A Rage megjelenése finoman szólva is nem volt zökkenőmentes -- legalábbis, ami a személyi számítógépes portot illeti. Miközben a konzoltulajok relatíve kevés, vagy éppenséggel panaszok nélkül merülhettek el az id Software legújabb játékában, addig a PC-sek textúra- és teljesítményproblémákkal találták szembe magukat, sok esetben pedig a játék egész egyszerűen játszhatatlan volt. A problémák orvoslására persze már a premier napján megjelentek a hotfixek, a különböző áthidaló megoldások, s az első nagyobb patchre sem kellett sokat várni, ám még így is sok a probléma -- olyan sok, hogy azt maga az id atyaúristene, John Carmack sem hagyhatta szó nélkül.
Carmack a Kotaku stábjának adott interjújában bevallotta: a játék driverével kapcsolatban totális káosz uralkodott. A megjelenés előtt elfogadható teljesítményt értek el, de az AMD mérnökei által ígértek szerint módosítottak itt-ott a kódsorokon, hogy a majd megérkező illesztőprogramokkal a lehető legjobb teljesítményt érjék el. A végeredmény azonban egy inkompatibilis, szinte játszhatatlan program lett, ami nagy csalódást jelentett a PC-t favorizáló játékosok számára.
Az átirat egyáltalán nem hozta az elvártakat, ennek pedig a drivereken túl az volt a másik oka, hogy az id a konzolokra való fejlesztést helyezte előtérbe. Carmack el is mondta: már a nem PC a vezető platform.
A PC-s játékipar úttörői tehát, ha nem is teljesen, de elpártoltak szeretett platformunktól, s habár a döntés okai érthetőek, hiszen gazdasági és fejlesztési szempontból minden bizonnyal jövedelmezőbb és egyszerűbb két zárt rendszerű gépre dolgozni, attól még ez egy nagyon szomorú hír.
Carmack a Kotaku stábjának adott interjújában bevallotta: a játék driverével kapcsolatban totális káosz uralkodott. A megjelenés előtt elfogadható teljesítményt értek el, de az AMD mérnökei által ígértek szerint módosítottak itt-ott a kódsorokon, hogy a majd megérkező illesztőprogramokkal a lehető legjobb teljesítményt érjék el. A végeredmény azonban egy inkompatibilis, szinte játszhatatlan program lett, ami nagy csalódást jelentett a PC-t favorizáló játékosok számára.
Az átirat egyáltalán nem hozta az elvártakat, ennek pedig a drivereken túl az volt a másik oka, hogy az id a konzolokra való fejlesztést helyezte előtérbe. Carmack el is mondta: már a nem PC a vezető platform.
„Nem úgy látjuk, hogy a PC lenne a vezető platform a játékok terén. Ez a kijelentés talán felbőszít majd néhány embert, de nehéz más magyarázatot találni: mindkét konzolon több érdeklődő van, mint PC-n. A személyi számítógépek tízszer erősebbek, mint a mai konzolok, és kétség kívül jobb játékélményt tudnánk nyújtani, ha ezt az utat választanák és elegendő erőforrást tudnánk erre fordítani. Manapság egy játék minőségét az határozza meg, hogy a fejlesztők mennyit dolgoztak az adott terméken, nem pedig az, hogy milyen technológiát használnak, így egy olyan játék, amit tized akkora erőforrással építenek egy tízszer erősebb platformra, minden bizonnyal rossz termék lenne.”
A PC-s játékipar úttörői tehát, ha nem is teljesen, de elpártoltak szeretett platformunktól, s habár a döntés okai érthetőek, hiszen gazdasági és fejlesztési szempontból minden bizonnyal jövedelmezőbb és egyszerűbb két zárt rendszerű gépre dolgozni, attól még ez egy nagyon szomorú hír.
