- A kritikák többnyire dicsérik a játékot
- A vizualitást érte a legtöbb méltatás, a játék hosszúságát a legtöbb kritika
- Alien: Isolation gépigény
- Már előtölthető Xbox One-ra
- A játék október 7-én jelenik meg
Az Aliens: Colonial Marines brutális pofonja után joggal kételkedtek az emberek az Alien: Isolationben. Pláne, hogy az a Creative Assembly készítette el, amelynek tapasztalata nemcsak a horrorjátékokban zéró, hanem az FPS-ekben is, és leginkább csak a változó minőségű Total War-sorozatot mutathatják fel.
Az október 7-én érkező Alien: Isolation mégis jól sikerült, legalábbis a kezdeti tesztek igen bíztatóak. A legjobb értékelést a The Guardian adta, 5-ből 5 pontot, azaz a maximumot ítélte oda a játéknak. A kritikus kiemelten dicsérte a vizuális megvalósítást és az okos lopakodást. A vizualitást a 93%-ot adó PC Gamer is méltatta, az író szerint a Deus Ex: Human Revolution óta nem bírt ilyen hangulatos dizájnnal játék. Összegzésében úgy írta le az Alien: Isolationt, hogy az egy olyan Alien-játék, amit megérdemlünk: mély, szórakoztató lopakodós program egy realisztikus sci-fi környezetben.
Az IGN értékelte le eddig a legjobban játékot, az ottani tesztelő 5,9 pontot adott, mondván, hogy az nehéz, az alien MI-je kiszámíthatatlan, és túl hosszú a játék a maga 15-20 órájával. A Gamespot kritikusa sem dobott hátast, szerinte az Alien: Isolationban mindössze 4 órányi ötlet van, a többi csupán mocskos lopakodás, unalmas tényfeltárás, és hatásvadász jelenetek összessége.
- The Guardian – 5/5
- Total Xbox – 9
- Xbox Achievements – 9
- PCGamer – 9.3
- Eurogamer – 8
- Metro – 7
- Gamespot – 6
- IGN – 5,9
De az felróni egy játéknak hogy túl hosszú, meg túl nehéz??? Ettől jobb kifogást nem tudtak volna találni?? Meg az hogy 4 órányi ötlet van benne? Gondolom ennyit töltött a teszteléssel. Jó tudom hogy a kritikusoknak nehéz megfelelni. De könyörgöm.... Az Alien MI-e kiszámíthatatlan??? Látták ezeke egyáltalán a filmet???? :D
Legközelebb IGN milyen indokokkal fog lehúzni egy játékot értékeléskor? "Nem lett jó játék, mert játszani is kell benne." vagy "Mivel a menü után észrevettük, hogy van más tartalom is, ezért egyből elment a kedvünk a játéktól."
Vettem a bátorságot és megnéztem az IGN tesztjét. Szóval azért van kiakadva, mert Hardon állandóan kinyírja az Alien. Érdekes a CoD-oknál nem szokták felhozni a Veteran szintnél, hogy kidugod a fejed egy pillanatra, aztán megkínálnak minden földi jósággal. Amúgy meg hasonlítsuk össze a Daylightot az Alien Isolationnel, amire 58(!) százalékot adott. Ott mi volt a félelmetes? A script miatt a boszorkány csak mögém tudott spawnolni. Röhej amit ezek művelnek, és egykor ők voltak az irányadók számomra. Ja és azt már csak zárójelben említem meg, hogy a Deadly Premonitionre meg 70(!!!!!!!) százalékot adtak. A DP megérdemli azta 70-et, de akkor egy Alien Isolation miért nem? Na ennyit róluk