Tavaly márciusban történt, hogy sok-sok célozgatás után a Piranha Bytes végül is bejelentette az akkor még RPB munkacímen futó Risent, a szerepjátékot, amelyet -- jogok híján -- a Gothic folytatásának szántak, csak más címmel látták el. Ekkor még úgy tűnt, hogy a koncepcióban jó pár dolog éles ellentétben áll majd a fejlesztőbrigád legendás RPG-trilógiájával, azonban, ahogy teltek-múltak a hónapok, kiderült, hogy nem csalás, nem ámítás: bár a jogok megmaradtak a JoWooD-nál -- amely a roppant tehetséges, de a zsarnokoskodó kiadó miatt már a bokáját többször beverő Spellboundnak adta ki a hivatalos Gothic 4 elkészítésének feladatát --, szellemiségében a Risennel egy új Gothic születik.
A kiadó ezúttal a Deep Silver, a szoftver pedig ennek tükrében kissé nyugodtabb körülmények között készült, mint a Piranha bármelyik játéka: a PC-s változat mellett (egy külsős csapat bevonásával (tehát nem a munkától vontak el embereket!) egy Xbox 360-as változat is készülgetett (amely, ellentétben a harmadik résszel, az első Microsoft minőség-ellenőrzésen is átment), ráadásul az angol változat nagyobb prioritást élvezett, mint a német -- bárki, aki ismeri a szériát, tudja, hogy ez nagyon nagy szó. A szinkron páratlan nagy felhajtással készült, a stúdió többek között Andy "Gollam" Serkist, John "Gimli" Rhys-Daviest, Lena "Sarah Connor krónikái" Headeyt is megszerezte szereplőnek.
A cég előző játékával ellentétben a Risenben a brigád igen komoly energiákat fordított egy, az első részhez hasonlóan kellemesen egyedi és ötletes történet létrehozásba. A Risenben egy mediterrán éghajlati övezet alatt fekvő szigetre kerülünk -- amúgy gothicosan, egy szál gatyában --, és ahhoz, hogy túléljünk, szükségünk lesz a földdarabon tevékenykedő három csoportosulás valamelyikére. A háttérben azonban valami mozgolódik; megérkezésünk olyan, mint a végzet lábnyoma, olyan láncreakciókat indít el, amely nem csak a sziget, hanem az egész világ sorsát megváltoztathatja -- a vulkán pedig lassan ébredezik...
Nos tehát: a Piranha Bytes bejelentette, hogy a PC-s, valamint Xbox 360-as változat is aranylemezre került a Risenből; nem lesz késés, nem volt kapkodás, a szoftver hosszas előkészületek (és a Gothic-trilógia összes részét együttvéve lepipáló tesztelési fázis után) végre tömött sorokban elindult a sokszorosító üzemek felé. Amerika kicsit várni kényszerül, már ami a konzolos debütálást illeti, hiszen az ottani Xbox 360-as megjelenést 2010-re tolták.
A kiadó ezúttal a Deep Silver, a szoftver pedig ennek tükrében kissé nyugodtabb körülmények között készült, mint a Piranha bármelyik játéka: a PC-s változat mellett (egy külsős csapat bevonásával (tehát nem a munkától vontak el embereket!) egy Xbox 360-as változat is készülgetett (amely, ellentétben a harmadik résszel, az első Microsoft minőség-ellenőrzésen is átment), ráadásul az angol változat nagyobb prioritást élvezett, mint a német -- bárki, aki ismeri a szériát, tudja, hogy ez nagyon nagy szó. A szinkron páratlan nagy felhajtással készült, a stúdió többek között Andy "Gollam" Serkist, John "Gimli" Rhys-Daviest, Lena "Sarah Connor krónikái" Headeyt is megszerezte szereplőnek.
A cég előző játékával ellentétben a Risenben a brigád igen komoly energiákat fordított egy, az első részhez hasonlóan kellemesen egyedi és ötletes történet létrehozásba. A Risenben egy mediterrán éghajlati övezet alatt fekvő szigetre kerülünk -- amúgy gothicosan, egy szál gatyában --, és ahhoz, hogy túléljünk, szükségünk lesz a földdarabon tevékenykedő három csoportosulás valamelyikére. A háttérben azonban valami mozgolódik; megérkezésünk olyan, mint a végzet lábnyoma, olyan láncreakciókat indít el, amely nem csak a sziget, hanem az egész világ sorsát megváltoztathatja -- a vulkán pedig lassan ébredezik...
Nos tehát: a Piranha Bytes bejelentette, hogy a PC-s, valamint Xbox 360-as változat is aranylemezre került a Risenből; nem lesz késés, nem volt kapkodás, a szoftver hosszas előkészületek (és a Gothic-trilógia összes részét együttvéve lepipáló tesztelési fázis után) végre tömött sorokban elindult a sokszorosító üzemek felé. Amerika kicsit várni kényszerül, már ami a konzolos debütálást illeti, hiszen az ottani Xbox 360-as megjelenést 2010-re tolták.
Risen Gameplay.
Making of Risen.
Már gőzerővel nyomtatnak a gépek!
Illetve aki egy kicsit kóborolni szeretne Faranga szigetén,azoknak erre tessék!
Okos. Szerintem arra gondolt hogy reméli nem egy bughalmaz, és megérdemelten került aranylemezre.
Már csak a PGO-t. olvasgatva is elég komoly rajongó tábor várta a Risent, erre senki sem meri felvállalni a forgalmazását, honosítását?
Pedig a képeket és a videókat nézegetve ez a játék lesz a Gothic-ok igazi utóda.
Aztán beugrott: A Blade of Darkness!!!
Éngem nagyon emlékeztet rá!
Mit gondoltok??
Teljesen kiment a fejemből ez a játék. Pedig megérte várni .
Amint megláttam a megjelenési dátumot : október 2. hűha hát nagyon megörültem!
Remélem tényleg sokat tesztelték és kevés buggal és minél jobb játékmenettel jön majd, viszont ne legyen bukás belőle !
Inkább így fogalmaznék,teljesen lehangolt a hír hogy nem jelenik meg itthon a Risen!
Ezt most csak én nem értem? Miért tehet arról a játék (vagy akár a készítői), hogy nálunk egy terjesztő sem vállalta fel eddig? Bocs, de ez erősen facepalm-szagú...
"(Az aranylemez dolog meg ..hááát remélem hogy jogos)"
Itt meg a másik "nem értem" dolog. GYK: az aranylemez nem ugyanaz, mint a zeneiparban. Aranylemezre került == megkezdődött a sorozatgyártás...
http://www.gamestracker.com/buy-risen-compare-prices-pc.htm
Már maga a szigetre való érkezésünk nagyon hangulatos lesz!
Utoljára ez a kép jelent meg a Risen-ről!
Sajátos Risen Trailer-em.
Viszont amikor kiderült hogy itthon nem lehet majd kapni a játékot,akkor nagyon kiábrándultam a játékból!
De aztán nehogy tele legyen buggal, meg akadásokkal!