Bár tény, hogy a mester, ilyen kijelentésekkel csak a maga és az ID hírnevét csorbítja, de azért nem kellene mocskolni az öreget. Tény hogy sokat köszönhet a PC-nek mint platformnak, de a PC is rengeteget köszönhet neki. Igaz hogy az ID sehol sem lenne PC nélkül, de az is igaz hogy az ID munkássága nagyon nagy mértékben segítette elő a pc, de inkább a játékok fejlődését. Sokáig élen jártak a technológiai fejlődésben. Mikor megjelent a Doom 3 meg a Quake 4, mindenki ámult bámult. Én úgy gondolom hogy az öreg nagy koponya. Ha már ő is elfelejtene programozni, akkor a játékostársadalom nagy bajban lenne. Tény hogy a Rage átirata nagyon vacak lett. Én is előrendeltem, és nem érte meg az árát. Minden fejlesztőnek vannak gyengébb és jobb eresztései. Én úgy gondolom hogy ez csak egy hullámvölgy. Az öreg kijelentése meg csak egy szerencsétlenül elsült magyarázkodás. Persze én is jobb játékot várok a pénzemért, de azért én hiszek bennük még. Bár többet nem fogok játékot előrendelni. Természetesen a Diablo 3at már előrendeltem.
PC-Konzol téren pedig azt gondolom hogy tökéletesen megfér egymás mellett a 2. Ha csak fél-1 órám van játszani akkor inkább XBOX. Ha ráérek akkor PC-n játszom valami komolyabb játékkal, Pl.: Elder sorozat. A PC univerzálisabb platform, de az XBOX omat is szeretem. Az főleg abban jó hogy ha összejövünk a haverokkal akkor jókat lehet múkázni vele. És ezt meg a PC nem tudja egyenlőre. Azt nem tartom igaznak hogy a PC háttérbe szorul. Ezt azóta hajtogatják mióta megjelent az első XBOX. Azóta meg nemnagyon változtak a dolgok.
A warez meg mindig is jelen lesz, pc-n és konzolon is. Megmondom őszintén nem értem a sok "drága a játék, inkább letöltöm mert nincs pénzem" emberkét. Mégis mit várnak? Mostanában a legnagyobb címeket is meg lehet venni 8 ezres körül. Nem olyan régen ezek 12-13 ezresbe kerültek. Ha meg azt nézzük hogy nagyjából 3 hónappal a megjelenés után már csak 4 -5 ezresbe kerülnek ezek a címek, akkor meg tényleg nem értem mi a gond. Egy konzol játék ennél sokkal drágább. Ja hogy nem ingyen adják? Hát ez itt a probléma? Sajnos manapság nem a jótékonykodás a fő célja az embereknek hanem hogy meg tudjanak élni. Ha TE nem dolgozol ingyen, a terméket sem fogja ingyen megkapni senki. Persze nekem is sok ismerősöm van aki azért tölti le a játékot mart csak kipróbálja, és majd megveszi. Érdekes módon mindennel játszik, de nincs 1 dobozos játéka sem. Persze senki sem akar zsákbamacskát venni, de a szaksajtóból a megjelenés után 1-2 nappal már tudjuk hogy nekünk kell-e az adott game. Nyilván aki kipróbálja a játékot, és utána veszi meg, az nem követ el nagy vétséget. Régen ez legális volt és Demo volt a neve. Sajnos ez már nem divat. Pedig az ember autót sem vesz kipróbálás előtt. Itt valóban hibáztak a kiadók. Nem vagyok gazdag ember. Egyszerű munkás vagyok. De ha nagyon akarom akkor azért havonta ki tudok adni 4-5 ezrest egy jó játékért. Arról nem is beszélve hogy ha olyan játékot vesz az ember, ami tényleg jó, és főleg multiban, az hónapokig leköti az embert. Kevés pénzből is lehet okosan jót vásárolni.
Na ennyi jutott eszembe. Ez persze csak saját vélemény!
Szép napot mindenkinek, Jó szerencsét!
Nem figyeltél, először is multiplatform címekről (hogy jön ide a Halo?), másodszor pedig "bitang jó" játékokról beszéltem (hogy jön ide a CoD? És ha kicsit gonosz akarok lenni, akkor megint a Halo?).
A Battlefield 3 PC-re fókuszálása egyenes következménye a Bad Company 2 nagyszerű PC-s eladásainak, amelyek lehagyták a PS3-as verziót és alig maradnak le az Xbox-os verziótól.
A Valve játékai mindig is PC-n teljesítettek legjobban, ami alól a Portal 2 sem kivétel. Az id-nek a Valve-hoz hasonló kultusza lehetne PC-s körökben, ha nem léptek volna erre az útra.
Ja, és nem ID(ájdí), hanem simán id.
Amúgy meg nehogymár a PC-s játékok KIRÁLYA elpártoljon a PC-től????
Mi lesz még itt????
