
Plusz, és ez már mostani hírünk alapja, szép csöndben egy titkos projekten is munkálkodtak az EALA, vagyis az Electronic Arts Los Angeles-i stúdiójával karöltve. Ám úgy tűnik, ez a meló nem volt fontos az óriáskiadónak, ugyanis a múlt héten bejelentett, a gazdasági nehézségek miatti hat százalékos leépítése őket is érintette: az EA megköszönte mind a 30 Arkane-munkás szereplését.
A stúdió vezérigazgatója és egyben kreatív főnöke, Raphael Colantonio (képünkön) a gamesindustry.biz portálnak a következőket nyilatkozta: „Továbblépünk. Van egy kis tartalékunk, némi készpénz, ami lehetővé teszi, hogy várjunk kicsit, hogy találjunk valami üzletet, és összerántsuk a csapatot.”. Az igazgató úr nem titkolta csalódottságát, ugyanakkor úgy tartja, ez új esélyt ad cégének: „A dolog pozitív oldala, hogy most megvan a kapacitásunk más projekteken dolgozni. Lehet, hogy kicsit paradoxonnak hat, de bizonyos szempontból ezek a kiadói lefaragások, úgy vélem, végső soron jót tesznek a független fejlesztőknek. Ezek a kiadóvállalatok most projekteket keresnek majd, és ha alacsonyan akarják tartani a költségeiket, logikusnak tűnik, hogy független csapatokkal dolgoztassanak – ezek mindig olcsóbbak, mint bármi, amit házon belül készíthetnek.”
Arról sajnos nem beszélt Colantonio, hogy mi a helyzet a függőben lévő melókkal – engem főleg a The Crossing érdekelne, de egy Arx Fatalis 2, vagy egy DM 2 is finom lenne. Nekem eddig a srácok minden lépése bejött, úgyhogy ha ez számít valamit, én sok sikert kívánok, és egyben szurkolok nekik...
Jó lenne ha gazdasági válság nem a készítőkre hatna, hanem a játékok áraira!(csökkenésre gondoltam)
Az Arx Fatalis sem volt rossz, csak én meguntam az elég monoton világot, amiben mozognunk kellett.
A Crossing érdekes lesz.