Ahogy attól tartani lehetett, rosszul startolt az Assassin’s Creed II PC-s verziója az új szoftveres védelmi rendszer miatt: az állandó internetes kapcsolathoz tökéletes szerverellátottságra lett volna szükség, a Ubisoft azonban ezen a téren nem áll a helyzet magaslatán, így azoknak, akik az első napon vették meg a játékot, a hétvégén szerverleállásokkal kellett szembesülniük.
Amellett, hogy hiába feküdt ott az eredeti doboz a PC mellett az asztalon, sokan alig tudtak részt venni Ezio kalandjaiban, ráadásul még játékállás mentések elvesztése miatti dühöngő felhasználók is hallatták hangjukat a Ubisoft hivatalos fórumain.
A francia kiadó renoméját ezzel talán kissé megtépázta, viszont az kétségtelen, hogy nem sikerült normálisan feltörni a játékot, így egyelőre tartja védőbástyáit a Ubisoft által bevehetetlennek kikiáltott védelem. Hogy ez hosszú távon is így marad-e, vagy végül ezt a DRM-et is sikerül-e feltörni a kalózoknak, annak csak az idő a megmondhatója…
Amennyiben sikerült a Ubisoftnak használható védelmet kidolgoznia, az nyilván precedensértékű lehet a jövőre, más kiadókra és az egész játékiparra nézve is.
És melyek voltak a brutális leállások okai? Nos, míg a Ubisoft korábban arról „mesélt”, hogy olyan sokan akarnak az Assassin’s Creed II-vel játszani, hogy nem bírta a szerver, most kiderült, hogy egy denial of service okozta a leállásokat. A hackertámadás nem számít egyébként újdonságnak a Ubisoft történetében: a hackerek korábban is előszeretettel piszkálták a szervereiket.
Amellett, hogy hiába feküdt ott az eredeti doboz a PC mellett az asztalon, sokan alig tudtak részt venni Ezio kalandjaiban, ráadásul még játékállás mentések elvesztése miatti dühöngő felhasználók is hallatták hangjukat a Ubisoft hivatalos fórumain.
A francia kiadó renoméját ezzel talán kissé megtépázta, viszont az kétségtelen, hogy nem sikerült normálisan feltörni a játékot, így egyelőre tartja védőbástyáit a Ubisoft által bevehetetlennek kikiáltott védelem. Hogy ez hosszú távon is így marad-e, vagy végül ezt a DRM-et is sikerül-e feltörni a kalózoknak, annak csak az idő a megmondhatója…
Amennyiben sikerült a Ubisoftnak használható védelmet kidolgoznia, az nyilván precedensértékű lehet a jövőre, más kiadókra és az egész játékiparra nézve is.
És melyek voltak a brutális leállások okai? Nos, míg a Ubisoft korábban arról „mesélt”, hogy olyan sokan akarnak az Assassin’s Creed II-vel játszani, hogy nem bírta a szerver, most kiderült, hogy egy denial of service okozta a leállásokat. A hackertámadás nem számít egyébként újdonságnak a Ubisoft történetében: a hackerek korábban is előszeretettel piszkálták a szervereiket.
Mellesleg én azt nem nevezném törésnek, hogy a játék megy, de menteni nem lehet (ki lesz akkora kocka, aki így viszi végig? És egyenlőre amúgy tényleg úgy néz ki, nem fog sikerülni feltörni, én legalábbis nem tudok róla, hogy sikerült, már pedig a játék már egy ideje kint van, és ilyenkorra azért általában már fent van a torrent oldalakon.
Ezeket a DRM-eket meg a hackerek már szinte rutinből fel tudják tőrni, főleg az őreg rokáknak nem tart sokáig akiknek már elég sok tapasztalatuk. Itt is szerintem csak valami bakit kővethetek el hogy még nincs épkézlább tőrés hozzá.
"Kétségtelen, hogy nem sikerült normálisan feltörni a játékot, így egyelőre tartja védőbástyáit a Ubisoft által bevehetetlennek kikiáltott védelem."
