Bár nem szokásunk külföldi oldalak egyéni értékeléseivel kiemelten foglalkozni, ezúttal kénytelenek vagyunk kivételt tenni, ugyanis a Polygon trollkodásához hasonló gaztettet rég nem követett el egy nagy játékmagazin sem. Az oldal munkatársai ugyanis kitalálták, hogy ha már lejárt az Xbox One embargódátuma, remek móka lesz összehasonlítani az Amerikában már kapható PS4-et a Microsoft jövő hét végén startoló masinájával. És adni nekik pontszámot. Mintha bármihez is lehetne mérni őket.
A Polygonról egyébként látatlanban illik tudni, hogy annak ellenére, hogy roppant olvasott és népszerű online magazin, a szerkesztői hajlamosak túlzásokba esni, és szeretik a botrányos, sokszor abszolút fals, de jól hangzó című híreket és cikkeket, csak hogy gerjesszék a flame-et -- mármint gondoljuk, hogy ezért, más értelmét nem látjuk az effajta viselkedésnek. Egy azonban biztos: a Polygon eléri, hogy beszéljenek róla. Hol így, hol úgy, de eléri.
A két cikk itt és itt olvasható el -- elég részletesek és hosszúak, bár azért találni bennük furcsaságokat, főleg, hogy a két gépre egyszerűen nincs elég játék még ahhoz, hogy komolyan össze lehessen vetni őket. A legnagyobb pofon azonban a cikkek alján olvasható pontszám: a PS4 7.5 pontot ér a Polygon szerint, míg az Xbox One 8-at. Hogy miért? Tudja fene, igazából ez nem derült ki a cikkek elolvasása során, de talán mindegy is.
A többi újság és portál egyébként megosztott a kérdésben. Abban majdnem minden tesztelő egyetért, hogy az Xbox One nem rossz gép, de nagyon kevés olyan tartalom érhető el rajta, ami már most érthetővé teszi a 100 dolláros felárat a PS4-gyel szemben. Ugyanakkor furcsamód a hardvert magát nem szidják annyira, mint előzőleg számítottunk rá, mert nem sokkal hangosabb a PS4-nél, és csak a gép elhelyezése macerásabb. A szoftverrel vannak rossz tapasztalatok, a jelentések szerint a hangvezérlés néha nem tudja értelmezni a mondatainkat, de ez nem olyasmi, amit egy gyors frissítés ne oldhatna meg.
Xbox One - A Polygon szerint ő az új király
(bocs, de ez a "régen minden tökéletes volt, a konzolok pedig mindent tönkretettek" gondolkodásmód még most is csak megmosolyogtatni tud.)
(bocs, de ez a "régen minden tökéletes volt, a konzolok pedig mindent tönkretettek" gondolkodásmód még most is csak megmosolyogtatni tud.)
Csúnya, rossz, casual cím? Hmm, nem tudom mikortól érdemes és mire szabad rámondani, hogy "casual". Nekem sajnos a 8-10 évvel ezelőtti PC játékok komplexitásához mérten a mai konzol címek és azok portjai alapból sokkal egyszerűbbek. Akkor ezek casualok? Nem szeretem a divatszavakat és az anglománosodást, ezért ez nem mondom. Mondjuk inkább azt, hogy a játékfejlesztők meglehetősen erőltetik, hogy egy játéknak sikerélményt és nem kihívást kell biztosítania, huppanj le a TV elé vedd a kezedbe 15 percre a kontrollert, majd vigyorogj mint a vadalma és ne is érezd, hogy át lettél verve. Ezt persze csak tovább fokozza, hogy a nép erre vevő is, hisz mindenki rohan, fáradt, stb stb, minek is még egy játékban is a kihívással gyötörni szegényt... Elég csak ránézni az Elder Scroll széria fokozatos és durva egyszerűsödésére, vagy egy korai és a mostani TR-t összevetni. Az eredmény: legyen minden egyszerű, mint a szög. Persze ahogy haladunk az években előre, a régi játékokkal a mai és az elkövetkező generáció már nem is fog játszani, így nagyon összevetési alapjuk sem lesz (sajnos), tehát a hozzám hasonló vén sz a r ok kihalásával a kiadók részéről a probléma meg is van oldva.
Titant a konzolokba? Ez mekkora "casual" kijelentés... :D (Csak, hogy én is használjam már egyszer.)
(bocs, de ez a "régen minden tökéletes volt, a konzolok pedig mindent tönkretettek" gondolkodásmód még most is csak megmosolyogtatni tud.)
És érdekelne a véleményed, hogy miért?
Nem szeretnék falmet szítani, csak kíváncsi vagyok :)
Ha pedig van bármi csúnya, rossz casual cím, az is a konzolok miatt van.
