A Sony Online Entertainment az utóbbi idők egyik legérdekesebb MMORPG-jét mutatta be az EverQuest Next képében, ami képes lehet új színt vinni a zsánerbe a szinte teljes rombolhatóságával, a gazdag világával, a részletes, nagy múltra visszatekintő játékuniverzumával és az intelligens ellenfeleivel, ráadásul még egy kvázi-pályaszerkesztőt is kapunk, amiben a legjobb munkák bekerülhetnek a játékba.
Minden, amit eddig hallottunk nagyon jól hangzik -- még jobb pedig az, hogy a Sony először a PC-s játékosokra koncentrál, vagyis az EverQuest Next ideiglenesen exkluzív lesz a kedvenc platformunkra. Ne gondolja azonban senki, hogy az év végén megjelenő PS4 sokáig kimarad a mókából! David Georgeson producer elmondta, hogy habár nagyon komolyan veszik a PC-s startot, minden lehetőség megvan arra, hogy PS4-re is megjelenjen a játék, ugyanakkor erről még nincs mit beszélni, nem ezzel foglalkoznak.
Georgeson továbbá elmondta azt is, hogy minden EverQuest Next szerver egy külön kis világ lesz, amiben egyedi tempó szerint haladnak az események, s a csapat igyekszik könnyűvé tenni a különböző világok közötti átjárást, hogy más és más élményekben legyen részük a játékosoknak, miközben keresztül-kasul felfedezik az előttük álló világot.
Ez a világ egyébként javarészt töltőképernyőktől mentes lesz, ezzel biztosítva a beleélés folytonosságát, valamint nem minden lesz rombolható, részben azért, hogy az újoncokat megvédjék a veterán játékosok esetleges piszkálódástól. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kezdőterületen a magasabb szintű játékosok nem pusztíthatnak, ezt legfeljebb csak egy NPC teheti meg, ha a küldetés éppen azt kívánja.
A rombolhatóság miatt az EverQuest Next és az építésre koncentráló EverQuest Landmark sok lehetőséget biztosít arra, hogy a játékosok kiszúrjanak egymással, de a Sony mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a játékosoknak pozitív élményben legyen részük.
EverQuest Next -- Megjelenés: ismeretlen -- Gépigény: ismeretlen