Az Ars Technica csapata leplezte le a Microsoft eddig titkos marketingstratégiáját, melynek alapja az volt, hogy a Machinima csatornával szövetkezve prémiumot fizetnek minden olyan partnernek, amelyik a videójában az Xbox One konzollal foglalkozik. Az ehhez kapcsolódó feltételek között az szerepel, hogy a gépet név szerint meg kell említeni, legalább 30 másodperc játékmenet-felvételt kell mutatni az egyik, a konzolra megjelenő játékról, a videót az XB1M13 címkével kell ellátni, s ami igazán fontos az egészben: negatív színben nem tüntethető fel sem a konzol, sem annak játékai vagy gyártója, illetve titokban kell tartani a promócióban való részvételt.

A Machinima UK közösségi koordinátorának Twitter-bejegyzése szerint a megállapodás keretében minden 1000 megtekintés után 3 extra dollárt kap a videó gazdája, s noha ezt az üzenetet már törölte, a Poptent oldalon még megtalálható a promóció, s itt az is látható, hogy január 10-től január 17-ig volt életben ez a program, illetve korábban, az Xbox One megjelenésekor is volt egy hasonló ajánlat. Kiszivárgott továbbá a teljes szerződés is, ám ebben az áll, hogy az akció január 13-től február 9-ig tart.

xbox-one-machinima-reklam.jpg

Az XB1M13 címkére keresve jelenleg 6930 videót lehet találni. Ezek egy része a promóciót ellenzi, de világos, hogy sok partner élt a lehetőséggel, ez viszont problémás lehet az Egyesült Államok törvényei szerint. Az ilyen ügyeket is szabályzó FTC ugyanis kimondja: fel kell tüntetni, ha az értékelő valamilyen üzleti kapcsolatban áll az adott termék gyártójával, ebben az esetben pedig pont ezt szerette volna elkerülni a Microsoft és a Machinima. Egyelőre egyik fél sem nyilatkozott az ügyben.