• Az Assassin’s Creed: Unity 900p felbontásban, 30 fps-sel fog futni Xbox One és PS4 konzolon
  • A Ubisoft elmondása szerint ez a szükséges rossz, hogy a játék olyan legyen, mint amilyennek elképzelték
  • Ha növelnék a felbontást, a játékmeneten kellene kurtítani

A héten a figyelem középpontjába került a Ubisoft, de sajnos nem jó értelemben: először megtudtuk, hogy 900p felbontásban és 30 fps-sel fog futni az Assassin’s Creed: Unity mindkét konzolon, majd pedig azt is, hogy a játék két fontos fejlesztője nem tartja fontosnak azt, hogy 60 fps-t érjenek el. Ezek a kijelentések különböző interjúk során készültek, s három fejlesztő nyilatkozott, így már ideje volt annak, hogy a Ubisoft tiszta vizet öntsön a pohárba, legalább egy kérdéskört illetően -- ezt most meg is tették.

A hivatalos Ubisoft blogon megjelent egy hosszú bejegyzés a közösségi koordinátor,  Gary Steinman tollából, amiben egyértelmű választ kaptunk arra, hogy miért csak 900p-ben fut a játék. A válasz egyszerű: a stúdió az eddigi legnagyobb, legrészletesebb és a lehetőségekben leggazdagabb játékot szerette volna elkészíteni, s annak érdekében, hogy a mechanizmusok újításai, a szabad játéktér és a ezernél is több, egyidejűleg a képernyőn lévő NPC úgy viselkedhessen, ahogy azt elképzelték, áldozatokat kellett hozni, s inkább a felbontást csökkentették meg, mintsem a játékmenetet kurtították meg.

Steinman a játék producerének, Vincent Pontbriandnak a szavait idézve leszögezte, hogy nem butították le a PS4-es változatot, csak rosszul fogalmazott abban a bizonyos interjúban, illetve megerősítette azt, ami korábban elhangzott, miszerint a felbontás még nincs kőbe vésve, de a leírásból úgy tűnik, hogy mégiscsak ez lesz a végleges, azt mondta ugyanis, hogy kemény, több hónapnyi munka árán sikerült elérni ezt az értéket stabil 30 fps mellett.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!