- Az EA elkaszálta a Respawn Entertainment Star Wars FPS-ét
- Amelyben a szóbeszédek szerint egy mandalóri felett vehettük volna át az irányítást
- Cal Kestis harmadik kalandja azonban még mindig készül
- A kiadó körülbelül 670 embernek mutat ajtót a leépítések miatt
Újabb nap, újabb rossz hírek a videójáték-ipar háza tájáról. Az EA nemrég bejelentette, hogy jelentős átalakítások lesznek a vállalatnál, ami nem meglepő módon leépítésekkel is jár – körülbelül 670 alkalmazottnak, tehát a teljes állomány mintegy 5%-nak mutat ajtót a világ egyik legismertebb kiadója. Az emberek mellett pedig sajnos projekteket is érint a dolog, egyet legalábbis biztosan: Laura Miele, az EA Entertainment elnöke közölte a rossz hírt, miszerint kénytelenek voltak elkaszálni a Titanfall 2-t és az Apex Legends-et is jegyző Respawn Entertainment Star Wars FPS-ét, amelyben állítólag egy mandalóri (nem feltétlenül Din Djarin) felett vehettük volna át az irányítást némi fejvadászkodás erejéig, és amit olyan klasszikusok ihlettek, mint a Dark Forces első és második része.
A kép forrása: Disney Wiki – Fandom
"Mindig nehéz feladni egy projektet, ez a döntés pedig nem tükrözi a csapat tehetségét, kitartását vagy a játék iránti szenvedélyét" – írta Miele. "Az, hogy a rajongóknak megadjuk az ikonikus franchise-ok következő részeit, a blockbuster történetmesélés definíciója, így jelenleg erre kell helyeznünk a fókuszt" – tette hozzá. Ez utóbbival egyébként arra célzott, hogy az Electronic Arts a jövőben inkább a saját tulajdonú IP-kre és a meglévő játékok támogatására fog koncentrálni. A törléshez emellett az is nagyban hozzájárult, hogy a cég szerint az ipar egyértelműen eltolódott a nagy, nyílt világok, az óriási közösségek és a live service címek felé, ebbe a kalapba pedig nehezen férne bele egy kampányra fókuszáló lövölde. Az IGN úgy értesült, hogy az FPS-en munkálkodó fejlesztők egy része innentől olyan alkotásokon fog dolgozni, mint a már említett Apex Legends, a korábban bejelentett Vasember- és Fekete Párduc-játék, valamint a Star Wars Jedi harmadik része, Cal Kestis következő kalandját ugyanis nem érinti a döntés. Az EA tehát a jövőben sem kívánja megszakítani a kapcsolatot a Disney-vel, ettől függetlenül inkább a saját franchise-aira koncentrálni – ez a hozzáállás remélhetőleg egyet jelent azzal, hogy sem a Dragon Age Dreadwolf, sem pedig a következő Mass Effect nem került bajba.