Az első hír az Atariról szól mely elsején jelentette be, hogy dolgozóinak átlagosan 20%-át leépíti, a teljes mennyiség 26%-a irodai munkatárs lesz. A döntést az igazgatói tanács április 10-én hozta meg, a kollégákat 30-án értesítették, a folyamat július végére fejeződik be, amely a 2008-as pénzügyi év mérlegét 0,8 – 1,1 millió pluszköltséggel terheli meg. A cég fejlesztési alelnöke, Robert Stevenson elmondta, hogy egy kisebb, rugalmasabb működési modell a cél, alacsonyabb rezsivel. David Pierce, az Atari elnök-vezérigazgatója hozzátette: az átszervezés reményeik szerint tovább csökkenti a kiadó általános és adminisztratív költségeit. A lépés súlyos, de szükséges a cég teljes átszervezéséhez, mely a részvényesek számára is kedvező következményekkel fog járni.

Az Atari fogy, Kanada menetelSokkal kedvezőbb hírek érkeztek a kanadai, Quebecben székelő Beenox felől. Az akkoriban a Shrek 2, Tony Hawk's Underground 2, Fantastic Four játékokat hegesztő céget alig két éve, 2005 májusában vásárolta fel az Activision. A csapat - melynek legutóbbi munkái a Spiderman 3 és a Marvel: Ultimate Alliance PC-s verziói, és távlati terveiben az anyacég további filmadaptációinak és szuperhős-licenceinek bitbe öntése szerepel - az utóbbi másfél évben megduplázta állományát, a következő két évben céljuk a munkatársak számának megháromszorozása. A Beenox további jó hírrel is szolgált a tehetséges kanadaiaknak: nyáron egy kezdeményezés keretében minőségellenőrző programot indít, amelynek keretében az Activision Nintendo DS és PC-s játékait tesztelik majd, az elkövetkezendőkben újabb konzolokat is felvesznek a listára.

Úgy tűnik, Kanada valóban kezd a játékfejlesztés Mekkája lenni, hiszen ahogy arról már többször Az Atari fogy, Kanada menetelbeszámoltunk, a Ubisoft is ezt az országot, sőt konkrétan Quebec tartományt szemelte ki magának, ahová sokmillió dollárt invesztál, és több ezer munkahelyet teremt. Nos, az Electronic Arts is beállt a sorba, mely az észak-amerikai államot támogatja. Egy mai bejelentés szerint az amerikai kiadó – mely Vancouverben, Burnabyban és Montrealban lévő stúdióiban több mint 2000 főt foglalkoztat már - Brit Columbiába, a vancouveri Great Northern Way Campus Masters of Digital Media (MDM) programjába száll be, kereken egymillió USA dollárral. Ez a program egy kétéves, posztgraduális, diplomát adó képzés, melynek résztvevői szoros együttműködésben dolgozhatnak a játékipar vezető cégeivel, célja olyan szakemberek képzése, akik a „21. század elsődleges szórakoztató médiumában tevékenykedő magas szintű játéktervezők és vizionális gondolkodók következő generációját jelentik”. Az első „fecskék” idén szeptemberben végeznek, 2010-re várhatóan 200 fő szerzi meg majd a felsőfokú végzettséget ezen a területen.