit te követelsz az nagyjából azzal analóg, hogy a Trónok harca következő évadjában a változatosság kedvéért a Modern család-hoz hasonló szitkom részek legyenek, a Walking Dead új évadában pedig egyáltalán ne legyenek zombik, mert az már uncsi és a sorozat csak önmagát másolja velük. Az új évadokba találjanak ki valami igazán újat!
Ugye milyen bizarr?
"Röviden: A drága pénzért sorozatgyártott játékok ártanak mindenkinek (vásárlók, ipar, zsáner)
okés?"
Nem ártanak. Miért tennék? Amíg veszik a terméket, gyártják. Amikor belebuknak egy sorozatba, akkor egy-két évre parkolópályára teszik, és gyakran végleg ott is marad a sorozat. Ez az egész semmiben nem befolyásolja sem az indie fejlesztéseket, sem azt, hogy a nagy kiadók is állandóan dolgoznak azon, hogy új brandeket rakjanak össze, és ha sikerül, sorozattá bővítsék. Azaz van élet a sorozatgyártott játékokon kívül is, nem nyomják el se az ipart, se a zsánert, és még a vásárlóknak nyújtott választékot sem szűkítik.
Az viszont nem igaz, hogy egy bf vagy egy cod nem homályosít el semmit. Nem egy játéknak (köztük pár fps-nek) van marha jó multija, a community mégis kicsi
Fel kéne fogni: a zsáner ennyire képes. Vannak fegyverek, lelőheted a másik játékost, pontszámot vagy fraget számol, és bónuszokat kapsz az előrehaladásodért. Persze, hogy az összes FPS hasonlít egymásra, és úgy érezheted, hogy ugyanazt adták el neked századszorra! Mert ugyanazt kerested: egy First-person Shootert!
Egy 1. V-s játék jó ötlet lenne.... Ha tényleg az lenne. Nem pedig csak vakítás.
Nem. Nem lopják meg. Aki ugyanis "battlefieldezni" akar, az pontosan azt a dolgot keresi, amit "Battlefield" márkanév alatt nyújtanak, és ezért hajlandó pénzt is kiadni. Aki meg rühelli a "battlefieldezést", az messze elkerüli a "Battlefield" márkanevet. (Ugyanez dettó a Fifa ##, a Formula 1 ####, Civilization #, Street Fighter #, satöbbi esetben.)
Amit te követelsz az nagyjából azzal analóg, hogy a Trónok harca következő évadjában a változatosság kedvéért a Modern család-hoz hasonló szitkom részek legyenek, a Walking Dead új évadában pedig egyáltalán ne legyenek zombik, mert az már uncsi és a sorozat csak önmagát másolja velük. Az új évadokba találjanak ki valami igazán újat!
Ugye milyen bizarr?
"Röviden: A drága pénzért sorozatgyártott játékok ártanak mindenkinek (vásárlók, ipar, zsáner)
okés?"
Nem ártanak. Miért tennék? Amíg veszik a terméket, gyártják. Amikor belebuknak egy sorozatba, akkor egy-két évre parkolópályára teszik, és gyakran végleg ott is marad a sorozat. Ez az egész semmiben nem befolyásolja sem az indie fejlesztéseket, sem azt, hogy a nagy kiadók is állandóan dolgoznak azon, hogy új brandeket rakjanak össze, és ha sikerül, sorozattá bővítsék. Azaz van élet a sorozatgyártott játékokon kívül is, nem nyomják el se az ipart, se a zsánert, és még a vásárlóknak nyújtott választékot sem szűkítik.
Igen a helyzet sz@r. Az emberek közt vannak birkák akik évente megveszik ugyanazt. És vannak mocskok akik ebből profitálnak.
