„Mindig azt hangoztatjuk az Assassin’s Creed-játékokkal kapcsolatban, hogy a történelem a játszóterünk” -- mondta az Assassin’s Creed 4: Black Flag fejlesztését irányító Ashraf Ismail, majd kifejtette, hogy elsősorban a korszak dönt arról, milyen lesz az adott epizód játékmenete, milyen különleges elemeket használhatnak fel. A kalóztéma kiválasztásakor például egyértelmű volt, hogy lesznek tengeri ütközetek, de a korszakot alaposan meg kellett vizsgálniuk olyan elemek után kutatva, amik szintén érdekesek lehetnek a rajongóknak és nekik, fejlesztőknek, ugyanakkor játékmechanikailag is kivitelezhetők voltak – noha szerinte ez annyira nem szokott szempont lenni. Ha mindent jól csinálnak, akkor a játékosok szeretni és élvezni fogják az adott Assassin’s Creed-fejezetet.
Sajnos a sorozat jövőjével kapcsolatban már nem volt ilyen közlékeny Ismail úr. Még csak azt sem erősíthette meg, hogy egyáltalán készül-e új rész -- vicces ezt hallani azután, hogy a Ubisoft elnöke, Yves Guillemot, és a Black Flag producere, Jean Guesdon is megerősítette az évenként érkező Assassin’s Creed-játékokat. Na, mindegy, a témánál maradva, Ismail a tengeri ütközetek esetleges visszatéréséről sem nyilatkozott -- amit mellesleg „nagy kockázatként” írt le, ugyanakkor nagyon örül neki, hogy ennyire tetszett a játékosoknak.