• Új álláshirdetés jelent meg az id Software LinkedIn oldalán
  • Ami alapján egy új FPS-en munkálkodik a texasi stúdió
  • Egyelőre természetesen nincs megnevezve a projekt
  • De könnyen lehet, hogy feltámad a Quake-széria

Az id Software munkásságát vélhetően egyetlen FPS kedvelőnek sem kell bemutatni, hiszen ennek a stúdiónak köszönhetjük az olyan legendás szériákat, mint a Wolfenstein, a Doom és a Quake. B.J. Blazkowicz útját egy ideje már a MachineGames egyengeti (többnyire sikerrel), a Doom-sorozatból pedig a szóban forgó csapatnak sikerül kihoznia a maximumot, de már az Eternal utolsó DLC-je, az Ancient Gods Part 2 is több mint két éve, hogy megjelent, szóval lassan időszerű lenne felfedni az új projektet. A felsorolásból jól látszik, hogy egyedül a Quake az, ami nem kapott még tisztességes rebootot, ám az első két felvonáshoz már érkeztek remekül sikerült felújítások, szóval lényegében adja magát, hogy legközelebb az részesüljön hasonló kezelésben.

Ami akár meg is valósulhat, bár egyelőre csak találgatni tudunk azzal kapcsolatban, hogy mi lehet az id új alkotása. A műfaj mindenesetre már biztos pontnak mondható, a csapat ugyanis egy új álláshirdetést tett közzé a LinkedIn oldalán (vezető művészt keresnek fegyverek és egyéb kellékek tervezéséhez), a leírásból pedig kiderült, hogy csak azok a jelentkezők alkalmasak a pozíció betöltésére, akik legalább egy FPS-en dolgoztak már korábban. Ez persze nem meglepő annak fényében, hogy a cég eddig csak ebben a zsánerben tevékenykedett (lényegében a műfaj úttöröje volt), az már annál inkább, hogy még csak most keresnek ilyen szakembert, holott jó eséllyel már az Eternal befejezése után elkezdték lerakni az új játékuk alapköveit. Némileg árnyalja a képet, hogy járművek is szerepelnek a szövegben, amik ugye eléggé távol állnak a Quake világától – bár a negyedik részben éppenséggel volt egy ilyen szegmens, mindenki legnagyobb bánatára. Ebből kifolyólag akár a Rage folytatására is gondolhatnánk, ám annak második fejezete finoman szólva sem merítette ki a siker fogalmát, szóval kötve hisszük, hogy épp azt szeretné trilógiává bővíteni a Bethesda. A Quake mellett tehát maximum egy teljesen új IP jöhet csak szóba, de akár az is megtörténhet, hogy egyszerre több címen dolgoznak a szakik, bár ez eddig nem igazán volt jellemző a stúdióra. Akárhogy is legyen, a lényeg, hogy már készülget az FPS műfaj új ékköve, és szívből reméljük, hogy sikerül úgy visszahozni egy legendát, mint 2016-ban.