Nem csak a Microsoft, hanem az EA is élt azzal a lehetőséggel, hogy független YouTube csatornákat használjanak a játékaik promóciójára. A NeoGAF által előtúrt dokumentum szerint a programot Ronku néven hívták, s hasonló módon működött, mint ahogy a Microsoft és a Machinima közötti megállapodás, tehát a program résztvevői egy adott játék erényeinek bemutatását követően videónként bizonyos mennyiségű pénzt kaptak, de csak az EA írásos engedélyével beszélhettek eme videókban magáról a megállapodásról.

A Ronku keretében a Need for Speed Rivals, a Battlefield 4, a FIFA 14, a Madden NFL 25 és a Plants vs. Zombies 2 volt reklámozható, a résztvevők pedig 1000 megtekintésenként 10 és 15 dollár közötti összeget kaptak, de legfeljebb csak három videót készíthettek, illetve egy megbízásról (az NFS-ben mutasd meg, milyen rendőrnek vagy illegális versenyzőnek lenni, a Battlefieldben rombolj le egy épületet stb.) csak egy felvétel születhetett. A 10 CPM-es Need for Speed Rivals esetében további megkötés, hogy csak a next-gen konzolokon és a PC-s verzión készült felvételek voltak érvényesek, a három videó teljes nézőszáma pedig legfeljebb hatmillió lehetett, tehát a feltöltő 60 ezer dollárt tehetett zsebre -- a szintén 10 CPM-es Battlefield 4-nél 20 millió volt a plafon, ami 200 ezer dollárt jelent a feltöltőnek.

ea-ronku.png

Az EA szóvivője a The Verge stábjának megerősítette, hogy valóban létezett a Ronku, de hozzátette: minden résztvevőnek eleget kellett tennie az FTC követelményeinek, miszerint az üzleti kapcsolatot kötelesek feltüntetni, ugyanakkor a szerződés azt mondja, hogy erről a kiadó engedélye nélkül nem beszélhetnek. Erre rá is kérdezett a The Verge, de az EA hárított, elismételve azt, hogy a videók készítőinek eleget kell tenniük az FTC előírásainak.