Az Ascaron igazgatója, Heiko tom Felde sajtóközleményben tudatta, hogy múlt héten cége a tartományi bírósághoz (Bielefeld, Németország) fordult csődvédelemért. Hogy tisztázzuk a fogalmat (a Wikipédiából): a csődvédelem intézménye azt a célt szolgálja, hogy egy lejárt adósságaiért helytállni nem képes vállalkozást a hitelezők ne számolhassanak fel azonnal. A fizetésképtelen vállalkozás tulajdonosai a csődeljárás keretében (csődöt mondva) az állam felügyelete mellett megpróbálhatják a vállalkozást megmenteni.
Mint tom Felde leszögezi, jó esélyt látnak a vállalat megmentésére, annál is inkább, mivel két hónapnyi csúszás után, május 12-én végre megjelenik a Sacred 2 Xbox 360 és PlayStation3 verziója. Igaz, már ebben is van némi zavar, ugyanis a kiadó cdv képviselője még pénteken azt nyilatkozta a GameSpot számára, hogy még nincsenek kész a PS3-változattal, ennek ellenére továbbra is az a céljuk, hogy mindkét konzolra egy időben jelentessék meg a portékát. Mindez annak fényében is furcsa, hogy április elején az európai kiadó, a Deep Silver azt állította, mint az X360, mind a PS3 verzió már aranylemezen van...
Heiko tom Felde közleménye (mely tegnapi keltezésű) ugyanakkor kijelenti, hogy befejezték az említett két változat fejlesztését, és a vezetőség nevében köszöni a rajongók támogatását, s főleg a dolgozóik odaadó és minőségi munkáját. Hozzáteszi azt is, a multiplayer lehetőséget és a securomos termégaktiválást az eljárás nem befolyásolja.
Egy ezt követő, a bejelentést hírül adó német nyelvű fórumbejegyzés szerint (forrás: Voodoo Extreme) a Sacred 2 sikernek tekinthető, hiszen hazájában a 2008 októberi megjelenést követően öt hétig trónolt az eladási toplista élén, számos díjat begyűjtött, és Németországban 100 ezer, világszerte 400 ezer példányban talált gazdára. Az igazi izgalom a bejegyzés ezt követő sorában rejtőzik: „Jelenleg a készítők a Sacred 2 PC-s kiegészítő csomagján és a következő játékuk, a Sacred 3 fejlesztésén dolgoznak.”
Kevésbé örömteli a záró passzus, mely szerint az Ascaronnak komoly megterhelést jelentett, hogy a játékot négy évnyi hegesztés után tovább kellett halasztaniuk (és így pénzelniük), hiszen bármennyire áldozatosan is kalapáltak a germán srácok a műhelyben, nem sikerült elkészülniük a cuccal időben. A kialakult helyzet miatt a vállalat vezetősége megkezdte a tárgyalásokat néhány jól ismert üzleti partnerrel az Ascaron jó szándékú eladásáról/felvásárlásáról.
A magam részéről sok sikert kívánok a szimpatikus srácoknak, hiszen tényleg tehetségesek és elkötelezettek, ahogy erről magam a náluk tett látogatásom során is meggyőződhettem, és nagy kár lenne értük, mint ahogy a Sacred-szériáért is. Szorítunk nektek fiúk!
Mint tom Felde leszögezi, jó esélyt látnak a vállalat megmentésére, annál is inkább, mivel két hónapnyi csúszás után, május 12-én végre megjelenik a Sacred 2 Xbox 360 és PlayStation3 verziója. Igaz, már ebben is van némi zavar, ugyanis a kiadó cdv képviselője még pénteken azt nyilatkozta a GameSpot számára, hogy még nincsenek kész a PS3-változattal, ennek ellenére továbbra is az a céljuk, hogy mindkét konzolra egy időben jelentessék meg a portékát. Mindez annak fényében is furcsa, hogy április elején az európai kiadó, a Deep Silver azt állította, mint az X360, mind a PS3 verzió már aranylemezen van...
Heiko tom Felde közleménye (mely tegnapi keltezésű) ugyanakkor kijelenti, hogy befejezték az említett két változat fejlesztését, és a vezetőség nevében köszöni a rajongók támogatását, s főleg a dolgozóik odaadó és minőségi munkáját. Hozzáteszi azt is, a multiplayer lehetőséget és a securomos termégaktiválást az eljárás nem befolyásolja.
Egy ezt követő, a bejelentést hírül adó német nyelvű fórumbejegyzés szerint (forrás: Voodoo Extreme) a Sacred 2 sikernek tekinthető, hiszen hazájában a 2008 októberi megjelenést követően öt hétig trónolt az eladási toplista élén, számos díjat begyűjtött, és Németországban 100 ezer, világszerte 400 ezer példányban talált gazdára. Az igazi izgalom a bejegyzés ezt követő sorában rejtőzik: „Jelenleg a készítők a Sacred 2 PC-s kiegészítő csomagján és a következő játékuk, a Sacred 3 fejlesztésén dolgoznak.”
Kevésbé örömteli a záró passzus, mely szerint az Ascaronnak komoly megterhelést jelentett, hogy a játékot négy évnyi hegesztés után tovább kellett halasztaniuk (és így pénzelniük), hiszen bármennyire áldozatosan is kalapáltak a germán srácok a műhelyben, nem sikerült elkészülniük a cuccal időben. A kialakult helyzet miatt a vállalat vezetősége megkezdte a tárgyalásokat néhány jól ismert üzleti partnerrel az Ascaron jó szándékú eladásáról/felvásárlásáról.
A magam részéről sok sikert kívánok a szimpatikus srácoknak, hiszen tényleg tehetségesek és elkötelezettek, ahogy erről magam a náluk tett látogatásom során is meggyőződhettem, és nagy kár lenne értük, mint ahogy a Sacred-szériáért is. Szorítunk nektek fiúk!
Szurkolok nekik, én eléggé ráharaptam a Sacred 2-re (42-es elf), a technikai hibákat leszámítva nem látom be, miért húzzák ennyire le sok helyen a játékot.
Viszont ha tehetek egy megjegyzést: a "Diablo-klón" kifejezésen ideje lenne lassan túllépni. A Sacred annyira eltér az őstől (szabad világ, egészen egyedi alapokon nyugvó fejlődésrendszer), hogy szerintem már rég nem illő erre is a "klón" szót használni. Tudom, az FPS-ek is sokáig "Doom-klónok" voltak (bár a Wolfenstein volt előbb), de sikerült lassan elhagyni ezt a megnevezést. Ideje lenne lassan ennél a műfajnál is elfelejteni ezt.
Viszont németországban is elég nagy a konzolpiac, úgyhogy a portokkal elvileg simán produkálhatnak még párszor ekkora eladást.
A kiegészítő és a folytatás híre is kecsegtető a készítők és a rajongók számára is, hiszen ha nem mennek csődbe (és szerintem nem fognak) akkor azokkal is lehetne kaszálni. Ha pedig rosszabbul állna a szénájuk akkor tuti megveszi őket valaki... kár lenne értük, tehetségesek és ezt mások is tudják szerintem.