A fejlesztők hivatalos fórumán ma megtudtuk, hogy a játék már itt van a kanyarban, hiszen a tervezett megjelenés valamikor februárban fog megtörténni. Bár azt még továbbra is homály fedi, hogy mennyibe fog kerülni a játék és hogy lesz-e a dobozos kiadás, számos egyéb információ azonban már ismeretes. Az Alan Wake például nem fogja használni az olyannyira gyűlölt Games for Windows Live szolgáltatást, hanem a jól bevált Steamet, ami azt jelenti, hogy a játékot digitális úton (7,5 GB lesz a letöltés) biztosan be tudjuk majd szerezni, a Steam felhőben tárolhatjuk a mentéseinket és onnan kapjuk a javításokat, illetve achievementekre is számíthatunk -- demó azonban nem lesz, ahogy modkészlet sem.
A Remedy saját maga végzi a kiadói teendőket, a fejlesztést azonban a finn Nitro Games segíti, akik korábban már dolgoztak a Steammel, így a tapasztalataik jól jönnek. A játék egyébként teljes egészében a Xbox 360-as verzió átirata lesz (ebbe beleértve a megjelent két DLC-t is), így a korábbi prezentációkban látottak nem kerülnek be a kész termékbe, illetve az alapvető játékmechanizmusok és rendszerek sem változtak, tehát a mentések checkpoint rendszerűek lesznek -- de vannak azért pozitív változások is.
Azon túl, hogy nem csak gamepaddal, hanem egérrel és billentyűzettel is kiválóan működik a játék, az átiratban számos grafikai beállítást piszkálhatunk az élsimítástól kezdve a látótávolságon át az árnyékok részletességéig, sőt a HUD-ot is kikapcsolhatjuk. Továbbá 3D-s térhatást is kapunk az NVIDIA jóvoltából, ám a fejlesztők figyelmeztettek, hogy ez igen számításigényes effekt, így erős gép és közepes beállítások kellenek az élvezhető játékmenethez, s fontos még tudni azt is, hogy az ATI 3D-s megoldása még nem támogatott.
Minimum konfiguráció:
Támogatott videokártyák:
A maximális beállításokhoz még nincsenek pontos adatok, de a Remedy szerint egy négymagos processzor és egy olyan videokártya szükséges, ami a 3DMark Graphics teszten 2000 pont körüli értéket tud teljesíteni.
A fejlesztők még dolgoznak azon, hogy játék működőképes legyen Windows XP-n, ám számos problémába ütköztek, s csak a tesztelések után tudnak biztosat mondani ezzel kapcsolatban -- Macintoshra azonban 100 százalék, hogy nem fog elkészülni a program.
A Remedy saját maga végzi a kiadói teendőket, a fejlesztést azonban a finn Nitro Games segíti, akik korábban már dolgoztak a Steammel, így a tapasztalataik jól jönnek. A játék egyébként teljes egészében a Xbox 360-as verzió átirata lesz (ebbe beleértve a megjelent két DLC-t is), így a korábbi prezentációkban látottak nem kerülnek be a kész termékbe, illetve az alapvető játékmechanizmusok és rendszerek sem változtak, tehát a mentések checkpoint rendszerűek lesznek -- de vannak azért pozitív változások is.
Azon túl, hogy nem csak gamepaddal, hanem egérrel és billentyűzettel is kiválóan működik a játék, az átiratban számos grafikai beállítást piszkálhatunk az élsimítástól kezdve a látótávolságon át az árnyékok részletességéig, sőt a HUD-ot is kikapcsolhatjuk. Továbbá 3D-s térhatást is kapunk az NVIDIA jóvoltából, ám a fejlesztők figyelmeztettek, hogy ez igen számításigényes effekt, így erős gép és közepes beállítások kellenek az élvezhető játékmenethez, s fontos még tudni azt is, hogy az ATI 3D-s megoldása még nem támogatott.
Minimum konfiguráció:
- Operációs rendszer: Windows Vista / Windows 7
- CPU: Athlon X2 2,8 GHz / Intel Core 2 Duo 2 GHz
- VGA: DirectX 10 kompatibilis kártya, 512 MB videokártya-memóriával
- RAM: 2 GB
- HDD: 8 GB
Támogatott videokártyák:
- AMD: ATI Radeon 3650, 4450, 5550, 6450
- NVIDIA: GeForce 8600GT, 9500GT, GT120, GT430, GT520
A maximális beállításokhoz még nincsenek pontos adatok, de a Remedy szerint egy négymagos processzor és egy olyan videokártya szükséges, ami a 3DMark Graphics teszten 2000 pont körüli értéket tud teljesíteni.
A fejlesztők még dolgoznak azon, hogy játék működőképes legyen Windows XP-n, ám számos problémába ütköztek, s csak a tesztelések után tudnak biztosat mondani ezzel kapcsolatban -- Macintoshra azonban 100 százalék, hogy nem fog elkészülni a program.
Van 6 darab 3DMark program, ezeken belül legalább 20 "graphics teszt". Melyikre is gondoltak?