2 DRM van: Amit feltörtek és amit MÉG nem törtek fel!
Szerintem mindenkinek joga van védenie a saját termékét, ez pedig a részemről csak egy őtlet volt. És hid el nekem hogy ez egy kőlcsőnős egyűtélés, ha egy idő után nem fejlesztenének PC-re játékot azt csak a konzolosok szivnák meg, mível a hardwer gyártoknak valahonnan meg kéne szerezniűk azt a pénzt amit adig bejőtt nekik. Nem melesleg tőbbe is kerűlne egy konzol meg mellé a játék is. És kőtve hiszem hogy bárki is konzolon fog fejleszteni egy játékot. A másik hátulűtője meg az hogy ha jobban előtérbe kerűl a konzol akkor a hackerrek első számű célpontjai is az lesz, az meg csak a PC-nek tenne jót. Szóval szerintem jobb ha megtűrik a PC-t, ezért mindig is lesznek rá játékok.
Amugy manapság is vannak olyan védelmi rendszerek amiket jó ha 1-2 ember tudna csak feltőrni. De az meg túl drága lenne hogy játékokba rakják, egyszerűen nem érné meg anyagilag.
A Ubisoft nem kommentálta a dolgot...
Epic win!
De a játékgyártók rájöhetnének már hogy a kalózokkal nem érdemes szarakodni!!
És szerintem bíztató hogy ez a másolásvédelem lesz (ha minden jól megy) a jövő összes játékában! Hiszen nincs is annál jobb hogy olyanokat látok a monitoromon hogy a szerver túlterhelt, átmenetileg leállt, a mentéseid elvesztek, kérlek várj...
Amugy én nem értem meg az embereket nem kell ide kemény védelem csak okos emberek. Van is egy tippem hogy mit lehetne csinálni. Ezt már Hunyadi Mátyás is alkalmazta szóval nem tudom mi benne az új dolog, de lehet hogy ez lenne a megoldás. Ő szó szerint, ahelyet hogy a rablolovagokkal háboruzot volna, inkább zsoldot adott nekik és a seregébe fogadta őket. (Ugye az a reteget Fekete Sereg).
Na ezt miért ne lehetne napjainkban is alkalmazni. Nem harcolni kéne a hackerek ellen hanem megvenni őket, munkát adni nekik és megfizetni őket. Merrem álítani hogy másfél év mulva előtudnának rukolni olyan másolás védelemmel, amit rajtuk kivűl jó ha 1-2 ember tudná csak fel tőrni. így aki játszani akkar a játékkal az hajlandó lesz megvenni, nem pedig letőltenni. De hát ez tul egyszerű lenne ezért nem alkalmazza senki.
Ez egy beteg ötlet és ugyanúgy el fog bukni, mint az EA hasonló kísérlete.
Már csak arra leszek kíváncsi, hogy a Blizzarddal szemben mennyire lesz a gamerközösség elnéző...
Amúgy biztosan fel fogják törni. Elég sok ilyen "feltörhetetlen" rendszerről hallottunk már, de mindet sikerült szétszedni.
Jah, és egy másik feltevés. Ha valaki 10 év múlva játszani akar vele, azzal mi lesz ? Nem hinném, hogy 10 évig létezni fog ez a rendszer.
Én is azért nem veszem még meg, mert egyrészt várok, hogy olcsóbb legyen, másrészt meg ez nevetséges, hogyha 1 percre elmegy a netem már a menüben, vagy a Windows asztalon találom magam.
Ne hogy már pár ezer példányt ne bírjon kezelni a rendszer, mégis mi történne ha tömegesen vennék?
Pláne szerintem még sokan ki is várnak, hogy mennyire játszható a játék a RDM-el.
Most vagy nagyon alul méretezték a kapcsolatot vagy bénák....
Pedig ment a nagy eskü, hogy a játékosokat ez semmiben nem fogja zavarni észre se lehet majd venni a védelmet és így mindenki jól jár....hát nem így lett.