Szuzuki Ju, az ultraköltséges, de roppant innovatív Shenmue-sorozat atyja a 1UP-nak adott interjújában beszélt a Shenmue 3 vázlatairól. Állítása szerint a játék nem csak álom, papíron csaknem kész, a baj az időzítéssel és az üzleti lehetőségekkel van, illetve volt.
"A vázlatok már rég léteznek a Shenmue 3-hoz, szóval... (nevet). Egyébként a Shenmue 3 sokkal inkább befelé fordul, mintsem kifelé. A dialógusok nagy része például Ryu és Shenua [a női főszereplő] között egyéb, mély dolgokról szól. Ez nem konkrétan a játékból való, de példázza, hogy miről beszélek: Ryu elmegy Shenuához, és ő megkérdi, hogy kávét vagy teát kér-e inkább? Ekkor a játékos dönthet és ez más irányba tereli a beszélgetést. Vagy Shenua feltesz egy elméleti kérdést Ryunak: »Van veled négy állat, egy majom, egy madár, egy kutya és egy macska. Tegyük fel, hogy egy hídhoz érsz, de csak hármat vihetsz magaddal a túlpartra. Melyik lesz az az egy, amelyiket hátrahagyod?«. S a játékos ismét választás elé kényszerül. Shenua egy csomó ilyen kérdést tesz majd fel, a játékosnak pedig mindig adnia kell egy választ, melyek végül más és más irányba terelik a többi karakter iránti viszonyát. Olyan ez, mint egy személyiségteszt. Például, az ember, aki a majmot hagyja hátra, az a fajta, aki otthagyná a saját nejét is." -- fejtette ki Szuzuki.
Arra kérdésre pedig, hogy kijön-e a játék, így felelt:
"Sose mondhatjuk, hogy sohasem jelenik meg. Ez a téma azonban a talaj függvénye is, lévén az utóbbi évek nem voltak kedvesek a SEGA-hoz. Kemény volt az üzlet, és nem vállalhattak kockázatot."
Azaz bár Ju benne lenne, a SEGA még most is tétovázik. Holott az efféle játékélménnyel pont manapság lehet nagyot robbantani, gondoljunk csak a Shenmue-sorozatból erősen merítő Yakuza-játékokra, vagy a PS3 igen jól szereplő Heavy Rain című exkluzív címére. A személyiségteszt pedig már a Silent Hill: Shattered Memoriesban is remekül működött, vagyis láthatja a kiadó, hogy nem butaság a Shenmue 3 alternatív játékmenete. Lehetséges, hogy ez csak az első lépés, és Szuzuki azért beszélt most a folytatásról, mert a vezetőség hajlana rá?
"A vázlatok már rég léteznek a Shenmue 3-hoz, szóval... (nevet). Egyébként a Shenmue 3 sokkal inkább befelé fordul, mintsem kifelé. A dialógusok nagy része például Ryu és Shenua [a női főszereplő] között egyéb, mély dolgokról szól. Ez nem konkrétan a játékból való, de példázza, hogy miről beszélek: Ryu elmegy Shenuához, és ő megkérdi, hogy kávét vagy teát kér-e inkább? Ekkor a játékos dönthet és ez más irányba tereli a beszélgetést. Vagy Shenua feltesz egy elméleti kérdést Ryunak: »Van veled négy állat, egy majom, egy madár, egy kutya és egy macska. Tegyük fel, hogy egy hídhoz érsz, de csak hármat vihetsz magaddal a túlpartra. Melyik lesz az az egy, amelyiket hátrahagyod?«. S a játékos ismét választás elé kényszerül. Shenua egy csomó ilyen kérdést tesz majd fel, a játékosnak pedig mindig adnia kell egy választ, melyek végül más és más irányba terelik a többi karakter iránti viszonyát. Olyan ez, mint egy személyiségteszt. Például, az ember, aki a majmot hagyja hátra, az a fajta, aki otthagyná a saját nejét is." -- fejtette ki Szuzuki.
Arra kérdésre pedig, hogy kijön-e a játék, így felelt:
"Sose mondhatjuk, hogy sohasem jelenik meg. Ez a téma azonban a talaj függvénye is, lévén az utóbbi évek nem voltak kedvesek a SEGA-hoz. Kemény volt az üzlet, és nem vállalhattak kockázatot."
Azaz bár Ju benne lenne, a SEGA még most is tétovázik. Holott az efféle játékélménnyel pont manapság lehet nagyot robbantani, gondoljunk csak a Shenmue-sorozatból erősen merítő Yakuza-játékokra, vagy a PS3 igen jól szereplő Heavy Rain című exkluzív címére. A személyiségteszt pedig már a Silent Hill: Shattered Memoriesban is remekül működött, vagyis láthatja a kiadó, hogy nem butaság a Shenmue 3 alternatív játékmenete. Lehetséges, hogy ez csak az első lépés, és Szuzuki azért beszélt most a folytatásról, mert a vezetőség hajlana rá?