- Igen nagy munka volt az Alien: Isolation fejlesztése
- Amihez a 20th Century Fox minden segítséget megadott
- A fejlesztők pedig nagyon ügyeltek a hitelességre
A 2014-ben megjelent Alien: Isolation fejlesztése egyáltalán nem volt egyszerű feladat a Creative Assembly számára. Az ikonikus, nyomasztó hangulat hű eléréséhez a csapatnak számtalanszor újra kellett néznie Ridley Scott 1979-es filmjét, az A nyolcadik utas: a Halál-t. A játék kreatív igazgatója, Alistair Hope szerint a stúdió igyekezett a lehető leghűségesebb maradni a háttérhez és pont emiatt támogatta annyira a 20th Century Fox annyira a projektet. Ennek eredményeként a fejlesztők hatalmas archívumot kaptak a gyártási anyagokból, amelyek közül néhányat még soha nem hoztak nyilvánosságra.
Egy másik fejlesztő, Jon McKellan azt is elárulta, hogy a csapatból sokan több százszor nézték meg a klasszikus első részt a fejlesztés során, sőt, voltak olyanok is, akik a széria többi részét direkt ignorálták. A nyolcadik utas: a Halál és az 1986-os A bolygó neve: Halál ugyanis több ponton is merőben eltér egymástól, ha a díszleteket nézzük, és a játékon dolgozók nem akartak összezavarodni ilyen téren. Ilyen hozzáállással nem meglepő, hogy a Creative Assembly játéka szinte azonnal klasszikussá vált (elfeledtetve velünk a borzalmas Colonial Marines-t), és a mai napig az egyik legjobb túlélőhorrorként tartják számon. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy az Alien: Isolation még mindig az egyik leghűségesebb játékadaptáció, ami valaha készült.