De ha te erre azzal reagálsz, hogy "senki nem tart pisztolyt a fejedhez" ez kb olyan mintha azt mondanád, hogy napi 100 embert kizsebelnek a szomszéd utcában, de ha nem akarsz arra menni akkor majd elkerülöd a pénzed megmarad, és letojhatod. Ez nem így van. Attól, hogy én nem tartozok közéjük, még zavar, hogy ezeket az embereket meglopják. Ennél mégjobban zavar, hogy valakik (akár te is) ezt teljesen normálisnak találják...
Röviden: A drága pénzért sorozatgyártott játékok ártanak mindenkinek (vásárlók, ipar, zsáner) okés?
Nem tudom, mit nem lehet érteni azon, hogy amíg a jónép megveszi a Battlefield aktuális permutációját, addig a kiadó Battlefield permutációkat fog készíteni. Amúgy is: ha túl sokat változtatnának a játékmeneten, akkor az már nem lenne "Battlefield" és a biztos vásárlók otthagynák őket. A biztos Battlefield vásárlók ugyanis Battlefieldet akarnak venni, ami ugyanolyan mint az előző csak át-skinezve, minden ugyanott van benne, és ugyanazt kell csinálni (lőni) és még véletlenül sem kukoricát vetni és a terményt eladni a gabonatőzsdén.
Neked viszont senki nem tart töltött pisztolyt a fejedhez, hogy most aztán kötelező battlefieldezned a harmincharmadik át-skinezett permutációval! Millió és egy másik játék van, amivel eltöltheted az idődet. És tudod hogyan keletkeztek ezek a "másik játékok"? Fogták az alap FPS-t, mondjuk a Battlefieldet, és addig alakítgatták, raktak bele új játékmechanikai elemeket, vettek ki régieket, kavartak hozzá másik stílusból dolgokat, míg létre nem jött egy ÚJ BRAND, ami már nem "Battlefield".
A többi játék éppen az, amit te a Battlefieldtől várnál: hogy más legyen, mint ami! A többi játék más. Éppen ezért azok nem Battlefieldek. Játssz azokkal!
Rigel...(leszögezném, hogy a DLC nem kiegészítő, ezt túltárgyaltuk szerintem 2 külön cikkben)
Azt hiszem az utolsó kommentedben szépen összefoglaltál mindent ami miatt már hosszú évek óta egy fillért sem adok ki EA játékokra, és ami bajom van a BF-el...
Nem ezt a (valós és szomorú helyzetet vitatom. Csak (mint említettem) azt nem tudom megérteni, hogyan lehet ezt megvédeni. Márpedig itt éppen azt tettétek. Konkrétan kijelentettétek, hogy még örülnöd is kellene annak, hogy egy zsetongépnek néznek.
Én nem elégszem meg az "ez van ezt kell szeretni" hozzáállással. ÉS ezért ekézem a játékot / kiadót. Mert ennél sokkal jobbat és sokkal tisztességesebbet is tudnának. Ennek ellenére még csak nem is arról beszélünk, hogy ez hogyan nem sikerült nekik, hanem hogy miért nem is próbálják. Szerintem ez nincs rendjén.
Haszon és haszon között is van különbség. Van egy pont mikor a pénz utáni eszetlen hajsza a játék kárára megy. Ezt tökéletesen bizonyítják a Mass Effect, Dragon Age, Settlers, Heroes, MK játékok csak hogy párat említsek... Az FPS-ben sokkal több van mint amennyit a BF valaha megkapargatott (Destiny-Borderlands-Bulletstorm-Doom-R6:Siege-Vermintide-ARMA-Verdun mind FPS), és biztos nem pusztulna bele a sorozat, ha a "következő" reskin mint 6000Ft-os kiegészítő jönne ki, vagy neadjisten újítana valamit.
