...amelyet Peter Hines, a marketingért felelős alelnök ejtett meg a GamesIndustry.biz portálnak adott nyilatkozatában. Idézetek következnek.

„Az id-nek épp elég IP-je (szellemi tulajdon, tulajdonképpen az egyes franchise-ok) van, melyek teljesen lekötik őket. Az ő szándékuk volt összehozni három fejlesztőcsapatot, amelyekkel ezeket házon belül készíthetik el. Mi megadtuk nekik ehhez a segítséget, így kicsit gyorsabban felállhatott a három teljes team, ráadásul további erőforrásokhoz is jutottak, és dolgozhatnak a Rage-en, a Doom 4-en, és bármi máson, amin csak akarnak. Ám már így is több IP-jük van — Quake, Doom, Wolfenstein, Rage —, mint amennyi fejlesztőbrigádjuk, ezért aztán jelenleg az, hogy új IP-t készítsenek, vagy valamelyik Bethesda-féle IP-n dolgozzanak, fel sem merült.”

Hines szerint egy FPS-specialista stúdió hozzáadása vállalatukhoz megerősíti azt, ám persze ez még nem zárja ki annak lehetőségét, hogy más, külsős cégeket bízzanak meg ilyen műfajú játékok fejlesztésével.

„Kaptunk egy belső stúdiót ilyen gyakorlattal. És nem csak akármilyen stúdiót, hanem az id-t! Ezek a srácok találták fel az FPS-t, és folyamatosan tágítják a határokat technológiájukkal és ötleteikkel. Mindenki szeretne ilyen emberekkel dolgozni, és saját, belső fejlesztőkapacitását velük növelni. Ez nem jelenti azt, hogy nem keresnénk továbbra is külsős cégeket kooperációra — lásd például a Splash Damage-dzsel kiépített kapcsolatunkat —, csak épp belsős rutinhoz jutottunk, ami felbecsülhetetlen. ”

(Utóbbi mondat tehát körülbelül azt jelenti, hogy ha a Bethesda egy FPS-re köt szerződést valamely külsős stúdióval, nyilván fel fogja kérni Carmackékat afféle szakértő feladatra, vagy akár delegál a projekt mellé egy producert az id csapatából, hogy felügyelje a munkát, ami azért lássuk be, egyfajta minőségbiztosítás, hiszen tényleg az ipar legtapasztaltabb csapatáról van szó a belső nézetű lövöldék területén.)

Hines végül hozzátette: „Van egy erős portfóliónk olyan címekkel, mint az Oblivion és a Fallout, és a srácok a Bethesda Game Studiosnál továbbra is dolgoznak rajtuk, de ezek nem olyan típusúak, mint az id játékai, így tehát van hely nálunk az összes IP számára.”