Talán még a legnagyobb Bloober Team imádók sem gondolták volna, hogy a krakkói székhelyű csapat az év egyik legjobban sikeredett játékát hozza el nekünk a Silent Hill 2 képében, márpedig pontosan ez történt, a Konami klasszikusának Unreal Engine 5-tel életre keltett remake-je ugyanis túlzás nélkül egy lapon említhető a Dead Space és a Resident Evil 2 (vagy épp 4) felújításával. A pszichológiai horror jelen pillanatban 87 ponton áll a teszteket összegző Metacritic oldalán, nem mellesleg a játékosok is odáig vannak érte (a Deluxe Editiont választók ugyebár már október 6-án beléphettek a ködbe), a jelek szerint pedig az alapmű rendezője is elégedett a lengyel stúdió munkájával.
A 2001-ben megjelent program felett ügyködő Masashi Tsuboyama egy sor tweeten keresztül értekezett arról, hogy mit gondol a Silent Hill 2 vérfrissített verziójáról, az alkotó pedig azon nyomban aláhúzta, hogy nagyon boldog a remake miatt, hiszen 23 év telt el az eredeti opusz megjelenése óta, így most azok is gond nélkül átélhetik James Sunderland tortúráját, akiknek anno nem volt erre lehetőségük. Tsuboyama különösen nagy figyelmet szentelt az új perspektívának, a jelek szerint pedig ő a váll feletti kameranézetet preferálja a Silent Hill 2 megoldása helyett. „A váll fölötti nézet határozottan növeli a realizmus érzetét. Más szóval, arra késztet, hogy kipróbáljam a Silent Hill 2 még magával ragadóbb remake-jét” – fogalmazott a rendező, aki bevallottan nem szívleli az eredeti produkció fix látószögeit, ám akkoriban nem nagyon volt más választásuk a technika korlátai miatt.
A játék marketingjével ugyanakkor egyáltalán nincs megelégedve a szakember, szerinte ugyanis a Konami „nem tesz eleget azért, hogy átadja a mű vonzerejét annak a generációnak, amely nem ismeri a Silent Hillt” – külön kiemelte a maszkokat (Mira the Dog Mask, Robbie the Rabbit Mask), amiket DLC-ként kínál a kiadó, így már az első végigjátszás során is ilyen fejfedőkben rohangálhatnak az előrendelők. A rajongók többségéhez hasonlóan tehát Masashi Tsuboyamának is elnyerte a tetszését a Bloober Team eddigi legnagyobb projektje, most már csak amiatt kell imádkoznunk, hogy a kasszáknál is jól teljesítsen a program. Ebben az esetben ugyanis lényegében garantált, hogy kapunk még felújítást a csapattól – sokan már bizonyára dörzsölik is a tenyerüket a Silent Hill 3 miatt.
A borítóképek forrása: Steam, Konami/Bloober Team