Anyám, én nem ilyen táncot akartam...A Dirty Dancing kultfilm volt, ez nem kérdéses. Az 1987-es alkotás két, lássuk be, nem kiemelkedő színészt - Patrick Swayze és Jennifer Grey – valami tökéletes kémiával hozott össze, a zeneszerzőknek pedig a nagy sláger, az „(I've Had) The Time of My Life” Oscar-díjat hozott. A moziba (hátsó sor, kizárólag) és házibulikba cipelt lányok e film és e szám hallatán vállunkra borultak, és... a többit nem részletezem. Szép emlékek...

Nos, a húsz éves évfordulót meg lehetne méltóképp ünnepelni, hiszen a perifériák fejlődése már rég túl van azon a problémán, hogy hogyan kódoljunk le egy táncolós játékot interaktívan. De akár lehetett volna belőle kalandcím, Sims-mechanizmusú, de inkább a Partnersre hajazó életszimulátor, vagy bármi más. A Codemasters viszont úgy döntött, az amúgy egyre népszerűbb alkalmi játék, elterjedt angol nevén casual game kategóriát „tiszteli meg” ezzel az alkotással. Evégből felbérelték e műfaj tudóját, a Say Design csapatát, amely, saját szlogenje szerint is, „mókát fejleszt a tömegeknek”, flashjátékok tervezésével múlatva az időt. A végeredményről máris meggyőződhettek a terjedelmes, a játékmenetet bemutató, szerverünkről letölthető videó és a galériában csúnyáskodó kéttucatnyi kép segítségével. A cuccban a saját magunk által tervezett karakterrel kell mindenféle minijátékokban vitézkedni, a flippertől és pasziánsztól a „három azonos elem egymás mellé” mókán és farönkön egyensúlyozáson át a hagyományos, összerakós puzzléig és kvízig. Az ezekben összekapart pénzt aztán mindenféle Dirty Dancing relikviákra, saját tábori kunyhónk berendezésére, no meg a lényegre, a tánctanároktól vehető leckékre költhetjük, hogy a végén mi nyerjük meg az idényzáró táncbajnokságot.

Akinek van 10-12 éves, főleg leány rokona, ismerőse (esetleg ő maga tartozik e kategóriákba), az örülhet, hiszen ez a cím láthatólag nekik készül. A többiek inkább kerüljék...