Todd Hollenshead egy gamespotos interjújában beszélt erről egy újságírónak. „Az id részéről ez egy szinte »filozófiai« váltás volt a pusztán PC fejlesztésről multiplatformra. Amikor John (Carmack) kifejlesztette a Tech 5 motort, akkor az elsődleges cél az volt, hogy megteremtsük a multiplatform technológia alapjait.”
Hollenshead persze nem tagadja, hogy a PC-s játékiparban találhatóak az id gyökerei. „Amikor FPS-sel játszom, akkor én is az egér és billentyű kombót szeretem. Mostanában egyébként szabadidőmben állandóan a Quake Live-ot tolom. (Jó néha azért kicsit Rock Bandezek is konzolon, hogy teljesen őszinte legyek). De amikor a tipikus „triple A”, „big budget” címekről van szó, akkor tényleg többféle géptípusra is kell fejleszteni. Független fejlesztőként tehát minden releváns platformon ott kell lennünk. Így tehát szó sincs arról, hogy a PC elsődleges lenne. Én is és John is azt mondanánk már, hogy a Rage fejlesztésénél ezt a helyet már az Xbox 360 tölti be.”
Hollenshead persze nem tagadja, hogy a PC-s játékiparban találhatóak az id gyökerei. „Amikor FPS-sel játszom, akkor én is az egér és billentyű kombót szeretem. Mostanában egyébként szabadidőmben állandóan a Quake Live-ot tolom. (Jó néha azért kicsit Rock Bandezek is konzolon, hogy teljesen őszinte legyek). De amikor a tipikus „triple A”, „big budget” címekről van szó, akkor tényleg többféle géptípusra is kell fejleszteni. Független fejlesztőként tehát minden releváns platformon ott kell lennünk. Így tehát szó sincs arról, hogy a PC elsődleges lenne. Én is és John is azt mondanánk már, hogy a Rage fejlesztésénél ezt a helyet már az Xbox 360 tölti be.”
Nem, egy szóval sem mondtam, hogy "kidobják". Arra akartam kilyukadni, hogy az id tech 5 (ugye a Rage és a Doom 4 motorja) csak egy lépcső az idnél, és hogy ebből nem kéne messzemenő következtetéseket levonni.
Ez azért erős. Az interjúban kizárólag a Rage motorjáról volt szó, nem pedig örök érvényű általánosításról.
Az id védelmében: szerintem joguk van váltani, nem adták írásba, hogy ők az idők végezetéig PC-re fognak fejleszteni. Szóval semmi szentségtörést nem követtek el szerintem.
Amúgy sem lehet a végtelenségig tartani az egyplatformos fejlesztést, mert ez az egész már rég nem szimpátia, meg eszmei alapon megy, hanem sajnos elüzletiesedett a játékvilág is. Aki nem hajlandó haladni a korral, az hoppon marad.
Én remélem, sikerül nekik versenybe szállni, és azért tényleg multiplatform lesznek, nem orientálódnak el az Xbox360 felé.
Bár el tudom képzelni hogy plasztik ciciket hordó buckalakókra minél elöbb szeretnénk majd lövöldözni, mázlis konzolosok
az id több anyaga is mérföldkő az fpsek fejlődésében, de nekem nem igazán jön be a játékaik stílusa, világa. a fadhajtások annál inkább...
Mellesleg Carmacknek nincs túl jó véleménye a PS3-ról, bár ezt nem igazán hangoztatja. Az elején kifakadt, hogy hibás az egész koncepció, aztán beletörődött, hogy ha pénzt akar, akkor szenvednie kell vele. A Valve valamivel lazább, ők nem fejlesztenek PS3-re, mert Gabe Newell szó szerint kimondta, hogy a rendszer szar. Sőt valamikor győzködte is egy interjúban a Sony-t, hogy még nem késő visszahívni a gépet.
Erre én is emlékszem. Volt arról pletyka úgy oldják meg, hogy a Xbox "képességeihez" igazítják az összes verziót, egyformán "butított" játék érkezik minden platformra.
Nem akarnak többlemezes játékot kiadni Box-ra, mert minden egyes lemezt megsarcol az MS.
Ebből mi igaz azt nem tudom.
Azért ezt nem vártam volna pont az id-től.Egyenesen szentségtörés.
Elhiszem én hogy haladni kell a korral de...ők tudják.
Mi mindenestre Pc-sek megint szívunk.Már kezde megszokni.