Attól, hogy nem PC-s eladásokból jön be a legtöbb pénz, még bőven hoz annyit a konyhára, hogy a PC-sek is tisztességes verziót érdemeljenek.
A játék maga, meg szimplán sz@r lett (saját vélemény), amit tetéztek a pancser fejlesztők ezzel a PC-s mizériával. Aztán lehet mutogatni 7 év fejlesztés után a másikra...
És ez nem csak vivandi-nak szól, senki se mondta, hogy a PC eltűnik egyik napról a másikra...
budz: de hülye vagy.....
Ezen az oldalon senki se bír logikusan gondolkodni, ok okozat valaki? (tisztelet a kívételnek)
Mit akartok szépíteni, a konzolon nagyobb a piac és KÉSZ, ez egy TÉNY. Erre ti elkezdtek neki menni, hogy a konzolon így warez úgy warez, a konzol így 7 éves úgy 7 éves blah, blah. Esküszöm, mint a pisis kislányok. HAHÓ emberek, a konzolok nem az ellenségeitek. A PC is meg a konzol is csak egy darab, műanyag, belül olyan fémekkel amiről a többség valószínűleg életében nem hallott. Erre ti egyenesen legyilkolnátok egymást miatta...
Pont az FPS stílus az egyetlen, ahol multiplatform címeknél lehet PC-n is konzolokkal vetekedő eladásokat produkálni, csak ahhoz bitang jó játék kell, és nem "rácsapok mindenki kezére, aki egérrel meg billentyűzettel próbálja tesztelni a játékomat" mentalitás.
Az meg külön röhej, hogy pont Carmack bagatelizálja el a technológia fontosságát. Nekem nem fognak hiányozni, konzolon és PC-n is vannak sokkal jobb shooterek az id legújabb eresztésénél. Úttörőből szürke középmezőny lett.
Kihasználják, hogy elsősorban 16-20 -éves srácokból áll a vásárlóerejük,
akik még nem kellően öntudatosak, nem tudják hogyan érvényesítsék jogaikat.
( És mellesleg nincs pénzük ügyvédre, meg évekig tartó pereskedésre. )
Ami mostanában folyik PC-s játékgyártás terén az egy vicc.
25 - éve használok PC-t, ettől a "PC - halála" dumától már röhögőgörcsöt kapok,
nem ez itt a probléma lényege, hanem hogy nincs meg a kellő érdekképviselet
velük szemben, és azt tesznek amit akarnak. A profit mindenekfelett.
Azt már csak kekeckedésből teszem hozzá, hogy a Gamer média hozzáállása
is hozzájárult, hogy a helyzet idáig fajult. Talán eljött az ideje egy kicsit keményebben védeni a játékosok érdekeit is. Tudom nem szokás megharapni azt a kezet amelyik enni ad, de talán azt a kezet meg a játékosok fizetik.
Remélem egyszer eljön az az idő, amikor egy ilyen "termék" után, akkora
kártérítési perköltségei lesznek egy kiadónak, hogy belegörbül.
Nos Carmack baratom gondolom ugy se olvasod el ezt de ha igen akkor:
Konzolon azert nincs annyi letoltes mert vannak olyan helyek akik letoltik es felpakoljak DVD-re a jatekokat 5 dolcsiert (1000ft) es ok ebbol elnek meg (meg abbol, hogy (hogyis hivjak ami most az xboxon van?) fleshelik). Szoval konzolra is van akkora warez mint PC-re vagy talan meg nagyobb ott a warez. Es ezt sajat tapasztalatombol mondom 10 boxal rendelkezo osztalytarsambol csak 1-nek vannak eredeti jatekai de az is warezolt addig a flesh letorlo xbox update-ig...
(Tudom, hogy nyelvtan kb 3-as)
Én egy notin játszom most a rage-t és semmi bug semmi graf hiba nincs vele. Az ismeretségi körömben is annyi volt a max hiba, hogy a textúrákat egy pár tized mp később rajzolta ki. Ez meg driver kérdés.
Ha meg jön a high textur pack akkor meg gond nem lesz.
AVE
PC-s világ folyamatosan fejlődik.
Minden játék, legyen konzol , vagy telefonra készülő. Elvileg mindegyik PC-n készül.
Xbox 360, PS3 is elvileg meg ragadt. így kicsit könnyebb fejleszteni rá.
Az már nem kihívás, gondolom emiatt tette ezt a kijelentést.
PC jóval összetettebb, de alapból jobb is.