A Steam Controller az eredeti tervek szerint tartalmazott volna egy benyomható, adatokat megjeleníteni képes érintésérzékeny felületet, valahogy úgy, mint a Wii U-n látott megoldás, csak sokkal kisebb kivitelben. Nos, erről a lehetőségről immáron lemondhatunk, a Valve ugyanis átalakítja a perifériát.
A Valve a Developer Days rendezvényén árulta el, hogy a visszafelé kompatibilitási problémák miatt el kell távolítaniuk az említett felületet, s helyére hagyományos gombok kerülnek, mégpedig összesen nyolc. Ezek az Engadget értesülései és minden valószínűség szerint a d-pad és az A, B, X, Y gombok szerepét fogják ellátni. Íme a frissített kialakítás, bár tudni kell, hogy ez csak egy koncepció:
Megtudtuk továbbá azt is, hogy a Steam Controller AA ceruzaelemeket fog használni, de az újratölthető megoldásokkal is együttműködik, illetve a fejlesztőkhöz már úton van a munkát segítő API, mely mellesleg egyszerre 16 kontrollert tud kezelni.