(Ja, és a konzolok spórolós gyenge dobozok, GTX Titan kellett volna beléjük)
Csúnya, rossz, casual cím? Hmm, nem tudom mikortól érdemes és mire szabad rámondani, hogy "casual". Nekem sajnos a 8-10 évvel ezelőtti PC játékok komplexitásához mérten a mai konzol címek és azok portjai alapból sokkal egyszerűbbek. Akkor ezek casualok? Nem szeretem a divatszavakat és az anglománosodást, ezért ez nem mondom. Mondjuk inkább azt, hogy a játékfejlesztők meglehetősen erőltetik, hogy egy játéknak sikerélményt és nem kihívást kell biztosítania, huppanj le a TV elé vedd a kezedbe 15 percre a kontrollert, majd vigyorogj mint a vadalma és ne is érezd, hogy át lettél verve. Ezt persze csak tovább fokozza, hogy a nép erre vevő is, hisz mindenki rohan, fáradt, stb stb, minek is még egy játékban is a kihívással gyötörni szegényt... Elég csak ránézni az Elder Scroll széria fokozatos és durva egyszerűsödésére, vagy egy korai és a mostani TR-t összevetni. Az eredmény: legyen minden egyszerű, mint a szög. Persze ahogy haladunk az években előre, a régi játékokkal a mai és az elkövetkező generáció már nem is fog játszani, így nagyon összevetési alapjuk sem lesz (sajnos), tehát a hozzám hasonló vén sz a r ok kihalásával a kiadók részéről a probléma meg is van oldva.
Titant a konzolokba? Ez mekkora "casual" kijelentés... :D (Csak, hogy én is használjam már egyszer.)
Hogyne persze....
Ha pedig van bármi csúnya, rossz casual cím, az is a konzolok miatt van.
(Ja, és a konzolok spórolós gyenge dobozok, GTX Titan kellett volna beléjük)
És érdekelne a véleményed, hogy miért?
Nem szeretnék falmet szítani, csak kíváncsi vagyok :)
CoD Ghosts PS4: 6.5
CoD Ghosts XOne: 7.0
Ok: PS4-en beesett néha 60FPS alá, a felbontáskülönbséget pedig a tesztelő alig vette észre, de lehet azt is csak azért, mert már annyira beledumálták.
BF4 és XOne pontszám viszont már egyenlő, mert ugye nicns eltérés, csupán egy pöppet nagyobb felbontásban fut a PS4 verzió és minden egyéb technikai részben jókorát ver a One változatra. Pontszám viszont ugyan az, mert... Csak.
A Killzone pedig egy 5-öst kapott a 10-ből, mert a kampány unalmas ( úgy látszik a nyitott, sok opcionális feladat és a normális sztori nem volt elég ahhoz, hogy a BF4 nyilvánvalóan sokkal jobb kampányának a szintjét hozza, legalábbis a pontszámokból erre lehetett következtetni).
+ A multi, ami a Ghosts-ot és a BF4-et kihúzta a szarból itt is tiszta király, meg minden, csakhogy valamiért ez a cikkírót a pontszámnál egyáltalán nem érdekelte.
A PS4 tré, mert nincs játékfelhozatala és nincs rajta IR port, a szoftver pedig kezdetleges, a One pedig jó, mert Windows, entertément, lájv, (néhol működő) kinekt, (ormótlan + külső power brick) de jó dizájn, 50 gigás játékok, de valahogy a nem cserélhető HDD senkit sem érdekel, crashelő appok, lassú, Surround nélküli cable boxos TV-móka, ahol az UI egy borzalom (beltéri menüje meg a One-é egymás hátán) és persze a fantasztikus, Kinect infrás irányítása, ami egyenként üti be a csatorna számát váltásnál. Mindez valamiért pedig egyenlő a fantasztikus tíví expérienszel. A Snap-olásos PIP pedig revolúsön (úgy, hogy a 2004-2005 körüli Samsung HD Ready LCD-m is tudja).
A játékok hiánya pedig nem számít, mert... ismét csak úgy.
A Polygon idiotizmusán röhög fél neogaf. Talán annyira nem rossz, de kétségtelen, hogy hatalmas ellentmondások vannak benne amiből jogosan következtet mindenki részrehajlásra.
"Dead Rising 3 is an impressive technical achievement for the brand-new Xbox One."
Jah, 720p és sub30FPS, ami sűrűn alulról súrolja a 20-at. 100% NEXTDZSEN!
Mind a kettő 7.5, vagy a One 7. Arról pedig még szó sem esett, hogy a One gyengébb. Észrevehetően gyengébb.