Ez számomra picit olyan mintha valaki elhitetné mindenkivel, hogy márpedig csak az edzőcipő kell a népnek. Aki esetleg bakancsra vagy szandálra vágyna az idióta (mert a többség nem azt szereti, és amúgy is miért várod hogy a te "kissebségi igényedet" elégítse ki egy *szolgáltatás*), és évente jobb és újabb jönne ki ami varázslatos módon mindig jobb és drágább mint a múlt évi, és akkor is elvárják, hogy tetszen és lecseréld, ha még alig hordtad...Csak hát ugye a cipő iparban nem 1-3 hatalmas cég irányítja az orránál fogva az egész bagázst...
Témához: Minden cégnek ez a célja, hogy pénzt termeljen, mert ki ne akarna gazdag lenni? Ez egy materialista világ itt az a lényeges, hogy minél több cuccod és pénzed legyen, hogy ezt az igényed fenn tudd tartani. Kevés ember van, aki máshogy gondolja ezt, mert egyszerűen egy életed van, ha kinyuvadtál, nincs respawn (kivétel ha hiszel a reinkarnációban) azért a földi lehetőségeid korlátozottak. Aki játékot akar készíteni az a legelején még abban gondolkodik, hogy jót tegyen mással, elmeséljen egy történetet, vagy szórakozást nyújtson másnak, idővel ez átmegy pénz orientáltságba, mivel valamiből élni kell. Nem védeni akarom ezeket a cégeket, de annak idején ezek is kis semmik voltak és örültek annak, hogy egy nagyobb hal nem zabálta föl őket.
Az emberek meg nem változnak, nincs igényük másra, mert az igényeket te mint fejlesztő és marketinges alakítod ki bennük. Mivel az a recept amit csináltak nyerő, ezért szinte bármit rápakolhatnak és akkor is megveszik, ha sokak szerint rókabőr és lehúzás (persze hogy az)
ahogy előttem Rigel mondta, ez szimplán üzlet. A vásárlók általában minimális szinten tudatosak és még a tudatosabb vásárlót is át lehet ejteni, ha nem néz utána valaminek vagy csak megakad a szeme valamin.
Game dev tycoonban sem tudsz teljesen új kombinációkat kitalálni, mert az embereknek megvannak a megszokott műfajok, amiket kialakítottak bennük az idők során, szóval egy táncolós telenovella fps játék nem lesz életképes, vagy egy város szimulációs foci menedzser, esetleg egy kirakós tps játék pónikkal. A fantázia szül ilyesmiket, mint kecske szimulátor, vagy kő szimulátor, vagy akármi, de ezeknek a sikeressége elhanyagolhatóan kicsi azon címekhez képest, amik népszerű kategóriába esnek. El kell fogadni, hogy az emberek ennyire képesek, ilyen gyenge igényekkel rendelkeznek, de ennek lehet örülni is.
Ezt kihasználva én is majd elkezdek játékokat készíteni, de azért próbálok annyira igényes maradni, meg elfogadható árat kitalálni, hogy azért ne legyen lehúzós a dolog, de én is pénzt akarnék látni belőle, viszont a célközönséget meg kell választani hozzá. Van aki fogja szeretni van aki meg nem, ezzel tulajdonképpen nem tudsz mit tenni, csak törekedhetsz arra, hogy akinek szánod annak jó legyen.
Akkor miért nem kiegészítőket kap a game?"
Kap azt is. DLC-nek hívják, és általában mindenkinek herótja van tőle a pénzlehúzás miatt.
"Miért kell évente kiadni egyet?"
Pénzért. Bármilyen meglepő is ez egyesek számára, a számítógépes játékkészítés: ÜZLET. Aki belefog, keresni szeretne rajta jó kis hasznot.
"Miért kell teljes áron adni?"
Lásd fent.
"Miért kell "újnak" beállítani?"
Marketing.
Amúgy is. Amíg az agyatlan tömeg elsőnapi áron megveszi az aktuális BF-et, COD-ot, mittudoménmit, addig a kiadók gyártani fogják feszt, és mindegyik új változatra azt fogják mondani hogy hű de milyen forradalmi és hű de milyen újdonság.
