Már eddig is voltak jelek arra, hogy a két évtizedes múltra visszatekintő Amazon a játékipar felé kacsintgat – elég csak a Twitch 970 millió dolláros felvásárlására gondolni –, ám most egyértelművé vált a helyzet: A Gamasutra portálon megjelent álláshirdetésben ugyanis kerek-perec kijelentették: munkatársakat keresnek első PC-s játékuk elkészítéséhez.
Az állásajánlat szerint a seattle-i fejlesztőcsapatba már felvettek néhány tapasztalt figurát, akiknek portfóliójában olyan címek szerepelnek, mint a Portal, a World of Warcraft, a BioShock, a Half Life 2, a Left for Dead, a Dota 2, az inFamous, a Shadows of Mordor és a Last of Us. Kétségtelenül mutatós lista, bár konkrét nevek híján nem tudhatjuk, hogy főtervezőről vagy segédanimátorról van-e szó egy-egy ember esetében; ami biztos, hogy náluk kötött ki Kim Swift, a Portal egyik ötletgazdája és készítője, illetve Clint Hocking, aki a Lucasarts és a Ubisoft kreatív igazgatója volt (utóbbi minőségében a Far Cry 2 és a Splinter Cell széria is köthető a nevéhez), plusz a Valve-nál is dolgozott az állítólagos Left for Dead 3-on (ami ugye lehetetlen, mert Gabe Newellék nem ismerik a hármas számot), továbbá a Silent Hill: Homecomingot tető alá hozó Double Helix teljes gárdája, akiket 2014 januárjában vásárolt fel a cég.
A hirdetés amúgy sincs nagy szavak híján – például a jelentkezőnek „izgatottnak kell lennie”, hogy olyan technológiákkal dolgozhat, mint az említett Twitch, az Amazon saját felhő alapú webszolgáltatása, az AWS, valamint „a játékokat radikálisan továbbfejlesztő technikai innovációk”. Utóbbi mibenléte nem ismert, bár akár utalhat a maga költői túlzásával a CryEngine-re is, hiszen egy korábbi, bár azóta sem megerősített (igaz, nem is cáfolt) pletyka szerint a vállalat nyújtott segédkezet a Cryteknek 70 millió dollár formájában közel egy éve, amivel a német csapat kimászhatott gödörből, cserébe az Amazon megkapta a neves motor teljes körű licencét.
Vagy nem, de ez is ki fog derülni előbb-utóbb, akárcsak az, hogy min munkálkodik az Amazon Game Studios.