- Lecseréltek egy ellenséges architektúrát
- Mindezt egy játékos észrevétele után
Június 28-án elrajtolt az Overwatch 2 bétája, és bár nem mindenki örül az olyan változtatásoknak, amik például Mercy-t, Symmetrát és Orisát érintették, azt nem lehet mondani, hogy a Blizzard nem figyel oda a játékosok szavára. Június elején ugyanis egy felhasználó, bizonyos ClearTogether Twitteren rámutatott arra, hogy a New York által inspirált térképen szereplő padok úgynevezett ellenséges architektúrák (hostile architecture). A Blizzard pedig lecserélte ezeket a padokat egy sokkal barátságosabb változatra.
Thank you SO much to the Overwatch team for deciding to change this!! Its honestly overall a small change but it goes a long way. You guys rock https://t.co/6bjUS5x3iT pic.twitter.com/F7a5y5iX0m
— ClearTogether (@ClearTogether) June 29, 2022
Na de mi a pék az az „ellenséges architektúra”? A terminust olyan, a településeken fellelhető, közhasználatú architektúrákra használják, mint például a közterületeken álló padok. Hívják még disztópikus tervezésnek és természetes felügyeletnek is. A lényeg, hogy úgy tervezik meg ezeket az architektúrákat, hogy azokat az emberek csak bizonyos módokon használhassák. A legjellemzőbb példa az, amit most az Overwatch 2-térképen is láthattunk, vagyis amikor úgy terveznek meg egy padot, hogy azon csak ülni lehet, feküdni nem, ezzel elriasztva a hajléktalanokat az ott alvástól.
Hogy miért volt szükség arra, hogy egy ilyen „ellenséges padot” átalakítsanak egy videojátékban, ahol nincsenek hajléktalanok, de a játékosok sem fognak rá lefeküdni, azon lehetne vitázni. Mindezt úgy, hogy valószínűleg vannak fontosabb dolgok is, amivel jelenleg a fejlesztőknek foglalkoznia kell.