• Szerdán bemutatkozott az Unreal Engine 5
  • Tim Sweeney szerint az új generációban megszűnnek a töltőképernyők
  • A techdemóban viszont volt egy gyanús jelenet, ezt tisztázták most

Az Epic Games a héten lerántotta a leplet következő generációs játékmotorjáról, az Unreal Engine 5-ről, melyről egy igencsak meggyőző, PS5-ön futtatott techdemót láthattunk a napokban. Volt azonban egy jelenet a bemutatóban, amely sok játékosban gyanút keltett az elmúlt évek trendjeiből kiindulva..

Tim Sweeney, az Epic Games vezére a prezentációt követően úgy nyilatkozott, hogy az új generáció búcsút int a töltési időknek, köszönhető az immáron konzolokon is alapkellékké váló SSD-nek, illetve a gyorsabb adatátvitelnek. Ugyanakkor a fejlesztők sokszor már most sem töltőképernyőkkel fedik el a kényszerű várakozásokat, hanem például úgy, hogy a karakternek valamilyen szűk akadályon vagy folyosón kell átvergődnie, ahol biztonságban ráközelíthet a kamera néhány másodpercig - márpedig a techdemóban is volt egy ilyen jelenet.

az-epic-games-szerint-nem-trukkozes-volt-az-unreal-engine-5-techdemo-egyik-vitatott-jelenete.jpg

Sokakban felmerült tehát, hogy ez is csak egy trükk volt a töltés elfedésére, a Kotaku megkeresésére azonban az Epic Games szóvivője elmondta, hogy erről szó sincs.

"A jelenet célja valójában az volt, hogy a kamera ráközelíthessen a falra, ezáltal jobban megmutatva a részleteket. Nem próbáltuk elfedni a töltést, csupán megmutatni közelről a jól kinéző asseteket" - áll a válaszban.

A szóvivő hozzátette, hogy a demó forgatókönyvében korábban szerepelt néhány mondat, melyben éppen azt hangsúlyozták volna, hogy ezek a képsorok nem a töltési időt hivatottak elrejteni, de végül kihúzták belőle. Erre enged következtetni az Epic Games technikai igazgatója, Jeff Farris reakciója is a Twitteren, aki szintén leírta, hogy nincs semmiféle trükközés - ugyanakkor elismerve, hogy valóban felmerült bennük korábban, hogy a játékosok kételkedni fognak.