Van az a réteg, aminek ez kell. Ezen nem kell kiakadni. ha neked nem tetszik az új meg új "tökugyanolyan" BF évente, akkor nem kell megvenni. (Én is kihagyom, mint ahogy eddig az összeset.) Ha valami újdonságra vágysz, akkor valami mást kell venni. Mondjuk a Watch Dogs 2-őt, Rocket League-t vagy a No Man's Sky-t, ott minden más lesz a játékmenetben, mint a BF-ben, ez tuti.
Akkor miért nem kiegészítőket kap a game?
Miért kell évente kiadni egyet?
Miért kell teljes áron adni?
Miért kell "újnak" beállítani?
És végül... Miért egy olyan settinget kell választani ami a saját (és te) bevallásuk szerint sem optimális az általuk elképzelt játékelemekkel?
Vagy szerinted az is tök jó ha egy év múlva hirtelen beüt a "fantasy-láz", és csinálnak egy olyan BF-et amiben teljesen ugyanez a játékmenet lesz más skinekkel? Vagy akkor végre te is látni fogod mennyire abszurd lesz az erőltetett "gépfegyver mágia csak hogy a játékban maradhasson...
Fel kéne fogni: a zsáner ennyire képes. Vannak fegyverek, lelőheted a másik játékost, pontszámot vagy fraget számol, és bónuszokat kapsz az előrehaladásodért. Persze, hogy az összes FPS hasonlít egymásra, és úgy érezheted, hogy ugyanazt adták el neked századszorra! Mert ugyanazt kerested: egy First-person Shootert!
Akkor miért nem kiegészítőket kap a game?
Miért kell évente kiadni egyet?
Miért kell teljes áron adni?
Miért kell "újnak" beállítani?
És végül... Miért egy olyan settinget kell választani ami a saját (és te) bevallásuk szerint sem optimális az általuk elképzelt játékelemekkel?
Vagy szerinted az is tök jó ha egy év múlva hirtelen beüt a "fantasy-láz", és csinálnak egy olyan BF-et amiben teljesen ugyanez a játékmenet lesz más skinekkel? Vagy akkor végre te is látni fogod mennyire abszurd lesz az erőltetett "gépfegyver mágia csak hogy a játékban maradhasson...
Sok ember meg:" Micsoda ötlet!!"
egy sz@rt. Ez ugyanaz, mint eddig. Csak így eladhatóbb
Fel kéne fogni: a zsáner ennyire képes. Vannak fegyverek, lelőheted a másik játékost, pontszámot vagy fraget számol, és bónuszokat kapsz az előrehaladásodért. Persze, hogy az összes FPS hasonlít egymásra, és úgy érezheted, hogy ugyanazt adták el neked századszorra! Mert ugyanazt kerested: egy First-person Shootert!
Sok ember meg:" Micsoda ötlet!!"
egy sz@rt. Ez ugyanaz, mint eddig. Csak így eladhatóbb
Sok ember meg:" Micsoda ötlet!!"
egy sz@rt. Ez ugyanaz, mint eddig. Csak így eladhatóbb
Viszont a DICE nem a 100%-os pontosságra ment rá, nem egy I.VH szimulációt akartak csinálni, hanem a Battlefield gameplayt átrakni egy I.VHs helyzetbe.
A DICE a megunt modern BF-et szerette volna valami régebbi köntösbe öltöztetni komolyabb mechanika beli csere nélkül...
Csak ne próbálnák ezt ilyen idétlen kamu szövegekkel terelni. Itt nem "modern perspektíva" van hanem unalom és a valós környezet pofátlan alibiként való használata, hogy az újdonságnak legalább a látszatát fenntartsák...
Viszont a DICE nem a 100%-os pontosságra ment rá, nem egy I.VH szimulációt akartak csinálni, hanem a Battlefield gameplayt átrakni egy I.VHs helyzetbe.
De ezt leszámítva is... Ez egy bf4 csak a puskákon nincsen optik. Uhh. Micsoda ötlet.