Todd Hollenshead, az id Software vezetője a Eurogamernek nyilatkozott a 3D-s őrület jelenlegi állásával kapcsolatban. Bár a Sony és a Nintendo ezerrel nyomja a térhatású képet, Todd szerint korai az öröm, és csak akkor lesz értelme ráállni a dologra, ha a 3D-s tévék ára elfogadható szegmensbe csúszik.

"Egyszer talán eljön az idő, amikor végre megoldjuk, hogy a 3D klassz legyen, s ne olyan gyökérnek tűnő dolog, mint manapság." -- kezdte nem túl optimista magyarázatát Hollenshead.

"Egyrészről ja, nagyon király élmény a 3D egy olyan filmmel, mint az Avatar, amit mindenki látott. Engem viszont még ott is zavart az a fránya szemüveg. Két óra után fájt tőle az orrom. Tudom, hogy a cucc a nappalimban más, mert választhatok egy csomóféle szemüveg közül. De akkor is viselnem kell egyet, nincs mese. Amikor pedig játszol és mozgatod a fejed, elcsúszhat, ezzel komoly gondokat okozva. Arról már nem is beszélve, hogy a tévék kib****tt drágák. Van egyáltalán elég szolgáltatás ezért a pénzért?"

Todd Peter Moore szavaira is reagált, melyekben az EA nagyfőnöke néhány nappal ezelőtt a 3D befektetési költségeit állította szembe a végleges termék hozta összeggel, rámutatva, hogy a két szám koránt sincs megfelelő arányban.

"Sokkal elfogadottabb és elterjedtebb dologgá kell váljon a 3D ahhoz, hogy a játékvilág szereplőinek megérje belefektetni. Eleinte oké, hogy egy-egy apróságot ki tudunk belőle hozni, de ahhoz, hogy a benne rejlő lehetőségek kiaknázhatók legyenek, időre van szükség."

Nos, Toddnak lehet, hogy igaza lesz. Mindazonáltal a Nintendo 3DS kézi konzolja lehet az első lépés a "gyökérség" felszámolására, s ha a japán kiadó jól jár el, a következő konzolgeneráció már profitálhat a térhatású játékélményből. Az id egyébként nagy munkában van a RAGE-dzsel és a Doom 4-gyel, melyek a cég filozófiájához híven 2D-ben érkeznek majd.

(A képek a RAGE-ből származnak.)