- Az Assassin's Creed Codename Redben is előtérbe kerülhet a lopakodás
- Melynek mechanikáit olyan címek ihlették, mint például a Hitman és a Splinter Cell
- Ehhez a két játszható karakter képességei is asszisztálnak majd
A Ubisoft legismertebb franchise-a mostanra eléggé messzire került a gyökereitől, hiszen, míg az első Assassin's Creed epizódok erősen építettek a lopakodásra (bár az "vicces", hogy ennek ellenére guggolni például egyáltalán nem lehetett bennük), addig az akció-RPG vonal képviselőiben (Origins, Odyssey, Valhalla) már szinte bármikor dönthettünk a nyílt konfrontáció mellett. Ezen fog változtatni a valamikor idén érkező Mirage, amely minden szempontból a széria korábbi részeire hasonlít majd, ezt az irányt pedig úgy tűnik, hogy a feudális Japánba invitáló Assassin's Creed Codename Red (a valódi neve továbbra sem ismert) is követni fogja.
Az Insider Gamingnek köszönhetően nemrég megtudhattuk, hogy a valamikor 2024-25-ben érkező játékban két főszereplővel, egy szamurájjal és egy nindzsával élhetjük majd át a történetet. Éppen ezért elég nagy hangsúlyt fog kapni a sunyulás (az utóbbi kapcsán legalábbis mindenképp), amit ráadásul olyan címek ihlettek, mint a Hitman, vagy a házon belüli Splinter Cell. Lehetőségünk lesz tehát elrejteni a holttesteket, meglapulni a magas fűben (ez mostanra lényegében minden lopakodós játékban szériatartozék), de akár a fényforrásokat is kiiktathatjuk, hogy az ellenfél ne láthassa meg az árnyékunkat. Ez papíron elég jól hangzik, és valóban megidézi a kezdeteket, reméljük, hogy a program valóban rá is fog minket kényszeríteni ezek használatára.
Azért a Far Cry: Blood Dragon is nagyon jó volt, igaz épphogy belefér az említett 10 éves időkorlátba
Igazából már réges régen el kellett volna engedni, a 3. rész után, és a Black Flaget már önálló kalózos játékként kiadni. Úgy sincsen már szinte semmi közük az eredeti történethez.
Érdekes, hogy az utóbbi kb. 10 év egyetlen friss, újdonságot hozó játéka a Ubisoftnak az Immortals: Fenyx Rising valamiért az érdektelenség mocsarába süllyedt pedig szerintem az egyetlen értékelhető produktumuk az elmúlt időszakban. (Az újdonság persze csak magukhoz képest, ugyanis az egész egy masszív Breath of the wild koppintás, valószínüleg azért tetszett nekem.)
A három RPG AC-t is kipróbáltam ingyenes hétvégéken de mind a hármat töröltem, kb 4-6 óra játék után mert az volt az érzésem, hogy ugyan azt a játékot játszom mindig, csak máshogy néz ki a karakter és a környezet.