• Valódi újításokkal kecsegtet az Assassin's Creed Shadows
  • Az Anvil Pipeline motornak köszönhetően
  • Ezúttal sokkal kifinomultabb mesterséges intelligenciára számíthatunk
  • És az évszakok is változni fognak a történet előrehaladtával

A nettó időhúzásnak érződő elemei (értem ez alatt a térkép szisztematikus radírozását) ellenére kimondottan szeretem a modern Assassin's Creed epizódokat, egy dolog azonban biztos: egyik felvonás sem a kimagasló mesterséges intelligenciájáról híres, sőt. Egy tábor kipucolása közben például nem igazán szokott feltűnni a derék bakáknak, hogy szép lassan eltűnnek a társai, ami ilyen grafikai színvonal mellett alsó hangon is illúziórombolónak érződik – ahogy az is, amikor a nyílt terepen sem vesznek észre minket hosszú másodperceken keresztül. Ennek azonban most vége, hála az Assassin's Creed Shadows-ban debütáló Anvil Pipeline motornak.

assassins-creed-shadows-anvil-pipeline.jpg

Az új engine-nek köszönhetően a Shadows-ban állítólag már nagyban befolyásolják majd a fényviszonyok az ellenfelek látását, ahogy a dinamikusan változó időjárás is kihúzhat minket a csávából – például egy hirtelen leszakadó esővel, melynek hála sem látni, sem pedig hallani nem fognak minket a szembenállók. Tovább segíti a lopakodást, hogy ezúttal valóban eggyé válhatunk az árnyékokkal, ha pedig nem elég nagy a sötétség, könnyűszerrel elolthatunk néhány fényforrást. A látvány mellett pedig a fizika is javulni fog, hiszen szinte minden tereptárgy összetörhet a ténykedéseink nyomán, tovább fokozva ezzel az eleve kimagaslóan jónak tűnő immerziót. A történet előrehaladtával ráadásul az évszakok is változnak majd, így míg tavasszal és nyáron elbújhatunk a magas fűben, addig télen a befagyott vízfelületek fogják lerövidíteni a távolságokat.

assassins-creed-shadows-ubisoft-feudalis-japan.jpg

Ami viszont a legnagyobb piros pontot jelenti az én szememben, hogy teljesen átalakul a felfedezés rendszere, így a magaslati pontokon most már nem fog körbe forogni a kamera szinkronizálás esetén, ahogy a kismillió ikont is elfelejthetük, szóval a felfedezés szót végre nem kell idézőjelek börtönébe zárnunk. Nem elhanyagolható továbbá, hogy az Assassin's Creed Shadows-ban már madarunk sem lesz, így elfelejthetük, hogy egy-egy rajtaütés előtt mindenkit megjelölünk a "biodrónunkkal" – ha engem kérdeztek, ezt a mechanikát már az Origins után el kellett volna engednie a Ubisoftnak. A helyszín és a korszak miatt én amúgy is nagyon várom a november 15-én érkező programot (dacára annak, hogy a Valhalla eléggé kiégetett a redundáns tartalmaival), ám ha minden most felsorolt tétel igaznak bizonyul, akkor szinte biztos vagyok benne, hogy ez lesz az az Assassin's Creed, ami letessékeli majd a Black Flaget a saját toplistám első helyéről.