- Február 14-én jelenik meg a Tomb Raider 1-3 Remastered
- A széria első három epizódjának felújított változata
- Az Aspyr pedig felfedte, milyen újdonságokra számíthatnak a rajongók
- A grafikai tuning mellett az irányítást is átszabták a fejlesztők
A tavaly szeptemberben tartott Nintendo Direct keretében derült ki, hogy felújított formában tér vissza mindenki kedvenc kalandora, avagy érkezik a Tomb Raider 1-3 Remastered, amely a méltán népszerű franchise első három epizódját foglalja magában. Az már az esemény során közzétett előzetesből is világosan látszott, hogy alaposan megszépült Lara Croft világjáró körútja, a fejlesztést végző Aspyrnak azonban a grafikai tuningon túlmenően is akad néhány adalék a tarsolyában, melyekről a PlayStation hivatalos oldalán közzétett bejegyzésben értekezett a stúdió.
"Szilárd meggyőződésünk volt, hogy a Tomb Raider-széria első három részének játékmenete időtálló, a meglévő forráskód felhasználásával pedig minden ugrást, titkot, ellenséget és rejtvényt pontosan úgy alakítottunk ki, ahogyan azt az eredeti fejlesztőcsapat is tette" – ecsetelte Chris Bashaar, az Aspyr termékigazgatója. "Ennek fényében feltettük magunknak a kérdést, hogy vajon miként tehetnénk a rajongók kedvére? És ekkor kezdtünk el ötletelni a különféle kiegészítéseken ahelyett, hogy a meglévő dolgok átdolgozásán járt volna az eszünk." Megnyugodhatnak tehát a veterán játékosok, a készítők ugyanis egyáltalán nem nyúltak az évtizedekkel ezelőtt lefektetett alapokhoz, inkább csak áramvonalasabbá tették az élményt. Ennek köszönhetően szabadon választhatunk majd az eredeti, mára igencsak körülményessé vált irányítás, valamint a Legendben, az Anniversaryben és az Underworldben látott szisztéma között, amely azért jóval felhasználóbarátabbnak bizonyult.
Emellett életcsíkot kaptak a főellenfelek, hogy tudjuk, meddig kell még kínozni a ravaszokat, 2D helyett immár 3D-ben fognak pompázni a különféle tárgyak (például a lőszer és az egészségügyi csomag), a maximalisták pedig több mint 200 trófeát gyűjthetnek össze a PlayStation konzolokra érkező verziókban. Ha mindez esetleg nem lenne elég, egy részletes fotómódot is kapunk, a feltupírozott látvány (többek között valós idejű fény-árnyék hatásokra és részletesebb karaktermodellekre is számíthatunk) pedig nem ment az eredeti dizájn kárára – egyébként egy gombnyomással válthatunk az új és a régi grafika között. A Tomb Raider 1-3 Remastered február 14-én jelenik meg PC-re, PS5-re, PS4-re, Xbox Series X/S-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re, tehát senki sem fog kimaradni a megszépült klasszikus nyújtotta élményből.
Jó lenne ha lenne dobozos kiadás Switch-re.