Ellentmondásos státuszuk ellenére világszerte milliók vásárolnak mikrotranzakciókat szeretett játékaikhoz. Legyen szó akár egy új ruháról, egy fegyver-skinről vagy egy fizetős DLC-ről, a legtöbb játékos már költött pénzt in-game cuccokra. Most egy friss felmérés érkezett, amely megállapította, hogy az amerikai játékosok 82%-a költött pénzt játékon belüli vásárlásokra 2023-ban. Ezek a battle passoktól kezdve a kozmetikai skineken át a különböző bundle-csomagokig terjedtek.
A mikrotranzakciókat illetően a jelentés szerint a játékosok több mint 80%-a vásárolt játékbeli tárgyakat az ingyenesen játszható címekben. Ez olyan játékokat foglal magába, mint a Call of Duty: Warzone, a Fortnite és az Apex Legends – utóbbi épp most változtatott a battle pass rendszerén. Ezek az in-game vásárlások évente dollármilliárdokat hoznak a konyhára az olyan cégeknek, mint például az EA, így aztán nem is annyira meglepő, hogy a live-service játékokba még több energiát akarnak belepakolni. Hiszen hiába kritizálják sokan a mikrotranzakciókat, jól látszik, hogy a piac igenis virágzik.