• A BioWare minden erejével az Anthem-re koncentrál
  • Ez minden erőforrást elvon a Dragon Age 4-től

Mike Laidlaw tavaly októberben hagyta ott a BioWare-t és a mostani GDC konferencián megerősítette, hogy a Dragon Age 4-et fejlesztő csapatot a lehető legkisebb létszámra vágták vissza. Idén januárban még azt olvashattuk a BioWare-től, hogy „keményen dolgoznak” a játékon, ami végül is lehet igaz, csak nem mindegy, hogy 5, 50 vagy 150 ember „dolgozik keményen”.

Az ügy, mint ismeretes, igen összetett. A Mass Effect: Andromeda körüli fiaskó, majd a Star Wars: Battlefront 2 lootbox botránya és a Destiny 2 láttán az Electronic Arts úgy döntött, hogy kicsit át kell szabni az Anthem-et. Továbbá a soron következő Battlefield-del való ütközés elkerülése végett a játék megjelenése a jövő évre csúszott. Belső források szerint ettől a projekttől függ a BioWare sorsa, és könnyen lehet, hogy ezzel együtt a Dragon Age 4-é szintúgy.

Miért mondjuk ezt? Ha az Anthem sikert hoz, könnyen lehet, hogy a csapat kénytelen lesz ezzel a játékkal foglalkozni továbbra is, ha pedig ne adj’ isten bukás a vége, akkor könnyen lehet, hogy a stúdiót felszabdalják és/vagy beolvasztják (ahogy az történt a BioWare Montréal-lal is az Andromeda után). Persze ne legyen igazunk.

dragon-age-4-harc.jpg